Wpis z mikrobloga

Mirasy, #bmw #e46 obwieszcza śmierć papieża ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Long story short: chcieliśmy wyczyścić zawór EGR bez demontowania go. Gdzieś na szwabskim forum wyczytaliśmy, żeby spsikać to odrobiną płynu do czyszczenia tarcz. Niestety był to chyba błąd, bo auto po odpaleniu zaczęło chodzić jak Ursus, a z wydechu zaczął lecieć dym czarniejszy niż smoła. Pytań więcej jest niż odpowiedzi, a konkretniej:
- co się odjaniepawlilo?
- odpalac silnik i czekac az wroci na normalna prace czy nie ruszac, bo #!$%@? sie na amen?
- co robic, dokad zmierzac? (,)
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 13
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@good: sam zmywacz nie zaszkodzi silnikowi, po prostu zmyliście syf z EGRa do dolotu. Do tego trzeba pamiętać, że sam dolot jest zasyfiony i jak ten syf się zaczął rozpuszczać to sporo tego pewnie poleciało do głowicy. No i przepala. Na moje są dwa rozwiązania: albo stargajcie cały dolot razem z EGRem, co w Beemkach nie jest jakieś kosmicznie trudne, i wyczyśćcie go jak trzeba, przy okazji możecie wywalić klapki jeśli
@good: W ogóle jak można wpaść na pomysł, żeby psikać płynem o nieznanych właściwościach tak, żeby dostał się do komory spalania? Trzeba nie mieć jakichkolwiek podstaw w sprawach technicznych i chyba nie wiedzieć jak działa, w uproszczeniu, silnik spalinowy.

@Odczuwam_Dysonans: Przepalanie sadzy chyba zbyt korzystne dla elementów tworzących komorę spalania nie jest?
@r4do5: jasne, nie jest, ale masz preparaty które "czyszczą" układ dolotowy - oczywiście to słabe rozwiązanie, ale w każdym przypadku masz tam napisane ażeby robić to na odpalonym aucie, chodzi o to żeby Ci nie zastygł ten syf na runnerze (rurce dolotowej do cylindra), czy właśnie na zaworze. Kwestia taka, że jak masz mało tego osadu, to pół biedy, przepali. Aczkolwiek najlepiej, tak jak napisałem, zrzucić dolot i go porządnie wyczyścić.
@Tylko_noc: @Odczuwam_Dysonans: Jeśli pamięć mnie nie myli to EGR służy do zmniejszenia temperatury spalania i w efekcie ograniczenia emisji NOX, których powstawanie mocno wzrasta wraz ze wzrostem temperatury spalin. A także do regulacji mocy turbosprężarki. W sprawnym silniku ilość sadzy w spalinach powinna być jak najmniejsza.

Jednak jest różnica między sadzą, która jest w spalinach i idzie z powrotem przez egr (niewielka część spalin) a skondensowaną sadzą. Sadza chyba ma
@r4do5: oczywiście masz rację, aczkolwiek pamiętajmy że EGR nie jest stale otwarty, im większe obciążenie tym bardziej zawór się zamyka - także lecąc "z butem w podłodze" czy po prostu przy dużym obciążeniu i tak spaliny nie ograniczają ilości tlenu, także w takich warunkach temperatura spalin jest wyższa niż "na codzień" - a raczej nic się złego nie dzieje dopóki dawka jest odpowiednia. Mało tego, należy też pamiętać że ograniczamy temperaturę