•  

    No Darwini zrobili robotę, odpalasz film z myślą "o fajnie, wyszli nowi Darwini, pośmiejemy się" a tu dostajesz ciężki klimat, do przemyślenia, czapki z głów, podoba mi się, ciekawy materiał, polecam :)

    #gfdarwin #youtube

    źródło: youtube.com

    •  

      @MalaHelenka: Jakby wyciąć odpowiedni fragment to byłoby o tym filmie naprawdę głośno XD

    •  

      @MalaHelenka: obejrzę, ale jak się nie spodoba to Cię filozoficznie pomęczę na pw

    •  

      @Mirkujacy: Spora część osób zrozumie niestety tylko ten fragment. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @MalaHelenka: Wlasnie chciałem napisać tutaj o tym materiale, ze warto. Dzięki!

    •  

      @MalaHelenka: Moim zdaniem jak najwięcej ludzi powinno zobaczyć ten film. Obejrzałem już dzisiaj 3 raz. I na prawdę zrobiło to na mnie wielkie wrażenie. I ich komentarz pod filmem > Adresatami tego filmu nie są żadni „wszyscy” - przeciętni katolicy, zwykli chrześcijanie itd. Ale ci ludzie, których jest wielu, a ciężko ich określić jednym słowem - ci pełni nienawiści, agresji, którzy potrafią wyjść na ulicę i pobić drugiego człowieka, bo ma kolorową koszulkę, ale też nazywać kogoś debilem w imię tolerancji. Po każdej „stronie” są hejterzy, po każdej „stronie „zawsze znajdzie się jakiś głupek, który wcale nie reprezentuje poglądów większości, tylko krzyczy najgłośniej - po jednej stronie może być to jakiś wandal na ulicy, a z drugiej strony chłopak trzymający transparent z wizerunkiem matki boskiej zrobiony z dildo, który ma tylko prowokować, a nie walczyć o równouprawnienie. Z każdej strony są takie przypadki, właśnie o tym tu mówimy. Potępiamy pewne zachowania ALE z obu stron konfliktu. Generalizacja jakiejkolwiek grupy społecznej jest sprzeczna z naszymi intencjami. Chcemy tylko by każdy zastanowił się, gdzie jest i dlaczego właśnie tam i czy ma zgodę na to, co krzyczą ci najgłośniejsi także w jego imieniu.

    •  

      @pikszl Tak czytałam opis. Darwini robią to dobrze niestety wg mnie niczego to nikogo nie nauczy. Bo tak jak podróże nie kształcą tylko kształcą inteligentnych ludzi tak to wideo trafi tylko do osób myślących.

    •  

      @MalaHelenka: Niestety jak właśnie sprawdziłem komentarze pod tym filmem to chyba niektórzy ludzie oglądali coś zupełnie innego niż ja ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @MalaHelenka: ciekawy materiał zmuszający do refleksji. Jak tu słusznie zauważono dla ludzi inteligentnych, myślących, widzących dalej niż kawał kiełbasy i potrafiących wyciągać daleko idące wnioski. Trochę mnie martwią te śmiechy no ale...świata w pojedynkę nie zmienię ¯\_(ツ)_/¯
      W każdym bądź razie, dziękuję Helenko

    •  

      @MalaHelenka: chujowy filmik pseudo myśliciela. gówno do zakopania

    •  

      @szalonyonanista: Nie mi dziękuj, a Darwinom, ja Ci tylko mogę zadać naukowe pytanie.

      Odpowiedz mi co to znaczy "w każdym bądź razie" jak podasz mi definicję tego sformułowania to przelewam na Twoje konto milion zł :D.

    •  

      @MalaHelenka: dziękuję ale nie potrzebuje tego miliona, mam wystarczająco pieniędzy.
      W każdym bądź razie pozwolę sobie na trochę prywaty w tym temacie który ostatnio jest na czasie. Mam w rodzinę osobę, ultra konserwę która otwarcie nawołuje do nienawiści do środowiska LGBT. Wywołała się sroga gównoburza kiedy odezwałem się że ludzie LGBT mają takie same prawa. Zostałem nazwany miłośnikiem gejów, padły sugestie że sam jestem gejem bo nie ma partnerki...I taki materiał jak ten bardzo smuci.
      Przecież konstytucja daje każdemu wolność poglądów, orientacji seksualnej i nie rozumiem tej nienawiści do osób homoseksualnych. Przecież to są ludzie tacy sami jak heteroseksualni. To nie jest choroba, tacy się urodzili.
      Nie zgadzam się że te wszystkie parady, promowanie jest potrzebne ale poziom nienawiści do tych osób jest za duży.
      W tym materiale było pokazane jak kończą się takie sytuacje. Historia niczego nie uczy ludzi a przecież z tego co było można odczytać to co będzie...
      Przykre że są ludzie o takiej mentalności.

    •  

      ciężki klimat, do przemyślenia

      @MalaHelenka: No to masz co robić przez następne 20 sekund...

    •  

      @MalaHelenka: najlepsze zakończenie, gdy wszyscy wyszli z sali... to pokazuje że ten film nikogo nic nie nauczy, niemal każdy jest zamknięty w swojej bańce informacyjnej, robimy to nieświadomie.

