•  

    Siema Mirki

    Postanowiłem prowadzi w ramach swojej działalności mikrobloga, w którym codziennie będę umieszczał 1 wpis. Posty będą o ciekawostkach związanych z finansami, leasingiem, moje transakcje z przeszłości, ciekawymi study-case, poradami na co zwracać uwagę itd. Mikroblog ma mi służyć do porządkowania wiedzy.

    Zajmuje się pośrednictwem w finansowaniu pojazdów i maszyn. Mam 2 letnie doświadczenie stricte w tej branży, wcześniej rok w prop trading, gównostaż w jednej z korporacji przy wycenie funduszy. Studia magisterskie obronione pracą o leasingu i kredycie samochodowym, blablabla. Konkretniej: 86 transakcji o wartości 9 038 940,86 zł netto (niektóre z tych transakcji to kredyt, więc netto=brutto). Jako pośrednik współpracuje z wieloma firmami leasingowymi oraz z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Biznes opieram na lead'ach/poleceniach. Moja praca zakrawa o motoryzację, do której paradoksalnie nie miałem nigdy ciągoty, więc będzie też sporo o salonach samochodowych od kuchni, komisach, VATach, akcyzach i cłach :) Ale trochę tych aut wydałem, najdroższe to lamborghini aventador za prawie 1,5mln, najtańsze to Audi A4 w kredycie za 14 300 zł. Najtańsza transakcja to iPhone X w leasingu finansowym za 3 576,42 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°).

    Mam nadzieje że moje posty będą pomocne dla czytających, bo widzę że sporo Mirków ma JDG i bierze leasingi/kredyty. Wielu z Was zdziwią informacje o branży moto/finansowej, widzę sporo złudnych informacji, które krążą po rynku. Będę starał się podawać konkret przykłady i cyfry z życia. W razie pytań z chęcią odpowiem, doradzę.

    #przedsiebiorczosc #finanse #ubezpieczenia #leasing #kredyt #motoryzacja

    •  

      @OptiFinance: #ubezpieczenia to zawołałeś dla atencji? :P Zobaczymy co ciekawego opiszesz, łap plusa na zachętę.

    •  

      @OrzechowyDzem: 90% moich transakcji było obsługiwane przez agentów ubezpieczeniowych z którymi mocno współpracuje. W większości przypadków to ja sprzedawałem te ubezpieczenia klientowi, znam produkty, towarzystwa. I nie jedną całkę/szkodę miałem okazję obsługiwać w sensie takim że pomagałem klientowi walczyć o swoje. Ubezpieczenia to jeden z największych kosztów leasingu, więc nie można tego pomijać.

      Klienci walczą o 1% sumy opłat w leasingu a potem przepłacają 2k co roku na ubezpieczeniu...

    •  

      Klienci walczą o 1% sumy opłat w leasingu a potem przepłacają 2k co roku na ubezpieczeniu...

      @OptiFinance: I wtedy pojawiam się ja, cały na biało ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance Czekam na wpisy ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @OptiFinance: załóż tag autorski żeby ludzie mogli go zaobserwować #motoleasing czy coś w tym rodzaju

    •  

      @OptiFinance Mirku, odblokuj PW ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @OptiFinance bardzo ciekawy temat, chciałbym się tym zajmować w przyszłości,tylko że wybrałem logistykę może to jakoś połącze, nie wyobrażałem sobie iść na jakieś zarządzanie czy coś w tym stylu

    •  

      @OptiFinance: to może jakiś pierwszy wpis?

    •  

      @OptiFinance: używany motor w leasing, ma sens?

    •  

      @OptiFinance: uuuuuu, ktoś tu przez kampanię informacyjną chce wciskać kredyty na JDG XD Alior upierdala coraz bardziej pośredników, chodzą głosy, że mają już niedługo upierdalać klientów pośredników którzy dostają gorsze Q niż 11, Nest się zamknął, przeciętny pośrednik nie ma pojęcia jak robić kredyty na zdolności dochodowej na bardziej wymagających produktach także no nie wiem czy warto się pchać w tą kampanie.

      +: m___r
    •  

      @OptiFinance: Nie żebym się czepiał, ale 2 lata to chu, nie doświadczenie. Wprowadzić dane w system i przekazać dalej każdy potrafi. Potrafisz chociaż policzyć podstawowe wskaźniki dla PK? Może się mylę, ale do czasu pierwszego merytorycznego wpisu śmierdzi to kampania reklamowa i niczym więcej

    •  

      @maniok: #motoleasing fajna propozycja, niech też taka zostanie. Kolejny wpis będzie tak otagowany ;) Dzięki za podpowiedź!

