Wpis z mikrobloga

Dobra teraz to TUMW poleciał z cytuje: Oczywiście zawsze w takich sytuacjach muszą ujawnić się siły reakcji, które chcą "żeby było tak jak było"
Całość [tutaj](https://www.facebook.com/TUMWro/posts/2605306869535127?)
Ja rozumiem, że radnego Roberta Grzechnika wspiera sekta samochodowa ale bez przesady z komentarzami rodem z socjalizmu. Piłsudskiego na tą chwile jest paskudnie zwężona i końca prac nie widać. Natomiast tak przez zrobienie tej DDR zniknie lewoskręt w Komandorską co oznacza jednak jakieś tam utrudnienia dla kierowców. Następny jest dopiero przy Zielińskiego i to na odcinku od Pułaskiego także zostaje robienie kółeczek.
Do tego dalej nie potrafię znaleźć argumentu czemu ścieżki rowerowej nie można było puścić wzdłuż Nasypu kolejowego wykopując np. miejsca parkingowe przy Urzędzie Miejskim. Byłoby wygodniej dla pieszych i samych rowerzystów ale jak widać nikt na to nie wpadł.
#wroclaw
  • 16
@Darth_Gohan: Facet ma swoją wizję świata, gdzie pewnie jedynym, słusznym rozwiązaniem jest zablokowanie możliwości rozwoju tras rowerowych w centrum miasta na rzecz aut. Zakorkować, zawalić autami gdzie się da, a rowerzyści niech sobie jeżdżą jedynie po obrzeżach Wrocławia. Pokolenie niektórych ludzi musi po prostu odejść... Brakuje nowoczesnego myślenia i wizji na poziomie.
Ciekawy pomysł z tym parkingiem rowerowym w Utrechcie, może dożyjemy czegoś podobnego we Wrocławiu ;)
Do tego dalej nie potrafię znaleźć argumentu czemu ścieżki rowerowej nie można było puścić wzdłuż Nasypu kolejowego wykopując np. miejsca parkingowe przy Urzędzie Miejskim. Byłoby wygodniej dla pieszych i samych rowerzystów ale jak widać nikt na to nie wpadł.


@Darth_Gohan: Po której stronie nasypu? Wydaje mi się, że dalej moderniści by darli bo tam są zrobione parkingi.

Co do Utrechtu - manipulacja od TWUM - pokazują efekt 40 lat polityki walki
@Bratkello: Jedna ścieżka rowerowa nie, ale jak się uda zrobić jedną i ludziom będzie to odpowiadać, to z kolejnymi nie będzie problemu. Poza tym co ma MPK do tematu przewodniego? Ukryty hejt pomiędzy wierszami? ;D
@Bratkello: Zgadzam się, ale budowa zrównoważonego rozwoju w przypadku Wrocławia kuleje i jestem zdania, że małymi kroczkami warto zająć się jednym, a potem drugim. Jednocześnie byłoby idealnie, może za x lat się uda ;)
Ja rozumiem, że radnego Roberta Grzechnika wspiera sekta samochodowa


@Darth_Gohan: A ja nie rozumiem. Niestety zatwardziali samochodziarze to mają tak puste łby, że nie są w stanie pojąć, że ten wykrojony kosztem części chodnika i/lub części jezdni pas dla rowerzystów nie spowoduje, że im się będzie jeździć gorzej. No chyba, że nie potrafią się poruszać po zwężonym pasie, ale wtedy prawo jazdy do zwrotu.

