Wpis z mikrobloga

Nie jestem księgowym lecz studiuje ekonomie i jedna sprawa mnie zaciekawiła i jak okazało się dość ciekawa

TLDR "ZEROWY PIT Brutto=Netto"

Osoba młoda do 26 roku życia z zarobkiem 2250zł brutto na umowę zlecenie płaciła składkę PIT 133zł i ta kwota jest jej oddawana w postaci dodatku do wynagrodzenia tzn zarabia więcej o 133zł więcej i płaci składki emerytalne i ZUS
1634 + 133 (PIT) = 1767
Komentarz nr 1 ^^

A teraz co z studentem pracującym tak samo na umowę zlecenie za 2250zł brutto i nie płacącym składek emerytalnych i zus?
Zarabia 1926zł netto
Ale państwo mówi że dostanie składkę PIT gdzie w przypadku takiej umowy z studentem PIT wynosi 324zł

Czyli mam rozumieć że student zarobi 1926+324=2250 netto??
BRUTTO = NETTO WTF?

Najlepsze jest to że jak skonczy student 26 lat to zarabia 2 razy mniej

Screen nr 2 ^^

Teraz pracodawca moze ztrudnic studenta z papierkiem 5000 brutto robiąc sobie koszta w wysokosci 60tyś nic nie oddając dla państawa zanizajac przychodzi a studentowi dając 2tys do reki....

Wiem ze moja wypowiedz już poszła w świat na FB a chce kręcić Małysza więc:

Kopie treści proszę ustalać ze mną i proszę o podanie autora kwestii razem z linkiem do tego wpisu :)

#ekonomia #praca #programista15k #kadry #ksiegowosc #pit #podatki #studbaza
  • 21
@Surrealizm: obecnie osobie, ktora ma 26 bedzie w #!$%@? trudno zmienic prace i miec rozsadna stawke, bo dajac duzo mniej drugi majac 24-25 lat zyska duzo wiecej, wiec szybciej sie zdecyduje. Jedna wielka glupota, a jak komus sie powie ze to gowno nie sprawiedliwa ustawa to jeszcze krzywo patrzy. Ten kraj to kupa gowna.
bo masz jeszcze koszt pracodawcy, przecież brutto to nie koniec.


@joffie: Mowa była o brutto, a nie brutto brutto.
Po drugie: co studenta mają obchodzić koszty pracodawcy, skoro na umowie ma 2250 brutto? Jak przestanie być studentem i skończy 26 lat dalej będzie miał 2250 brutto - więc twierdzenie, że będzie zarabiał połowę jest błędne.