      @unea: zrobione

      @Kicha12345: studia gówno Ci dadzą, taka jest prawda. Studiowałem Finanse i Rachunkowość, tylko co z tego jak to sama teoria? Obecnie klienci pokazują mi RZiS, KPiR i musisz umieć to odczytać. Uważam że warto zagłębić się w analizie finansowej, aby z grubsza wiedzieć co sobą klient prezentuje, albo co ma do ukrycia. No i nie zapominajmy że mówimy o Polsce, gdzie każdy kombinuje jak może. Miałem klienta, bardzo dobrego, który 2 miesiące pokazywał bardzo małą stratę, co 3 miesiąc dochód ok. 1k i znowu strata. I tak 2 lata. Okazało się, że klient księguje założenie lokaty jako inwestycje i tak unika dochodówki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie chciało mi się aż wierzyć, ale cóż... We wpisach będę chciał opisać jak działa cały rynek, jaki jest z tego hajs itd.

      @qhardyq: Nad wpisem już myślę, na pewno będzie to dzisiaj, chcę z grubsza omówić sposoby sfinansowania pojazdu i przyjrzeć się produktowi "abonament".

      @Zortillo: Ciężki temat z używanym motocyklem. Pierwsza sprawa że marża banku jest bardzo wysoka na motocykl (5%+WIBOR, gdzie auta to ~2,8%+WIBOR) to w dodatku wymagana polisa na życie. Ze względu na niskie kwoty mało doradców chce robić motocykle. Pracy z nimi tyle samo, jak nie więcej, co z tematem za 300k. Powiedz który rocznik, jaka kwota, 23% FV, i czy DG czy spółka? Ograniczenie w BNP to 6 lat wiek pojazdu+okres finansowania, kwota minimalna 20.000 netto samego uruchomienia leasingu (wartość motocykla-wpłata własna).

      @kochamajfony: Nie wiem kto chce wpierdalać kredyty przez kampanie informacyjną, ale wiem kto nie umie czytać ze zrozumienie że mowa o leasingach ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mam określony region działania i nie będę robił klientów z drugiego końca Polski, bo to zwyczajna strata czasu. Jak mówiłem opieram się na poleceniach, lubię dostać klienta "obrobionego" czyli z dokumentami, informacją jak stoi z kredytem itd. Jeśli chodzi o Aliora to ostatni wybór jaki sugeruje klientowi. Nie wiem jak Alior Bank, wiem jak wygląda pion Alior Leasing. Jeśli chodzi o pośredników to leasing idzie w drugą stronę. Sukcesywnie AL zwalnia pracowników bezpośrednich i skupia się na sieci pośredniej. Co uważam że będzie jego zgubą, tak jak w GetInie ( ͡° ͜ʖ ͡°) To co piszesz o pośrednikach to prawda, wyróżniam się tym, że przeczytałem i znam każde OWL/OWU produktów które proponuje oraz informuje o WSZYSTKICH kosztach, z którymi klient się mówi na samym początku procesu. Szkoda, że renomę pośredników psują ludzie, którzy walą zapytania bez opamiętanie byle zrobić. To nie mój styl, wole powiedzieć komuś że nie podejmuje się tematu, niż zwodzić kogoś za nos że "tak oczywiście że zrobimy".

      @m___r: Jak pisałem wcześniej - to nie kampania reklamowa, a forma porządkowania wiedzy i może komuś się coś z tego przyda. Nie liczę na klientów z wykop.pl. Z resztą tutaj sami programiści15k więc gdzie nie pójdą tam mają finansowanie ( ͡º ͜ʖ͡º) Uważam że czas gówno mówi o tym kto jakie ma doświadczenie, dlatego podałem informację o kwocie uruchomień oraz liczbie obsłużonych transakcji, to powinno powiedzieć więcej. Ludzie pracują w tej branży 10 lat, a tak na prawdę to siedzą w biurze i klepią wnioski w SOL Aliora lub GAP Getinu. Co do PK, nie wyliczam klientowi szczegółowych wskaźników bo to gówno mi da. To nie ja decyduje o tym czy klient dostanie leasing, robi to analityk i ogólny jego scoring. Moja praca polega na tym, że klient mówi mi o swojej sytuacji, pokazuje papiery, mówi jakie chce auto i ja wiem, że bez dochodu w BNP nie dostanie, na mLeasing auto jest za stare, w EFL dostawca nie ma autoryzacji, Millenium nie robi aut z USA, w Impuls Leasing klient jest za młody, a w Aliorze nie przejdzie ze względu na BIK. Do pośrednika nie przychodzą super klienci, którzy wszędzie dostaną finansowanie. Do pośrednika przychodzi klient który ma problemy, bo KRD, bo BIK, bo gdzieś dostał odmowę ze względu na auto. Mam jeszcze klientów korp - flota aut 100+ plus, pomagam przy ubezpieczaniu, przygotowuje wnioski, doki od dostawcy. Dostaję wynagrodzenie od klienta, nie od leasingu. Dzięki mnie mają najtańsze możliwe finansowanie na rynku no i właściwie w całym procesie oni składają 2x podpisy na wniosku i na umowie, całą resztą zajmuje się ja. Coś a'la flotowiec.