Co do Utrechtu - manipulacja od TWUM
@Zajf: Napisałem wyraźnie - zdejmują skręt w lewo do Komandorskiej. Jakieś utrudnienie to jest, a oni twierdzą że nic się nie dzieje. Nie raz już Ci ludzie pisali - na tą chwilę po prostu auto często jest jedynym rozwiązaniem i tyle. Nie przy tej komunikacji miejskiej, nie przy tej ścieżce rowerowej. O innych czynnikach też już pisalismy.
Co do zwężenia pasa. O ile zwęża z 3 m do 2.75 to słowa
@Zajf: Lewy pas na Piłsudskiego na odcinku od Legionów do Orląt Lwowskich został zwężony do 2.2 metra więc się da.
Zgodnie z artykułami z GW oraz z SE (chociażby ten: https://www.se.pl/wroclaw/pilsudskiego-remont-wroclaw-sciezka-rowera-zniknie-lewoskret-w-komandorska-aa-HxRG-PRwK-4idQ.html?fbclid=IwAR3SKmWbhjX5UQFLGszkfiLk07b12AM0l2yXYVDxMKujUbi3nku__EriOVY) Lewoskręt w Komandorską ma zostać zlikwidowany.
Zresztą nie wiem jak oni chcą tutaj upchnąć ściężke rowerową tylko na chodniku na tym fragmencie jak ona ma mieć 1.5 metra. https://www.google.com/maps/@51.1003615,17.0321559,72a,35y,349.34h,45.03t/data=!3m1!1e3
Lewy pas na Piłsudskiego na odcinku od Legionów do Orląt Lwowskich został zwężony do 2.2 metra więc się da.

@Darth_Gohan: Nie wydaje mi się, źródło poproszę. Mam nadzieję, że tym razem będziesz miał jakiś rysunek z wymiarami a nie tekst w Super Ekspresu
Ale przyjmijmy nawet, że zwężyli do 2,2 i co się stało? Nic, a Ty panikujesz, że 2,5 to za wąsko.

Lewoskręt w Komandorską ma zostać zlikwidowany.

Artykuły wprowadzają
@Zajf: Starczy na dowód? https://www.google.com/maps/@51.1048615,17.0220448,3a,49.3y,17.44h,94.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3OTHemccsf-HrdlqWkpzuQ!2e0!7i16384!8i8192
Prosty przykład:
Passat B8 ma 2.09 prawie. Zostaje 11 cm. Moim zdaniem wąsko się robi. Szczególnie jak obok jedzie autobus. Volksvagen Amarok 2228 więc przekracza. Renault Master jako dostawczak ma 2.4.
Czyli likwidują lewoskręt jako oddzielny pas. Super. Przy tym ruchu który tam jest starczy dwa auta do skrętu i blokują i tramwaje i ruch na wprost. Starczy, że jeden dekiel wjedzie na tory a drugi
@Zajf: Poza tym mi przez głowę nie przeszło, że ktoś mógł wpaść w UM na pomysł zostawienia skrętu w Komandorską jesli nie będzie dedykowanego dla niego pasa. Już teraz tam potrafiły być problemy, a teraz dojdzie blokada całej drogi przez KAŻDE auto chcące skręcić w lewo. To już dać tam zakaz skrętu w lewo.
Więc tytuł likiwdacja lewoskrętu jest jak najbardziej pawidłowy w gazetach. Ja natomiast dopisałem sobie brak skrętu w
@Darth_Gohan: nie wiem jak obeszli przepisy. Czytam sobie kolejne artykuły aby zobaczyć czy można robić wyjątki. Ale do rzeczy skoro jest zbyt wąsko a przejeżdżają tamtędy tysiące samochodów w tym autobusy to powinny być wypadki. Słyszałeś o takich w tym miejscu?

Skoro kierowcy nie potrafią jeździć i się blokują to niech nie wymagają dodatkowego miejsca. Dość marnowania przestrzeni w mieście dla niemyślących.
@Zajf: Ludzie jeżdżą tam na zakładkę albo auto się wpieprza na ścieżkę rowerowa. Natomiast za przyjemnie nie jest jak czymś szerszym jedziesz.
Więc nie kierowcy nie potrafią jeździć tylko właśnie się przyzwyczaili do tej sytuacji. Można zwężać ale nie róbmy tego w miejscach gdzie jest niebezpiecznie.
Kolejny przykład rondo Powstańców i dojazd do niego od sky Tower to zwężenie na 2.2 a potem na 2. I tam jak jedzie autobus to