•  

    - 700 tys. zł za trzy nagrania na YouTubie, kilka zdjęć na Instagramie i w instastories, czyli relacji, która jest pokazywana przez 24 godziny w tym serwisie społecznościowym. Tyle zażyczyła sobie najbardziej znana dziś polska youtuberka w segmencie beauty.

    - Tylko za jedną przegraną walkę z Lili Masti, czyli niegdysiejszą Seksmasterką, Linkiewicz miała dostać 250 tys. zł.
    A FAME MMA - czyli odmiana widowiskowych brutalnych walk, w której biorą udział kontrowersyjni celebryci - to tylko jedna z jej aktywności.

    - 30 tys. zł za jedno reklamowe zdjęcie na Instagramie - to już właściwie oficjalna stawka 20-letniej Julii Wieniawy, aktorki i piosenkarki, która na Instagramie ma 1,2 mln followersów.

    - Reklama gazetowa umiera. Kiedyś 90 proc. budżetów reklamowych i marketingowych było na reklamy w telewizji, prasowe i billboardy.
    Tak dziś w niejednej branży 90 proc. idzie na youtuberów, instagramerów, blogerów, tiktokerów.
    Pieniądze na influencerów wręcz się przelewają.

    - Wiesz, że w przyszłym roku rynek influencerów ma być wart 10 mld dol.? - tak spotkanie zaczyna Wojciech Kardyś, specjalista od mediów społecznościowych i właściciel agencji Good For You.
    Influencer marketing to przekonanie, że ludzie, którzy odnieśli sukces w sieci, czyli mają poczytne blogi, chętnie oglądane kanały na YouTubie, mają dużo obserwujących na Instagramie albo są popularni na Tik Toku, są idealnymi przekaźnikami informacji o produktach i usługach.
    - To bardzo sensowne przekonanie. Bo przecież tacy liderzy opinii są znacznie bardziej przekonujący. Prawdziwi, bliżsi odbiorcom niż wynajęte twarze aktorów, modeli, sportowców, czyli tradycyjnych gwiazd - tłumaczy Kardyś.

    - Julia Kuczyńska, Maffashion, blogerka modowa z polskiego topu (1,2 mln obserwujących na Instagramie), pochwaliła kiedyś perfumy o zapachu kiwi i ananasa z sieciowej drogerii. Zapach w drogeriach był od lat i nikt go prawie nie kupował. Po kilku snapach Maff perfumy zniknęły z półek w całej Polsce.

    - W ubiegłym roku Tamara Gonzalez Perea wyceniła swoją współpracę reklamową na 1,5 mln zł, bo przecież obserwują ją setki tysięcy osób.

    #internet #instagram #youtube #facebook

    Pato-cebulo-influencerzy

    źródło: bi.im-g.pl