    •  

      @MalaHelenka: Hehe facet ma dlugie wlosy i przypomina jezusa, Halyna ja nie wytrzymię

    •  

      @teczwy1410: nie, po prostu mamy debili do których nic nie trafia. Są ograniczeni, nie potrafią zrozumieć że inny człowiek ma inne poglądy. Chociaż uważam że brak publiczności to był celowy zabieg stylistyczny. Pokazanie że nikt nie chce słuchać mądrych ludzi...

    •  

      @MalaHelenka: boze ja co zart cringuje na tym filmie a to dopiero 2 minuta

    •  

      @MalaHelenka: szczerze mówiąc nie wiem co tu jest ciężkiego, ani razu nie było też z czego się pośmiać. Ale dla mnie to "codzienne" klimaty i mnie to nie rusza, bo przeraża już od dawna.

    •  

      @szalonyonanista: Mam tak samo. Jak przy znajomych antyLGBT zacznynam bronić osoby orientacja homoseksualnej to od razu dowiaduję się, że sam jestem gejem. Jak ostatnio zostałem wege to ludzie już w ogóle mają mnie za świra :p

    •  

      @Zuler: po prostu to nie jest materiał dla Ciebie...

    •  

      @pikszl chodziło o obie strony nawet tych z LGBT może zobacz po raz czwarty

    •  

      @izzyxx4: daj spokój, świata nie zmienisz ¯\_(ツ)_/¯ Życie już mnie nauczyło aby unikać tematu religii, polityki i orientacji seksualnej w większym towarzystwie.

    •  

      @terwer358: obejrzałeś tylko pierwszą minutęXD?

    •  

      @MalaHelenka: Nie wiem co ludzie widzą w stand upach nawet nie parsknąłem XD

    •  

      @MalaHelenka: Ogólnie film spoko, ale "stand-up" w tytule to clickbait. To nie jest stand-up.

    •  

      @MalaHelenka: kiedy on zapuścił takie włosy?

    •  

      Nie wiem co ludzie widzą w stand upach nawet nie parsknąłem XD

      @Janusz_Rekina: ja też. to chyba są takie kabarety dla ludzi 28-40 lat

    •  

      @StarLord który fragment masz na myśli?

    •  

      @MalaHelenka: Dotarłem do 7 minuty, nie da rady dalej tego słuchać

    •  

      @MalaHelenka: nie było pytania z włosami ;p

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @MalaHelenka: no dobra zobaczylem do konca i mocne 3/10, ale tak do 7 minuty to straszne gunwo

      +: robson7
    •  

      @MalaHelenka: za machometa y się przebrał to by zobaczył miłosierdzie...

    •  

      @MalaHelenka:

      Włączyłem ten film i tak:
      1. do 9:16 - takie mocno średnie heheszki ( ಠ_ಠ)
      2. 9:16 - o żesz ty
      3. 14:25 - hmmm...szkoda, że nie dotrze do tych co powinno ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @MalaHelenka: @r4p7ss: @repostuje: @izzyxx4: @szalonyonanista: Manipulacja, manipulacja i jeszcze raz manipulacja poprzeplatana z brakiem wiedzy na temat katolicyzmu i chrzescijaństwa.

    •  

      @grap32: Do tej pory można ludzi wyleczyć z homoseksualizmu

    •  

      @leac: > można ludzi wyleczyć z homoseksualizmu

      Konto założyłeś tylko po to, żeby takie brednie wypisywać ( ͡° ͜ʖ ͡°) ?

      źródło: nie, nie mozna.png

    •  

      @grap32: obejrzałem i jestem w szoku. Gdzieś tam kiedyś oglądałem ich filmy i były całkiem spoko. Ale ten jest tak prymitywnie pseudointelektualny, nędzny, oparty o frazesy i slogany, że aż szkoda strzępić ryja. Naprawdę liczyłem na coś mocnego i dostałem... mocne poczucie zażenowania poziomem żartu i "mądrego" wywodu. @MalaHelenka

    •  

      To nie są brednie a fakty, bardzo duża część homoseksualistów cierpi bo mają pokiereszowaną psychike która jest efektem złego a wręcz fatalnego wychowania dziecka. Ogromna ilość przypadków molestowań i gwałtów jak i psychicznego znęcania się nad dzieckiem prowadzi często do jego alienacji przez co zagubiony już poźniej nastolatek ma trudnosci z określeniem własnego "ja"

    •  

      chujowy filmik pseudo myśliciela. gówno do zakopania

      @mam_klucz_do_sracza: Krytyka jakiekolwiek twórczości w takiej formie jest zupełnie bezwartościowa.
      To tak jakby nauczyciel na lekcji matematyki oceniając Twoje zadanie komentował je:

      chujowe rozwiązanie pseudo ucznia. Gówno do zakopania

      Nie dając żadnych konstruktywnych wskazówek, ani argumentów dlaczego tak uważa

    •  

      @zexan: słuchaj jak dla Ciebie to jego pierdololo to są "tematy do przemyslenia" to musisz być członkiem bojówek Mariusza Maxa Kolonko albo bierzesz udział w nagrywaniu wieczornego wydania wiadomości na TVP

    •  

      @mam_klucz_do_sracza: skąd wyciągnąłeś taką finezyjną korelację? Nic bynajmniej z tymi wymienionymi rzeczami mnie nie łączy. Po prostu uważam, że jak coś się krytykuje bez podania jakichkolwiek argumentów, to taka krytyka jest gówno warta. Możesz być geniuszem i obmyslić teorie względności a i tak znajdzie się ktoś kto krzyknie, że to jest pierdololo i gówno warte.