    •  

      @OptiFinance: Tylko weź łopatologicznie tłumacz by większość nie branżowych mirków zrozumiało mechanizmy

    •  

      @qhardyq: Tak wiem. Większość moich klientów na słowo WIBOR albo marża dostaje zawiechy i nie rozumie co się do niego mówi. Nie wspominam, że wielu (tacy co nawet kilka lat prowadzą działalność) nie rozróżnia przychodu od dochodu ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

    •  

      @OptiFinance: a i jeszcze jedno, jak znasz jakieś promocje, fajne "chwyty" z których może skorzystać szary obywatel to też pisz (。◕‿‿◕。)

    •  

      @OptiFinance: to jak masz klientów na JDG, którzy wspominali, że potrzebują kasy to się odezwwij ( ͡° ͜ʖ ͡°) za 500k brutto wypłacone przeze daje 10k w bankontach NBP ( ͡° ͜ʖ ͡°) i analogicznie na inne kwoty

    •  

      @qhardyq: Jest taki jeden. Promocja na allegro na raty 0%. Z OWP wyczytałem że górna granica to 20k. Jakby tak kupić 10 pralek po 2k w kredycie na 0% na 20 rat, a potem skorzystać z 14 dniowego prawda zwrotu to można by dostać kredyt gotówkowy na 20k nieoprocentowany ( ͡° ͜ʖ ͡°) Niestety nikt tego mechanizmu nie przetestował, także jakbyś próbował to dawaj znać :D Wiem po swoim kredycie że mbank uruchamia to jako kredyt gotówkowy środki na moje konto, następnie środki do payu. Więc dostawca nie wie że to kredyt. Powinno się udać

    •  

      @kochamajfony: 2% to mało jak na gotówki. Pośredników gotówkowych mam wielu z którymi jestem zżyty też prywatnie i działamy na lepszych warunkach. Ja z pośrednikami dziele się 50/50, jeśli z klientem dobije po czasie kolejnego targu to 1/3 dożywotnio ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale wiem że to sporo jak na rynek pośredników.

    •  

      @OptiFinance: nieźle Mati, plusik na zachętę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance: z pośrednikiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) ja nie działam na kodach pośrednika, przez co wlatują ciągle maksymalne oferty na dobrym scorze, plus nie wiem jak twoi koledzy, ale ja robię ludzi bez zdolności kredytowej(równie dobrze wszędzie mogą mieć same zera) i zajebanych w zus/us i mogę czyścić bazy wewnętrzne tu i tam, także no może 2% to nie są kolosalne pieniądze, ale za to temaciki wchodzą jeden za drugim zamiast jeden na dziesięc

    •  

      @OptiFinance: Jak się wkręcić w skrzedaż samochodów? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oczywiście tag będę obserwował, bo zapowiada się ciekawie

    •  

      @OptiFinance ja to testowalem, kupilem na allegro na raty 0% przedmiot za 5k i zaraz zwrocilem, dostalem zwrot hajsu na konto. Mbank zrobil mi posrednio kredyt gotowkowy 0% (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      @mirko_efekt: No i elegancko (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Czyli dobrze to rozkminiłem.

      @qhardyq: Czekam na tradycyjną ofertę najmu z mleasing i porównam Hyundai Tucson w abonamencie vs najem mleasing. Z protipów to jeśli masz JDG i chcesz kupić auto w kredycie, a jednocześnie planujesz wziąć kredyt hipoteczny to weź pożyczkę leasingową. Produktowo jest to ten sam produkt co kredyt, nie jest jednak raportowany do BIK.

