Aktywne Wpisy
R2D2_z_Sosnowca +74
A udało się znowu połazić po krzakach i przy okazji ten młody człowiek zdał egzamin na prawdziwego mężczyznę bo znalazł największy patyk jaki był w stanie podnieść i naparzał nim tak długo aż się złamał. Kto tak nie robił niechaj pierwszy rzuci kamieniem #r2d2zwiedza #natura #usa #connecticut
njdnsjdnjs +7
jak ktos ma was na czarno to dajecie tez w mysl zasady oko za oko?
Jak wspólnie ustaliliśmy w poprzednim odcinku, przedwojenny Polski Fiat 508 był zapóźniony względem konkurencji o dobrych kilka lat. Nasz nieudolny sanacyjny, etatystyczny rząd wkopał się w kupno licencji tego paździerza i wyznaczył kierunek dla późniejszej komunistycznej marionetkowej władzy, skąd kupować nierzetelne fury, zamiast rozwijać własne pomysły lub chociaż kupić coś nowszego, niekoniecznie z Włoch.
Sprawdźmy więc, co w tym samym okresie było słychać u naszych sąsiadów znad Olzy i Wełtawy, tak wyśmiewanych w naszym kraju, że od 1620 roku siedzą w knajpach i piją piwo, zamiast ginąć w bezsensownych powstaniach za wielkie idee.
Czesi mieli większe poszanowanie dla własnego życia i oszczędzali dobre geny, co zwróciło im się poprzez wydanie na świat wielu świetnych inżynierów. Ponadto akumulowali kapitał i inwestowali go w ciężki przemysł, więc już długo przed wojną byli samowystarczalni militarnie, a samochody były (po amerykańskich) najbardziej zaawansowane na świecie. Na przykład taka oto Tatra 87.
Zaprojektowana przez Hansa Ledwinkę i Ericha Überlackera na bazie Tatry 77, pierwszego w historii samochodu projektowanego z myślą o aerodynamice, miała współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,36, głównie dzięki zastosowaniu rybiego ogona z tyłu, który dzielił opływające samochód masy powietrza na dwie części. Można było go otworzyć, by dostać się do przedziału silnikowego, gdzie krył się chłodzony powietrzem trzylitrowy silnik V8 o mocy 75 koni mechanicznych, napędzający tylną oś. Wystarczyło to do rozpędzenia samochodu do oszałamiających 160 km/h. Zwróćmy również uwagę na zintegrowane zderzaki. Spalanie kształtowało się na poziomie 12,5 l/100 km, rewelacyjny wynik jak na tamte czasy.
Do grona właścicieli Tatry 87 należało wiele dwudziestowiecznych prominentów, między innymi Ernst Heinkel, Felix Wankel, Erwin Rommel, Fritz Todt, Andriej Jeriomenko, John Steinbeck oraz Jay Leno.
Łącznie z fabryki w Koprzywinach w latach 1936-1950 wyjechało 3056 sztuk.
A dlaczego tajna broń? Ano dlatego, że wielu nazistowskich oficerów straciło w niej życie, pędząc po niemieckich Autobahnach i rozbijając się w wypadkach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rzetelnafura - ciekawe auta
#samochody #motoryzacja #carboners #tatra
My raczej moglibyśmy się
@DerMirker: jak zgniłem xD
( ಠ_ಠ)
Edit: no i mnie uprzedzono ;p
@marcelstasiuk: odwrotnie: Pabieda to protoplasta Warszawy, z wyglądu wzorowana na Oplu Kapitanie z lat 30 ale projekt i wykonanie Radzieckie.
Polskie były Syreny i Mikrusy z tych "seryjnych".
Fabryk po Austriakach? Bardzo dużo. Dlaczego? Bo Austriakom dobrze się współżyło z Czechami, kraj był stabilny i dobrze
Beka z mentalności chłopa pańszczyznianiego. Na kij komu wolność jak kicha zapchana. Dobrze że to inni wtedy wychodzili na barykady bo byśmy nawet komuny nie obalili z taką mentalnością
@DerMirker:
Liczy się przetrwanie i życie, a nie zbiorowe samobójstwa wykonywane przez Polaków i bieda zrywy wolnościowe. Chyba widać dobrze, że nie warto było, biorąc pod uwagę, jak dużo ludzi dalej stąd ucieka. Ale co tam, mamy niepodległość!