    •  

      @zexan: moj argument jest taki: dziecinada jakiegoś chłopczyka z długimi włosami.

    •  

      @mam_klucz_do_sracza: To jest ocena wystąpienia, a nie uzasadnienie oceny. Jeśli nie rozumiesz różnicy pomiędzy tymi dwoma rzeczami, to ja nie widzę sensu dalej z Tobą dyskutować. Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru

    •  

      @MalaHelenka:
      1. Nie ma dowodów że coś po śmierci - na tym polega wiara.
      2. Jak coś wiesz to już w to nie wierzysz. Bzdura - większość wiedzy bierze się na wiarę. Żaden człowiek nie będzie i nie jest w stanie sprawdzić czy e-mc2
      3. Dalej też o wierze jakby nie rozumiał czym jest.
      4. Parady LGBT to pokaz miłości - no tak było. To próba wywołania nacisku na społeczeństwo aby spełniło postulaty tych środowisk. Dalej specjalne sprowadzenie do absurdu jakoby ktoś im życzył śmierci.
      5. Co by Jezus powiedział - odpuszczam Ci, idź i nie grzesz więcej. I to robi kościół.
      Po 10 minucie wyłączyłem te urojenia. Co tu jest konkretnie do przemyślenia?

    •  

      @zexan:chyba Cię pogięło jak myślisz, że będę rozwodził się nad uzasadnieniem mojej oceny wystąpienia przewrazliwionego chłopczyka

    •  

      @MalaHelenka: Te ciężkie klimaty to te śmiechy w tle paru osób, faktycznie ciężko to znieść. A reszta, na dwoje babka wróżyła. Niech sobie każdy wierzy w co chce byleby innym osobom nie szkodziła.

    •  

      @szalonyonanista: > nie, po prostu mamy debili do których nic nie trafia. Są ograniczeni, nie potrafią zrozumieć że inny człowiek ma inne poglądy. Chociaż uważam że brak publiczności to był celowy zabieg stylistyczny. Pokazanie że nikt nie chce słuchać mądrych ludzi...

      @szalonyonanista: buhahahahah. Koleś buduje chochoła katolika który nawołuje do mordowania homosiów a potem go wyśmiewa - najmądrzejszy człowiek jakiego widziałem

    •  

      Nie mam nic do homoseksualistów, ale do "Ydeologii" LGBT już tak. Ten ruch tylko i wyłącznie szkodzi.

    •  

      @MalaHelenka: te śmiechy w tle burzą wszystko...

    •  

      Chyba nie wzięli pod uwagę Starego Testamentu ( ͡º ͜ʖ͡º)

      +: Gorth
    •  

      Co wy piszecie że to bezbek xD Jeśli kojarzycie Darwinów to powinniście wiedzieć że to nie legitny stand-up, tylko pokazanie go w krzywym zwierciadle i TO jest zabawne. Już w pierwszych sekundach macie tekst "urwało mi dupę" i widownie skręcającą się ze śmiechu. Potem macie to samo gdy Andrzej opowiada oklepane teksty z lekkim czarnym humorem.

      Końcówka to jedynie pokazanie palcem na problem że chcemy rozrywki, a nie chcemy zwrócić uwagi na problemy które czy chcemy czy nie ISTNIEJĄ i nazywanie tego "pseudointelektualnym wysrywem" czy coś w tym stylu naprawdę świadczy źle o tak mówiących ludziach - to świadczy że ich to albo srogo striggerowało, albo nadal nie chcą widzieć problemu, bo trzeba mieć IQ buta trekkingowego Quechua żeby przesłanie nie trafiło do głowy. A trafiło do wszystkich i psioczenie na nie mówi wprost że takiego smutnego człowieczka ono uwiera ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @MalaHelenka: Co z tego, jak połowa obejrzy, pokiwa głową, a później wróci do hejtu, nienawiści, szyderstwa. Jak tego się nie zauważało na co dzień i nie czuło,że to jest złe, że tak nie powinno być. To jest to coś złego, mimo bycia praktykującym katolikiem,wśród rodziny spotykam się z chorą nienawiścią która nie powinna mieć miejsca, nie w takim stopniu, są tematy które powinno się olewać, spróbować oki, ktoś nie chcę żyć według tego w co ja wierzę, próbowałem go przekonać nie chciał, ale to nie znaczy,że mam go za to ukamieniować, przecież sam nie jestem bez grzechu.

    •  

      Końcówka to jedynie pokazanie palcem na problem że chcemy rozrywki, a nie chcemy zwrócić uwagi na problemy które czy chcemy czy nie ISTNIEJĄ i nazywanie tego "pseudointelektualnym wysrywem" czy coś w tym stylu naprawdę świadczy źle o tak mówiących ludziach - to świadczy że ich to albo srogo striggerowało, albo nadal nie chcą widzieć problemu, bo trzeba mieć IQ buta trekkingowego Quechua żeby przesłanie nie trafiło do głowy. A trafiło do wszystkich i psioczenie na nie mówi wprost że takiego smutnego człowieczka ono uwiera ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      @johnkashtan: Kolejny filozof. Powtarzam przesłanie dla najbardziej inteligentnych, światłych, elity a jak się nie zgadzasz to jesteś debilem, powtarzam debilem i wieśniakiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      P.S
      wiara katolicka jest gupia i chcą homosiów wieszać za jaja.

    •  

      Takie sobie, w sumie nie rozumiem dlaczego tak oczywiste kwestie wywołują takie wielkie podniecenie. Sądzę że jest cała masa dużo ważniejszych tematów, które można by poruszyć w tej formie, a niestety wciąż się o nich nie mówi.
      Przykładowo o kwestii wychowania przez niektórych rodziców, o współczesnej epidemii rozwodów, depresji, narcyzmie itp... To są poważne tematy a nie jakieś LGBT.
      Ja pamiętam że 20 lat temu w Polsce ludzie mieli już zdrowe podejście do tego tematu i nikt nikomu nie robił krzywdy. Natomiast ludzie też potrafili z sobą rozmawiać szczerze, mówić o uczuciach, o filozofii, np. na pierwszych randkach. Dawniej z rozmowy z nawet nieznajomą osobą czerpało się ogromną przyjemność i ludzie wiedzieli jak tworzyć prawdziwe relacje. Może nie było mody na psychologów, ale właśnie dlatego ludzie wkładali ogromny wysiłek w rozwój relacji, a nie jak dziś, w rozwój życia z samym sobą. LGBT to jakiś marginalny problem z dupy.
      Zmiany społeczne odbywają się na zupełnie innej płaszczyźnie i każdy psycholog, socjolog czy filozof wam o tym powie. No ale ta tematyka jest za trudna dla większości ludzi niestety.
      Zdajmy sobie sprawę z tego jak wiele dzieci krzywdzi się w domach, w imię tego że "rodzic wie najlepiej i to jest święte", jak mało jest miłości w parach, małżeństwach, bo wszystko oparte jest na powierzchownych i materialnych aspektach, a świadomość czy autorefleksja to dla większości zbędne pojęcia w ich życiach.
      Zdecydowanie jest o czym mówić jeśli chodzi o patologie społeczne, ale lepiej się przecież angażować w wyrazistą symbolikę jakiś 3% ludzi w naszym społeczeństwie niż 97% z nas. To jest absurd!

    •  

      @MalaHelenka: e tam ciężki temat, stary testament > nowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @MandarynWspanialy jeśli oglądasz darwinow to wiesz, że zrobili tak specjalnie. Ten początek ma być chujowy. Mimo to widownia ciągle się śmieje, a to pokazuje, że ludzie lubią chujnię, ale jak przychodzi do poważniejszych tematów, takich z którymi nie musisz się zgadzać => cisza i puste krzesła

    •  

      @Rhaegson: do tej pory nie oglądałem Darwinów prawie w ogóle.
      A film odebrałem właśnie tak jak to napisałeś, domyśliłem się, że to był celowy zabieg dla lepszego kontrastu. Mniej wiecej w. 9:16 po słowach "bóg tak nie chciał" milkną śmiech i przestaje być zabawnie.

    •  

      @MalaHelenka:

      komentarze pod tym wpisem przypominają słynne komentarze pod artykułem w dorzeczy o tym że w Polsce przecież nie ma żadnej homofobii

    •  

      @wys97: a gdzie ja mówię, że chodzi o jedną stronę? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @pikszl wiem nie doczytałem mój błąd tyle że skopiowales praktycznie I wkleiłes to co napisali w komentarzu

    •  

      @MalaHelenka: Rozumie przesłanie, ale jest to niestety kolejne uderzenie tylko w jedną stronę czyli pośmiejmy się z katolików i ich podejścia do wiary i miłosierdzia.
      I dodanie komentarza pod filmem mówiącego, że "po każdej stronie są hejterzy" niewiele tu zmienia, bo w filmie jakoś o tej "drugiej stronie" nic nie ma.

    •  

      @MalaHelenka: włączyłem sobie pod prysznic, bo lubię ich filmiki.

      Jakoś od połowy musiałem wodę przykręcić, bo zaczęło docierać sedno filmu x.x

    •  

      żeby zrozumieć czym tak naprawdę jest globalne ocieplenie,
      najpierw trzeba poznać prawdziwe znaczenie słowa ekologia

      źródło: youtube.com

    •  

      @rzezol: A kto wywiera największy wpływ na na nasze życie jak nie katolicyzm? Miał o Żydach mówić, których w tym kraju jest garstka?

    •  

      @ediz4:

      1. Nie ma dowodów że coś po śmierci - na tym polega wiara.

      Wiara na niczym nie polega, skoro nie da się polegać w wierze na dowodach.

      2. Jak coś wiesz to już w to nie wierzysz. Bzdura - większość wiedzy bierze się na wiarę. Żaden człowiek nie będzie i nie jest w stanie sprawdzić czy e-mc2

      Każdy człowiek jest w stanie sprawdzić czy e=mc2, bo właśnie w tym celu są prowadzone badania oparte na metodę naukową. W nauce nie przyjmuje się niczego na wiarę, ale na dowody.
      Nie sprawdzisz każdego dowodu od ręki, ale jesteś w stanie to zrobić, jeśli będziesz miał odpowiednie zaplecze.

      3. Dalej też o wierze jakby nie rozumiał czym jest.

      Wiara jest bezwartościowa - jak brednie. Jest w opozycji w miejscu kłamstwa zamiast prawdy.

      4. Parady LGBT to pokaz miłości - no tak było. To próba wywołania nacisku na społeczeństwo aby spełniło postulaty tych środowisk.
      Zamień sobie skrót LGBT na Leworęcznych Garbatych Bladych i Tęgich.
      Leworęczni, garbaci, bladzi, tędzy mają prawo wywoływać nacisk na społeczeństwo, aby spełniło ich postulaty, jeśli są one im potrzebne do funkcjonowania.

      Dalej specjalne sprowadzenie do absurdu jakoby ktoś im życzył śmierci.

      To sobie przypomnij niedawną sprawę zwolnienia pracownika IKEI.

      5. Co by Jezus powiedział - odpuszczam Ci, idź i nie grzesz więcej. I to robi kościół.

      Bezczelnie nie przypisuj sobie sądów nad innymi i nie przypisuj sobie takich relacji Jezusem, jakich nie masz - bo nawet według wiary wyroki nad innymi nie należą do Ciebie, ale do Boga. Nie Tobie osądzać co by powiedział, bo jego słowa do niego należą, a nie do Twojej oceny. Ty i Kościół możecie jedynie podążać za Jezusem, a nie ferować za niego wyroki i przejmować Jego prawo do oceniania innych, bo to nie leży w Waszych rękach, bo nie znacie pełnego obrazu spraw.

    •  

      ludzie LGBT mają takie same prawa. Zostałem nazwany miłośnikiem gejów, padły sugestie że sam jestem gejem bo nie ma partnerki...I taki materiał jak ten bardzo smuci.
      Przecież konstytucja daje każdemu wolność poglądów, orientacji seksualnej i nie rozumiem tej nienawiści do osób homoseksualnych. Przecież to są ludzie tacy sami jak heteroseksualni. To nie jest choroba, tacy się urodzili.


      @szalonyonanista: To, ze osby, ktore samozwanczo reprezentuje srodowisko LGBT maja takie same prawa, jak heterycy, nie jest niczym odkrywczym.

      W gruncie rzezczy, draka nie jest zwiazana z tym, czy ktorys lubi przedstawicieli plci meskiej, badz ktoras - zenskiej, ale o to, do czego mniejszosc seksulana zostala wykorzystana. Zapewniam, ze spozytkowanie genitaliow jest tutaj sprawa dalszoplanowa. Nienawisc spowodowana tym, ze ktos deklaruje sie jako 'pedal', to naprawde marginalna kwestia.

      Co do tego, czy tacy sie urodzili - ostatnio pojawilo sie ciekawe znalezisko traktujace o tym, ze w dalszym ciagu nie wykazano, ze istnieja uwarunkowania genetyczne, ktore mialyby wplyw na orientacje seksualna, wiec czekamy na jedno z dwoja - dalszy rozwoj, badz definitywne zamkniecie dyskusji.

      Co by nie bylo, nie potrzebuje kolejnej dyktatury/totalitaryzmu opartego na mniejszosciach, ktory zgnoi obecny, ciagle naienajlepszy, ale i nienajgorszy system spoleczno-polityczny.

      To samo dzialo sie podczas rewolucji komunistycznej. W dupe, dzieki niej, dostali rowniez ci, w imie ktorych ta rewolucja zostala zorganizowana.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @MalaHelenka: Pseudo-filozofia dla pseudo-intelektualistów. Wierz lub nie, ale nie piszę tego w złej wierze, tylko przestrzegam przed uznawaniem takich bredni za wartościowe. Jeśli chcesz mieć tematy do przemyśleń, to zainteresuj się Filozofią, tak - tą przez duże F. To co rzeczywiście zmusza do wartościowej refleksji nie jest łatwe do zrozumienia ani wyrażone w atrakcyjnej formie. Wymaga wyrzeczeń, uczciwości i higieny intelektualnej. Nic z tego nie ma w prezentowanym "standupie".

    •  

      @MalaHelenka: co to jest w ogóle to gf darwin? straszny suchar ten standup

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @niemamhumoru: Nie chce się wplątywać w dyskusję bo nie za bardzo mam na to czas ale popełniasz jeden błąd. Nie traktuj każdego po równo, to że dla ciebie to banały nie znaczy że dla innych to nie są wartościowe treści ludzie mają różny poziom wiedzy jak i inteligencji. Poza tym to nie miał być wywód filozoficzny tylko zwrócenie uwagi na pewien problem w społeczeństwie, i uważam że ten film robi to naprawdę dobrze.

    •  

      @MalaHelenka: slabe bo to tu nie o to chodzi.

    •  

      Chciałbym żyć na świecie, gdzie osoby homoseksualne nie są jakkolwiek dyskryminowane z tego powodu.Chciałbym również, żyć na świecie gdzie osoby homoseksualne nie faworyzują swoich w niektórych wąskich i bardzo specyficznych branżach zawodowych. Jedynie ze względu na to że on ciepły, więc lepszy od heteronormatywnego. Chciałbym żyć na świecie gdzie orientacja nie jest niczym odróżniającym, tak jak inny kolor oczu, na świecie gdzie nie ma takich tworów jak lbgt+. Niestety świat nie jest czarno-biały, więc nie istnieje podział na dobrych i tych złych. Po drodze cała paleta odcieni szarości. Pamiętajmy też o tym że największa i pewnie z najdłuższą historią organizacja tworzoną przez homoseksualistów, jest kościół katolicki. Przez wiele wieków to była oaza dla ludzi innej orientacji, dzięki której mogli zyskać szacunek, spokojne życie bez podejrzeń niechętnego społeczeństwa. A ten standup to pod publiczkę, taka inwestycja wizerunkowa. Oglądając ten materiał. czułem się mniej więcej jakbym widział jakiegoś youtubera, wiązącego worek karmy do schroniska z kamerą. "KOCHANI!!!!one!!!one! TRZEBA KOCHAĆ I POMAGAĆ" SUBSKRYBUJCIE.

      źródło: lgbttt.jpg

    •  

      @MalaHelenka: Kompletnie typowe lewicowe teksty przedstawione jakby były odkrywcze.
      To że ci się to podobało znaczy, że masz małe wymagania i nigdy o niczym głębiej nie myslałaś.

    •  

      @johnkashtan: Na jakie problemy? od 7 minuty mamy jawną jechane na ludzi wierzących

    •  

      @976497: Musisz być naprawdę skrzywdzonym człowiekiem albo chory z zawiści któremu wyprano głowe żeby pisać tak zmanipulowane komentarze, no ale to wykop :)

    •  

      @leac: Inwektywy zamiast argumentów współgrają z wiarą zamiast dowodów i kłamstwami zamiast prawdy.
      Dobór stanowisk dopasowany dokładnie jak w rzeczywistości.

    •  

      Przecież to jest tak marne i przewidywalne, że ludzie o rozwoju umysłowym przeciętnego gimnazjalisty są w stanie zachwycać się tym spawem.
      Osoba która to pisała, nie ma bladego pojęcia o tym co jest napisane o Jezusie w Ewangeliach, odnosi się jedynie do jakichś medialnych klisz.

    •  

      chujowy filmik pseudo myśliciela. gówno do zakopania

      @mam_klucz_do_sracza: Dokładnie! Modny temat i tyle. Przy tym próba utrzymania balansu.

    •  

      @976497: Zebyś mogl zrozumiec moje argumenty to pierw musiałbyś nie być chory, dlatego zdiagnozowanie pewnej typowej dla ludzi Twojego pokroju przypadlosci jest konieczne by rzetelnie wytlumaczyc jak bardzo sie mylisz

    •  

      @leac: Nie jesteś w stanie nic rzetelnie nikomu wytłumaczyć, nawet sobie - dlatego posługujesz się kłamstwami, nieudowadnialnymi insynuacjami i również dlatego bierzesz wszystko na wiarę, bo Twój własny rozum jest za słaby by poradzić sobie z opisem rzeczywistości.
      Postępujesz dokładnie tak samo, jak barbarzyńcy, którzy potrzebowali wymyślić sobie moc nadprzyrodzoną, by wyjaśniać sobie zjawiska zachodzące w otaczającej ich rzeczywistości, ale będące poza zasięgiem możliwości ich słabych umysłów.

    •  

      Spora część osób zrozumie niestety tylko ten fragment. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @StarLord: o Łodzi?

    •  

      @MalaHelenka: błędne połączenie dwóch zwiazków frazeologicznych. Niemozebnie mnie drażni.

    •  

      @MalaHelenka: Karykatura, przeinaczenie, manipulacja - to wszystko prezentuje G.F. Darwin w powyższym nagraniu. Niestety ciężko słuchać takich głupot.

    •  

      @976497: Nie napisalem ze wierze, a jedynie ze się mylisz i manipulujesz faktami historycznymi nie majac pojecia o czym się wypowiadasz. Powtarzam, nie wiem czy robisz to z zawiasci, nudy, choroby, braku wiedzy i nie interesuje mnie to bo takich jak ty jest wielu i tlumaczenie wam czegokolwiek jest bezsensowne, po prostu

    •  

      a tu dostajesz ciężki klimat, do przemyślenia

      "do zesrania"

      (cytując klasyka, Sławusia).

    •  

      @leac: Nie opisywałem żadnych faktów historycznych. Dzieje Jezusa nie są faktem, ale bajką, która zawiera błędy historyczne, naukowe i wewnętrzne sprzeczności.

    •  

      @976497: Nie zdajesz sobie sprawy z wagi i kroku milowego jaki nastapił za sprawą chrzescijanstwa, nauk Chrystusa i kontynuowanych dalej przez jego uczniów.

    •  

      @MalaHelenka: film jest genialny... Jak to darwini... Ale mistrzostwo to sposób targetowania... Stand upy są bardzo popularne na polskim YT i szybko zdobywają masę wyświetleń. Tytuł filmu i miniatura ich tak stargetuje że film trafi do tego plebsu który te wyświetlenia stand upom robi... A tu taka niespodzianka. No i może 1 na 10 sebixow po oglądnięciu dojdzie do jakiegoś wniosku ... Piękne.

    •  

      odpalasz film z myślą "o fajnie, wyszli nowi Darwini, pośmiejemy się" a tu dostajesz ciężki klimat, do przemyślenia

      Przecież prawie zawsze tak jest

    •  

      @pikszl: No włąśnie w tym filmie tego zabrakło. Tam była tylko i jedynie jazda po jednej stronie konfliktu.
      A fragment o tym że Jezus mógł być gejem, za dobrze o ich znajomości Biblii nie świadczy.