    •  

      @OptiFinance: 9 milionów to w kwartał się robi :)

      +: Naroq
    •  

      @leesiuu: Używki czy nowe? Jeśli nowe to złóż CV do salonu. Większość handlowców pracuje na samozatrudnieniu w salonach. Zarobki podstawa + prowizja. Prowizje są różne - kumpel w Fordzie dostaje 10% od marży. Tzn. ma cenę minimalną, czyli bez zarobku dla salonu, i co do tego dorzuci klientowi to dostaje kase. Podniesie 10k to dostanie 1k. W Renault z kolei dostają 22%, ale tam rabaty % jako i marże są niższe niż w Fordzie. W grupie VAG jest dosyć ciężko. Musisz sprzedać dużo aut z odpowiednią proporcją w kredycie itd. Jakie zarobki? Z tego co wiem to średnio wychodzi 4-5k na rękę w dziale handlowym. Dolicz do tego jakieś bonusy za ubezpieczenia, leasingi, kredyty. Dobry handlowiec wyciąga ponad 10k.

      Jak używki to najlepszy patent wystawić niemiecką furę na otomoto. Zadzwoni klient, podpisujesz kontrakt, ściągasz auto do PL, opłacasz, Na aucie za 150k masz marżę 10k, cały proces trwa ok 10 dni roboczych. Minus taki że musisz wyłożyć 150k minimum, znać język, ogarniać dobrze sprawy akcyzowe, mieć gadane no i masz ryzyko ze auto przyjechało od dealera z niemiec, a wyszło że było bite ¯\_(ツ)_/¯ No i od razu celuj w auta poniżej 2l bo akcyza to jakiś żart. Jeden z moich komisantów był ciągany za akcyzy do aut sprzed 6-7 lat. I weź trzymaj dokumentacje od każdego, zdjęcia, dowody że auto było rozbite itd. Teraz jak ściąga, nawet lekko uszkodzone to płaci jak od nowego dla świętego spokoju.

    •  

      @Luckysi: Ciekawe co piszesz. Najlepsi handlowcy flotowi z obszarem na całą Polskę w wiodącej firmie leasingowej mają plan 1,350mln miesięcznie netto uruchomienia (wartość auta-wpłata własna). To największe wolumeny spotykane na rynku i takich handlowców w całej PL jest 20. Obsługują oni umowy flotowe z korpo na auta w ilości sztuk 100+ co roku. Nikt nie da takiego kontraktu pośrednikowi. Jeśli chodzi o resztę: handlowiec EFL: 500k/miesiąc (pracownik 10 lat stażu), BNP 500k/miesiąc (pracownik 7 lat stażu), Alior współpraca 500k/miesiąc liczone średnią z kwartału, GetIn 500k/miesiąc. Nie wiem jak Impuls Leasing @piwakk ? Także jestem ciekaw na czym robisz 9mln w kwartale, to jest 3mln miesięcznie. 60 focusów na miesiąc. Kiedy Ty to podpisujesz?

    •  

      @OptiFinance: jdg here, zastanawiam się nad leasingiem. Pomysł na pierwszy wpis: co z leasingiem po zakończeniu działaności.

    •  

      @michal7: Jak JDG i masz wykup 1% to bierz na siebie, czekasz 6 miesięcy i sprzedajesz jako osoba prywatna. W wielu firmach musisz jednak zaznaczyć przed fakturą że chcesz wykupić na siebie. No chyba że chcesz płacić podatki albo dalej używać auta w JDG to bierz na siebie. Do 10k rozliczysz jako koszt jednostkowy, jak więcej to wrzucasz w środki trwałe i amortyzujesz 2,5 roku na przyśpieszonej stawce.

      +: michal7
    •  

      @OptiFinance: muszę przyznać, że niewiele zrozumiałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) no, ale postaram się pogooglowac

    •  

      @OptiFinance Czy na pewno chciałeś mnie oznaczyć?

    •  

      @michal7: Po prostu wykup auto na siebie i przeczekaj 6 miesięcy. Załóżmy że auto warte 100k. Przy sprzedaży jako osoba fizyczna kupujący zapłaci 2% PCC (Podatek Cywilno-Prawny). Jak wykupisz na DG i sprzedaż jako firma to jest to Twój przychód, więc podatek zgodnie z tym jaki masz system. Jak liniowy to 19%. Teraz jaśniej? :)

      +: michal7
    •  

      @piwakk: Wspominałeś w innym wpisie, że pracujesz w Impuls Leasing, więc myślałem że podpowiesz jakie są plany sprzedażowe w IPOL?

    •  

      @OptiFinance: ja zapytam o proptrading, jak oceniasz? Są w tym możliwości? Byłem na stażu w firmie prop tradingowej i sam do końca nie wiem, jestem ciekaw jak to po roku oceniasz

    •  

      @Nekyoo grałem na amerykańskich giełdach, NYSE NASDAQ. Doświadczenie co nie miara, mocno szkoła się zdolności analityczne, podejmowanie decyzji pod stresem. Uczucie że po kliknięciem masz 100k$ było całkiem przyjemne, zakrawało o hazard. Zyski - średnio, mocno stresową robota. Chłopaki przed 30 i włosy siwe. Ci którzy tam siedzieli długi czas, zarabiali regularnie. Z nowych wieszkość odpada. Pytanie jeszcze na jakich zasadach, to dosyć ważne.

    •  

      @OptiFinance: ja również staż odbywałem na NYSE & NASDAQ, z punktu zdobycia doświadczenia bardzo dobrze staż wspominam, tak jak mówisz, działanie pod presją i zdolności analityczne mocno przetestowane. Bardziej od strony zysków mi chodziło, Ci którzy tam siedzieli podobno zarabiali ale oprócz rekordów nikt liczb nie podawał. Co do zasad jakie u mnie były, 20% broker i potem 30% biuro więc efektywny payout 56%. Depozyt zabezpieczający straty 1000$ podlegający zwrotowi jeśli się wycofa. Z grubsza tyle
      ps. w gwoli ścisłości, podczas stażu miałem styczność jedynie z platformą demo

    •  

      @OptiFinance: coś ciekawego (。◕‿‿◕。)

    •  

      @OptiFinance: ile kosztują Twoje usługi? To jest tak, że zgarniasz część prowizji którą dostałby inny agent? Załóżmy, że jako JDG biorę w leasing auto za 100k.

    •  

      @michal7 Jestem wynagradzany przez leasingodawcę. Prowizja w leasingu wahają się od 0 do nawet 10%. Alior i Getin do 10%, resztą do 4%, efl do 1%. To ile klient dostanie prowizji zależy od pośrednika. Idąc do działu leasingu w salonie samochodowym dostaje się 3% :) przynajmniej w wielu, poruszę tę kwestie w oddzielnym wpisie.
      Moje prowizje to minimum 1%. Jeśli temat od pośrednika to minimum 2%, ponieważ dzielę się 50/50 za polecenie, więc 1 dla mnie i 1 dla polecającego. Klient nie ma pojęcia ile prowizji płaci, chyba że dostałbym 2 oferty z 1 banku od 2 pośredników. Wtedy by się skuma że różna suma opłat. Chociaż większość leasingow stosuje blokadę NIP na wyłączność. Wolę zrobić tańsze finansowanie ale wiem że klient wróci lub mnie poleci. Inaczej sprawa się ma przy dużych firmach gdzie jest duża flota. Tam rozliczam się z klientem, prowizje po 0,5%. Wykopkom doradzę za darmo :) jest taka grupa leasing w Polsce na FB, byłem chyba jedyny który komentował pisząc wprost: zrobisz to tu i tu za tyle o tyle. Pozostałe komentarze to "zapraszam na priv"(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■). Kredyty samochodowe są znacznie bardziej dochodowe dla mnie, za to nie wiele ich robię. Moi stali klienci wiedzą jakie dostaje prowizje i są z tym ok. Jak klient jest okey to proponuję brokerkę, że wezmę prowizje od niego nie od leasingu ponieważ wyjdzie mu to taniej, ale to ewenement. Np. w mLeasing jest taka zależność że wrzucasz 1% to suma opłat wzrasta o 1,1%, wrzucisz 2% to suma opłat wzrośnie o 2,2% ale jak wrzucisz 3% to suma opłat klientowi wzrośnie o 4,3% a to już ciężko sprzedać. Więc leasingi też mają jakieś mechanizmy chroniące przed tym że bardzo drogie oferty latają po rynku. W dodatku przy dużej prowizji można spalić wniosek, przy najmniej w mLeasing. Granica prowizji to 3%, powyżej wniosek jest oznaczany podwyższonym ryzykiem i scoring takiego wniosku jest obniżony.

      +: michal7
    •  

      @OptiFinance: bardziej myślałem o sprzedaży jako dodatkowe zajęcie, hobby. Poznam przy tym inne samochody a i mogę przy tym trochę zarobić zamiast leżeć na kanapie :)

    •  

      "Najlepsi handlowcy flotowi z obszarem na całą Polskę w wiodącej firmie leasingowej mają plan 1,350mln miesięcznie"

      @OptiFinance tu przestałem czytać

      @Luckysi w słabszym kwartale

    •  

      @Naroq: Rozwiń, pochwal się czym się zajmujesz, podeprzyj swoje dane, jest bardzo ciekaw co masz do powiedzenia i czym się zajmujesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance:
      hej, dzieki za odpowiedź

      na pierwszy planowałem używany żeby nie cierpieć mocno jak rozwalę ;d
      mam JDG, plan był kupić moto w okolicach 15 000 do max 20 000 ale jak mówisz że od 20 000 dopiero można coś myśleć to chyba muszę przemyśleć sprawę.

      leasing chciałem bo wtedy w koszta wrzuciłbym ciuchy motocyklowe no i kwota leasingu również w koszta, wyszło by taniej

      polecasz jakąś inną formę finansowania zamiast leasingu na używane moto? czy najlepiej gotówka?

    •  

      @OptiFinance: No proszę, a ja myślałem czy z mirkami dzielić się wiedzą z kredytów gotówkowych. Myślałem, że na to nie ma wzięcia a widzę, że jest (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

    •  

      @OptiFinance do chwalenia się mi bardzo daleko, ale są firmy gdzie 10 mln planu na kwartał na nikim nie robi wrażenia i może kiedyś się o tym jeszcze przekonasz, czego Ci życzę ^_^

    •  

      @Zortillo: Zależy jaka jest oferta na gotówkę, można pomyśleć nad kredytem samochodowym, będziesz musiał wtedy wykupić AC z cesją na bank, ewentualnie pożyczka leasingowa jeśli planujesz starać się o kredyt hipoteczny.

      P.S. Ustawa o rachunkowości nie pozwala na rozliczenie w kosztach ciuchów motocyklowych (╯︵╰,)

      @Naroq: Czyli gdzieś coś, w sumie nie mam zielonego pojęcia, ale się wypowiem. Dziękuję mirku za uwagę ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @OptiFinance powiem tak. Cieszę się, że piszesz o sprawach dla szarego człowieka i przedstawisz je w przystępny sposób, na pewno jest to potrzebne i przydatne. A coś tam gdzieś tam jak dobrałoby mi się do dupy to mógłbym pakować manatki (nie bez powodu tak mało osób "z branży" się tu udziela) Ty za to zielone pojęcie na niektóre tematy nadrabiasz pewnością siebie, co z na pewno czyni z Ciebie dobrego sprzedawcę i miło że ta robota sprawie Ci taka frajdę.Tag będę obserwował z zaciekawieniem. Pozdro i z fartem bo sam się plan nie zrobi ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @OptiFinance Jak wygląda uzyskanie leasingu na auto o wartości ponad 1mln zł? ;)
      Ile wtedy wynosi rata i dochody musi mieć firma aby uzyskać tak duży leasing?

    •  

      @Marcinowy: Zdolność leasingowa jest liczona przede wszystkim po przychodzie (kredyt po dochodzie). Oczywiście musi być zachowany odpowiednik stosunek przychód/dochód i strata nie jest mile widziana. Obowiązuje zasada, że wartość leasingowanego sprzętu powinna być poniżej przychodów, ale są od tego odstępstwa. Przy autach premium jak lambo, to dobrze aby firma miała majątek, kontrakty, dobrą historię. No i przynajmniej te 3mln przychodu - myślę że to absolutne minimum. W procedurze dodatkowo jest weryfikacja terenowa - trzeba wtedy iść do klienta, zrobić zdjęcia, przejrzeć faktury, umowy, potwierdzić że firma faktycznie działa. Niestety nie mogę powiedzieć więcej o wynikach mojego klienta, ze względu na dane poufne, ale mogę przedstawić warunki finansowania. 1,4mln brutto, 10% wpłata, 48 miesięcy, 45% wykup, rata 17 013,60 netto.

    •  

      @OptiFinance Dzięki za wyjaśnienie :-)
      To sporo przychodu trzeba mieć oO
      Mam nadzieję że nie planujesz usuwać konta? Bo dobry kontent tutaj robisz :-)

    •  

      @Marcinowy: Nie, właśnie myślę nad 3 postem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance Będę wyczekiwac (ʘ‿ʘ)

Gorące dyskusje ostatnie 12h

Advertisement