Wpis z mikrobloga

Czołem Mireczki, potrzebuje rady. Na olx wystawiłem na Olx produkt nowy ale mi niepotrzebny, zgłosił się Pan który go kupił. Wszystko Ok, wysłałem kurieriem, paczkę odebrał 6 dni temu. Dzisiaj dzwoni z pretensja, ze produkt jest zarysowany, mówi, ze montażysta zauważył zarysowanie i chce zwrotu całej kwoty. Produkt wysyłałem na pewno niewadliwy, teraz grozi mi rzecznikiem praw konsumenta. Mieliście kiedyś coś podobnego, jakie rozwiązanie, jestem na przegranej pozycji? Prosiłbym o pomoc. #pomocy #januszebiznesu #olx #zalesie
  • 21
@magiczna-koszatniczka: Rób to co wszyscy dostawcy - grzecznie i z uśmiechem powiedz że towary był bez zarzutu i każ mu zgłosić reklamację do firmy kurierskiej skoro uszkodzili to w transporcie :).
A może to montażysta porysował i teraz próbują zwalić winę na Ciebie...?
6 dni czasu miał na zapoznanie się z towarem i dopiero teraz się obudził.
Dobra rada - wszystko na piśmie/maile a nie na gębę.
On zgłosi swoje pretensje,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vlodek2532: Jeżeli koleś w #!$%@? chce zrobić to co OP ma zrobić? Sprzedałem wiele przedmiotów za pośrednictwem OLX i z wieloma ludźmi miałem okazję się "poznać" z tej złej strony. Polactwo to cwaniactwo, w każdym aspekcie.
@YogiYogi: ale czego kupujący może się domagać o firmy kurierskiej? Przecież to nie kupujący jest ich klientem tylko sprzedawca, on zapłacił za ich usługę i to on w razie uszkodzenia musi się z nimi przepychać
@PanJakubek: Kupujący miał sprawdzić czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu w transporcie. Jeśli tak - to trzeba było spisać protoków a potem zwracac się do sprzedawcy o dalsze procedowanie.
@OGKush_ to co ci po 14 dniach skoro okres obowiązywania rękojmi to 12 miesięcy?

Rozwiązanie, które zaproponowales opowi czyli zwlekanie 14 dni i pozostawienie roszczenia bez odpowiedzi, to strzał w stopę bo brak odpowiedzi na roszczenie z tytułu rękojmi przez 14 dni powoduje, że staje się ono zasadne.