    •  

      @robot_: Nawet nie zrozumiałeś o co chodziło w tym fragmencie, tylko po prostu ci się piana w mordzie spieniła na sam dźwięk słowa "gej" i "Jezus" blisko siebie więc napisałeś ten komentarz xDDD

    •  

      @976497:

      Wiara na niczym nie polega, skoro nie da się polegać w wierze na dowodach....
      Boże.

      Każdy człowiek jest w stanie sprawdzić czy e=mc2, bo właśnie w tym celu są prowadzone badania oparte na metodę naukową. W nauce nie przyjmuje się niczego na wiarę, ale na dowody.
      Nie sprawdzisz każdego dowodu od ręki, ale jesteś w stanie to zrobić, jeśli będziesz miał odpowiednie zaplecze...
      No każdy ma pod ręką możliwości a nawet wiedzę aby to sprawdzić. Tak jak każdy sprawdza jak są ułożone elektrony w przewodniku a jak w półprzewodniku a nie przyjmuje za pewnik to co jest w książkach.

      Wiara jest bezwartościowa - jak brednie. Jest w opozycji w miejscu kłamstwa zamiast prawdy....
      JPRDL. Gadaj z dupą a Cię osra.

      Zamień sobie skrót LGBT na Leworęcznych Garbatych Bladych i Tęgich. Leworęczni, garbaci, bladzi, tędzy mają prawo wywoływać nacisk na społeczeństwo, aby spełniło ich postulaty, jeśli są one im potrzebne do funkcjonowania....
      A spoleczeństwo nie ma obowiązku tych postulatów spełniać. A wręcz może się wkurzyć na szantaż.

      To sobie przypomnij niedawną sprawę zwolnienia pracownika IKEI....
      Co mnie obchodzą dowody anegdotyczne oparte na jakimś jednym przypadku. Jeśli koleś gada o kościele to się bierze stanowisko kościoła a przynajmniej jakiejś większej grupy a nie brandzluje do pojedynczych przypadków.
      A tak ogólnie śmieszne jest to że osoby które twierdzą że wiara jest bezwartościowa pouczają katolików na temat wiary - Cyrk na kółkach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Bezczelnie nie przypisuj sobie sądów nad innymi i nie przypisuj sobie takich relacji Jezusem, jakich nie masz - bo nawet według wiary wyroki nad innymi nie należą do Ciebie, ale do Boga....
      Jak wyżej. Dlaczego jako niewierzący pouczasz kogoś na temat wiary? I tak według wiary osoby homo popełniają grzech ciężki - to jest proste i logiczne. Jak ktoś chce żyć w grzechu to jest piętnowany jako grzesznik.

      Nie Tobie osądzać co by powiedział, bo jego słowa do niego należą, a nie do Twojej oceny. Ty i Kościół możecie jedynie podążać za Jezusem, a nie ferować za niego wyroki i przejmować Jego prawo do oceniania innych, bo to nie leży w Waszych rękach, bo nie znacie pełnego obrazu spraw....
      xD. Kurna koleś twierdzący ze wiara to brednie uczy na temat wiary - tego jeszcze nie grali. Poczytaj o sakramencie spowiedzi geniuszu.

    •  

      @ediz4:

      Jak wyżej. Dlaczego jako niewierzący pouczasz kogoś na temat wiary? I tak według wiary osoby homo popełniają grzech ciężki - to jest proste i logiczne. Jak ktoś chce żyć w grzechu to jest piętnowany jako grzesznik.

      Mój ulubiony argument pato-katolików xDD "To nie tak, że nie miłujemy bliźniego, tylko po prostu jest piętnowany jako grzesznik. Ale można przecież kochać i potępiać prawda?? A jak byś miał syna narkomana??? TO KOCHASZ I POTĘPIASZ." <- proszę, pociągnąłem tę dyskusję za Ciebie. nmzc

      Dla mnie też taka wiara jak Twoja to bredzenie. Mówię to po spędzeniu 6 lat w katolickich szkołach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

      +: kateis
    •  

      @justbreathe: A witamy miłującego przedstawiciela lewicy.
      Jak nauczysz się dyskutować na argumenty to wróć.
      Zobacz ten film jeszcze raz, a potem przeczytaj swój komentarz. Dramat

    •  

      Mój ulubiony argument pato-katolików xDD "To nie tak, że nie miłujemy bliźniego, tylko po prostu jest piętnowany jako grzesznik. Ale można przecież kochać i potępiać prawda?? A jak byś miał syna narkomana??? TO KOCHASZ I POTĘPIASZ."

      @justbreathe: Jak ktoś chce żyć w grzechu i nie widzi w tym problemu to jest piętnowany w kościele. Jakie to ma dla Ciebie znaczenie skoro nie wierzysz? Żadne. Kościół go przyjmie jak będzie chęć poprawy. To jest warunek spowiedzi.

      Ale można przecież kochać i potępiać prawda?? A jak byś miał syna narkomana??? TO KOCHASZ I POTĘPIASZ." <- proszę, pociągnąłem tę dyskusję za Ciebie. nmzc....
      Co to za pierdy znowu. Jeśli to twoje dziecko to dochodzi miłość rodzicielska. Tak można też kochać i wysłać na odwyk. Można też kochać i zadzwonić po Policje że narkoman Cię okradł. Jak to dla Ciebie obcy człowiek to już go kochać bezwarunkowo nie będziesz. Ty byś pewnie chciał żeby katolicy nadstawiali drugi policzek jak w wyobrażeniach

      Dla mnie też taka wiara jak Twoja to bredzenie. Mówię to po spędzeniu 6 lat w katolickich szkołach....
      A mi to lata koło dupy.

    •  

      ylko po prostu jest piętnowany jako grzesznik.

      @justbreathe: A co robił Jezus?
      Nie piętnował ludzi tylko grzech. Gadał z różnymi ludźmi, ale nigdzie nie pochwalał ich zachowania.
      Nie możesz być w kościele i być złodziejem, możesz być byłym złodziejem.

      +: ediz4
    •  

      Z czego ta głupia publiczność wiecznie się śmieje? (-‸ლ)

    •  

      Materiał zrobiony super ale gość pieprzy farmazony. Dlaczego miłość bliźniego jest odczytywana jako powszechna akceptacja wynaturzeń, tzw. tolerancja? Ktoś pomylił pojęcia.

    •  

      @robot_: Prezentujesz o wiele wyższy poziom, skoro każdy, kto się z Tobą nie zgadza to miłośnik lewicy XD 300 IQ potwierdzone. d r a m a t

    •  

      @ediz4:

      No każdy ma pod ręką możliwości a nawet wiedzę aby to sprawdzić.

      Każdy ma pod ręką możliwość i wiedzę, by zweryfikować obecny stan wiedzy - to się nazywa uczelnia, laboratorium i badania naukowe. To wszystko służy weryfikowaniu nauki.

      Gadaj z dupą a Cię osra.

      Do dziwnych rzeczy dochodzisz, by znaleźć sobie rozmówców na Twoim własnym poziomie.
      Moje rozmowy wyglądają inaczej.

      A spoleczeństwo nie ma obowiązku tych postulatów spełniać.

      Jeśli postulaty nie są złe, to społeczeństwo ma obowiązek je spełniać, bo tworzymy społeczeństwa dla siebie wzajemnie, a nie sobie na przekór.

      Co mnie obchodzą dowody anegdotyczne oparte na jakimś jednym przypadku.

      Raz - to nie jest dowód anegdotyczny.
      Dwa - to nie jest pojedynczy przypadek, ale mnóstwo przypadków osób, które popierają słowa tego pracownika IKEI.
      Do tego wiele życzeń śmierci wobec LGBT można znaleźć w wielu komentarzach w sieci, choć często są usuwane.

      Dlaczego jako niewierzący pouczasz kogoś na temat wiary?

      Bo Kościół uważa mnie za wierzącego i dopisuje mnie do swoich zakłamanych statystyk. Ja płacę na Kościół w podatkach, więc będę krytykował go za wszystko jak tylko się da i rozbijał go od środka.

      osoby homo popełniają grzech ciężki - to jest proste i logiczne

      Homoseksualizm nie należy ani do grzechów głównych, ani do grzechów ciężkich. Grzech nieczystości nie jest tożsamy z homoseksualizmem, ale aby to wiedzieć, trzeba mieć umysł choć trochę rozumny, a nie kompletnie pusty.

      Poczytaj o sakramencie spowiedzi geniuszu.

      Sam o tym poczytaj!
      Właśnie na tym samym poziomie Tobie "odargumentowałem" bez argumentowania, "geniuszu" - tak się z Wami "dyskutuje".

    •  

      @leac:

      Nie zdajesz sobie sprawy z wagi i kroku milowego jaki nastapił za sprawą chrzescijanstwa, nauk Chrystusa i kontynuowanych dalej przez jego uczniów.

      Tak, krok wstecz - za każdym razem.
      Nazwiska "oświeconych" za pomocą Chrześcijaństwa można wymieniać i wymieniać: Galileusz, Giordano Bruno, Francesco Pucci...

    •  

      Każdy ma pod ręką możliwość i wiedzę, by zweryfikować obecny stan wiedzy - to się nazywa uczelnia, laboratorium i badania naukowe. To wszystko służy weryfikowaniu nauki.

      @976497: Czy Ty rozumiesz co napisałem? Nie, nie każdy ma możliwości i wiedzę a zdecydowana większość tego nie robi. Jowisz składa się z 3/4 wodoru i 1/4 helu - spoko bo tak twierdzi książka. Jeden pewnie na milion Polaków kiedykolwiek będzie miał dostęp do narzędzi aby to w jakiś sposób zweryfikować. 36 milionów to przyjmuje na wiarę.

      Do dziwnych rzeczy dochodzisz, by znaleźć sobie rozmówców na Twoim własnym poziomie. Moje rozmowy wyglądają inaczej...
      To jest właśnie twój poziom rozmowy o wierze - hahah bajki dla dzieci, głupoty, zaścianek itp.

      Jeśli postulaty nie są złe, to społeczeństwo ma obowiązek je spełniać, bo tworzymy społeczeństwa dla siebie wzajemnie, a nie sobie na przekór....
      Większość nie ma żadnego obowiązku spełniać postulatów mniejszości.

      Raz - to nie jest dowód anegdotyczny....
      A jaki?

      Dwa - to nie jest pojedynczy przypadek, ale mnóstwo przypadków osób, które popierają słowa tego pracownika IKEI. Do tego wiele życzeń śmierci wobec LGBT można znaleźć w wielu komentarzach w sieci, choć często są usuwane....
      A ja mam przypadki atakowania i obrażania katolików. