•  

    Jakie oferty leasingu (procentowo) są teraz do wyjęcia na rynku dla samochodów nowych oraz używanych (do 4 lat)? Chodzi mi tutaj o koszt całkowity, z wszelkimi ukrytymi opłatami.
    Bliżej 105, 110 czy 115 wartości auta? Jak się w ogóle coś takiego zalatwia, robię rundkę po bankach PRZED kupnem?
    #leasing

    •  

      @matteo_moravietzky: a myslales moze o wynajmie dlugoterminowym? Nie wiem na ile mozn wierzyc moto doradcy, ale wg niego wychodzi taniej. Odpadaja Ci oplaty za opony, przeglady, ubezpieczenie itp. W sumie placisz tylko z wynajem + paliwo. I na koncu mozesz auto wykupic jak w leasingu.

    •  

      @matteo_moravietzky: Koszt całkowity zależy od okresu leasingu oraz wysokości wpłaty własnej i wykupu. Tutaj możesz sobie w przybliżeniu sprawdzić ile powinien kosztować sam leasing: https://www.fmleasing.pl/kalkulator-leasingowy

      Do tego doliczasz koszt ubezpieczenia i ewentualnie rejestracji pojazdu (ok. 300-400 zł) i ewentualnie wyceny (jeśli używany) też około 300-400 zł, ale nie każda firma leasingowa wymaga wyceny

    •  

      @RabarbarowyRewolwer: Myślałem, zawsze wychodziłem z założenia, że przy wynajmie NIE MOŻESZ wykupić samochodu. Auto prawdopodobnie bede uzywal ciut dluzej niz okres finansowania (może 5 lat?), więc chyba odpada.

    •  

      @Jarek-FmLeasing: I nie ma różnic w ofercie w przypadku nowego vs używanego auta?

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @matteo_moravietzky Suma opłat jest zależna od parametrów oferty. Zasady jest prosta i logiczna: im większa wpłata własna i im mniejszy wykup tym suma opłat jest niższa. Bierze się to z tego że duża wpłata powoduje że bank pożycza mniej środków, zatem odsetki są liczone od mniejszego kapitału. Jeśli chodzi o wykup to wysoki wykup powoduje większe ryzyko dla banku oraz wolniej spłacany kapitał, zatem suma opłat będzie wzrastać.

      Marzę banków są zależne od tego czy auto używane czy nie. Możesz sfinansować nawet 8 letnie auto na 2-3 lata. Przy autach używanych musisz dodać koszty wyceny i ryzyko że bank nie zaakceptuje oferty.

      Masz już upatrzone auto? Wrzuć tutaj link do oferty albo je opisz, a napiszę Ci gdzie je sfinansować :)

    •  

      I nie ma różnic w ofercie w przypadku nowego vs używanego auta?

      @matteo_moravietzky: Jeśli chodzi o koszt finansowania, to różnice są raczej pomijalne - o ile mowa o dobrych ofertach z niską marżą. Różnice mogą być w wymaganiach związanych z wiekiem auta używanego i dotyczą one, np., minimalnej wpłaty własnej (może być wymagana trochę wyższa dla starszego auta) oraz okresu finansowania (im starsze auto, tym mniej dostępne dłuższe okresy leasingu). Jednak to wszystko zależy od polityki danego leasingodawcy..

      Jeśli chodzi o wykup to wysoki wykup powoduje większe ryzyko dla banku oraz wolniej spłacany kapitał, zatem suma opłat będzie wzrastać.

      @OptiFinance: Suma opłat jest wartością nominalną. Zwiększając wysokość wykupu zawsze wzrośnie suma opłat nawet przy tej samej marży.
      Praktyka pokazuje, że firmy leasingowe nie zwiększają marży przy ofertach z większym wykupem w porównaniu do tych ze standardowym (czyli zazwyczaj 1%) - często jest nawet odwrotnie.

    •  

      @Jarek-FmLeasing: Zgadza się, nie potrzebnie poruszyłem tutaj kwestię ryzyka, bo ma ona również znaczenie. Suma opłat rośnie w związku z zostawieniem sporej części kapitału na koniec finansowania. Natomiast w przypadku kiedy klient nie jest super extra firmy leasingowej odmawiają wysokiego wykupu zmniejszając go, mają pewność szybszej spłaty kapitału.

    •  

      Natomiast w przypadku kiedy klient nie jest super extra firmy leasingowej odmawiają wysokiego wykupu zmniejszając go, mają pewność szybszej spłaty kapitału.

      @OptiFinance: To prawda - często tak jest, że doradca, żeby nie tracić klienta na wczesnym etapie przedstawia "optymistyczną" ofertę - dotyczy to nie tylko wykupu, ale bardzo często także niskiej wpłaty własnej, a potem "ryzyko" zmienia warunki we wniosku...