Wpis z mikrobloga

MAPA WYPADKÓW DROGOWYCH ZE SKUTKIEM ŚMIERTELNYM - WAKACJE 2019

Minął 28/72 dzień wakacji

Wczorajszy dzień był jak dotąd najbezpieczniejszym dniem na polskich drogach, biorąc po uwagę liczbę śmiertelnych wypadków drogowych.

Na mapie pojawiły/ło się :

1 - wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym w przeciągu ostatniej doby

Suma wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji :
206

Liczba ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji :
223


Źródło - pochodzenie mapki

Źródło dodatkowych staystyk

Dlaczego mapa została podzielona w taki spodób

#smiertelnewypadki <--tag do obserwowania
#policja #polskiedrogi #wypadki #bezpiecznewakacje
źródło: comment_7haAGTMp1hUrWjJ63kT6EFdqjg2E6iSp.gif
  • 37
@niebiesko-niebieski: jeżeli pojazd nie należy do kierującego to należy ustalić jego wartość i na tej podstawie wszcząć egzekucję wobec nietrzeźwego. Samochod wraca do właściciela, a nietrzeźwy pozostaje z zobowiązaniem. Tak wiem że to nie wykonalne na gruncie naszych przepisów
@niebiesko-niebieski: lepsze każde 500 więcej niż nic. Wtedy można zorganizować kolejne akcje poprawiające bezpieczeństwo na drogach i w czasie ich trwania egzekwować prawidłowość stanu technicznego pojazdów, mandat 20zl za nieprawidłowy stan również powinien wzrosnąć od co najmniej 300zl.
Sam fakt, że grozi komuś dodatkowa zapłata w wysokości równowartości pojazdu działa prewencyjne. Może nie dla recydywistów, ale działa.

Nie ma dobrego rozwiązania co do nietrzeźwych kierujących, bo obcego pojazdu rekwirować nie można.
@bardzoprosz3: wielu. ostatnio jak byłem na komendzie wezwany jako świadek, to przy mnie było dwóch delikwentów jeden recydywa 4 raz złapany, sądowy zakaz itd, drugi świeżo po odebraniu prawka zabranego też za alko :)
@niebiesko-niebieski: To oznacza zbyt rzadkie kontrole stanu trzeźwości.
Skoro w miastach wojewódzkich można zorganizować trzeźwe poranki to na przeszkodzie trzeźwych poranków w powiecie stoi tylko okrojona liczba funkcjonariuszy.
Uważasz, że kary są wystarczające skoro tak to dlaczego wiele osób decyduje się łamać sądowe zakazy prowadzenia pojazdów.
@Raii: Bo się niczego nie boją i zakładają, że albo sąd znowu im uwierzy, że oni biedni i pokrzywdzeni, albo że ich nikt nie złapie. Z tego samego powodu popełniane są inne pospolite przestępstwa, bo szansa że wpadniesz po pierwszym jest praktycznie zerowa.
Kontroli drogowych jest za mało, policjantów jest za mało i każdy ma to w dupie, a jak był protest, żeby poprawić warunki służby i zachęcić ludzi do wstąpienia
@Raii: Powiem ci, jak tu u mnie wygląda. Na powiat jest 1 patrol ruchu drogowego, który przez 3/4 czasu jeździ po DK, autostradzie oraz drodze ekspresowej. A zazwyczaj jednak pijani to jadą bocznymi drogami gminnymi i powiatowymi i najłatwiej ich złapać w nocy lub nad ranem. Ale na noc drogówka jest może raz w tygodniu. To kto ma łapać, prewencja, która ma zapełnione 30% etatów i ledwo zbiera na noc 1
@niebiesko-niebieski: Tak jak wyżej Ci napisałem zgadzam się w 100% policjantów jest za mało, w sezonie urlopowym dramat. Jestem ciekawy ile procent policjantów pracujących na drodze plus dodatkowo dochodzenia na komisariatach brakuje na jednostkach. Wiadomo, jak wszędzie policjantów z ELką na kołnierzyku nie brakuje.
Kiepsko z tymi patrolami u was, no ale na to wpływu nie masz( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Birbirgo13: Ciekawym wnioskiem jaki mi się nasuwa, jest to, że znakomita większość wypadków śmiertelnych kończy się śmiercią jednej osoby (kierowca?). To by mogło sugerować, że najczęściej wypadek śmiertelny to wylądowanie w rowie/na drzewie a nie zderzenie z innym pojazdem...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bardzoprosz3: W Polsce 0.2 to pijany kierowca xD a to jest kurła szklanka piwa
Taka rzeczywistość niestety i moge się założyć, że minimum 3/4 z tej liczby to ludzie trzeźwi według biologii, ale nietrzeźwi według debilnego prawa.
@jankowski90: według raportu Policji dotyczącego wypadków drogowych w 2018 r. na 2.867 zabitych 1.558 to rzeczywiście kierowcy (osobówki, rowery, motocykle itd.); zwykle wypadki śmiertelne to te, gdzie doszło do zderzenia się pojazdów w ruchu (1.269 ofiar w 2018 r.), zderzenie z drzewem, słupem, znakiem w 2018 r. przyniosło mniej, bo 459, ofiar.