Wpis z mikrobloga

@utopjec: problem polega na tym, że miasto robi wszystko na #!$%@?, po taniości i po linii najmniejszego oporu, żeby tylko udawać że coś robią, a akurat buspas na Grabiszyńskiej jest tego doskonałym przykładem.
- samochody mają teraz o jeden pas mniej, a muszą się dodatkowo zatrzymywać, żeby wypuścić ludzi z tramwaju
- autobusy jadą po buspasie, a co kilkaset metrów muszą #!$%@?ć się przez jeden pas dla samochodów żeby zjechać do
problem polega na tym, że miasto robi wszystko na #!$%@?, po taniości i po linii najmniejszego oporu, żeby tylko udawać że coś robią,


@mag_zbc: a z tym akurat trudno się nie zgodzić
@Juzef: ale dlaczego się czepiasz Urzędu Miasta skoro problemem sa mieszkańcy okolicznych wsi. Jak się chciało mieszkać poza miastem to się teraz Cierpi albo prosi swojego wójta o komunikację do centrum. Prolblem korków w dużej mierze załatwiło by zwężenie dróg wlotowych do miasta i zmuszenie okolicznych wójtów w inwestycje w komunikację zbiorową. Niestety niema zgody w rządzie na ustawę aglomeracyją która miała te problemy rozwiązać.
ciekawe czemu? Pewnie dlatego, że nic poza autem nie dociera w sensowny sposób na nowe osiedla wśród kartoflisk na granicy miasta.


@Juzef: Jak się buduje osiedla na kartofliskach, a ludzie kupują, nie bacząc, czy mają sensowny dojazd to tak jest. Natomiast nie to nawet jest problemem. Problemem są świetnie skomunikowane osiedla, jak choćby Gaj, gdzie likwiduje się trawniki, żeby tylko zrobić kolejne miejsca parkingowe, bo w każdej rodzinie musi być autko
- autobusy jadą po buspasie, a co kilkaset metrów muszą #!$%@?ć się przez jeden pas dla samochodów żeby zjechać do zatoczki


@mag_zbc: o #!$%@? xD durniej tego zrobic nie moznabylo
@mebel: takie bus pasy powstają też na drogach dojazdowych do miasta. Korkują wyjazd i wjazd do miasta niesamowicie.

Największym zaskoczeniem dla mnie jest rondo, które ma bus/taxi pas na wjeździe i zjeździe (prawy pas). Śmiałem się raz, że w tym miejscu dużo wypadków będzie, bo osoby które mają problemy jeździć po rondzie wewnętrznym pasem zostają do tego zmuszone. W kolejne dni były stłuczki. Już pomijam fakt, że szybkość takiego ronda spada
@mag_zbc: Bo sie nie dało tego zrobić na szybko inaczej. A jakiś sukces trzeba było odbębnić. Na tą chwile to i tak jest sensowny buspas w porównaniu do tego co zrobili na Krakowskiej.
@utopjec: Ludzie kupują bo tylko tam ich na to stać. A buduje się na kartofliskach bo zamiast inwestować to robi się Stadiony i inwestuje w kopaczy. Poza tym brakuje ustawy aglomeracyjnej. Też by to wtedy inaczej mogło
@mebel: ej, w ogóle czemu te buspasy są w środku kuwa? Byłem 2 miesiące temu we wro u siostry i nie wiedziałem jak skręcić w lewo, serio miałem taki mindfuck, że koniec świata. Auta w centrum waliły sobie oboma pasami, ja jak dostrzegłem ten napis BUS ledwie widoczny wytarty to zjechałem na prawy a żeby skręcić w lewo to walnąłem z prawego bo jak inaczej?
@utopjec: Jeżeli wrzuca się buspasy i inne gówno w miejsca do tego nie przystosowane to problem będzie się pogłębiał - widzimy tego efekty - miasto to ludzie, a ludzie to samochody - brak funduszy/możliwości przebudowy nie zastąpisz bandą pożytecznych idiotów. Obecna polityka Wrocławia w kwestii transportu już zbiera żniwo.
Nawiasem przytoczone kartoflisko z każdym kolejnym buspasem jest coraz lepszym wyborem, znacznie lepszym niż mieszkanie w centrum gdzie przejazd trzy skrzyżowania dalej
@mebel Kufa serio tramwaj nie miał tam wydzielonego pasa? W Gdańsku w każdej dzielnicy tramwaj jedzie po np. Po pasie zieleni między jezdniami lub obok a nie wspólne stanie w korku z autami xDDD
Jak się buduje osiedla na kartofliskach, a ludzie kupują, nie bacząc, czy mają sensowny dojazd to tak jest.


@utopjec: pewnie gdyby ludzie dysponowali budżetem umożliwiającym wybór lepiej skomunikowanych rejonów, to by takie wybierali ()

Problemem są świetnie skomunikowane osiedla, jak choćby Gaj, gdzie likwiduje się trawniki, żeby tylko zrobić kolejne miejsca parkingowe, bo w każdej rodzinie musi być autko na każdego dorosłego...


Gdyby było tak świetnie, to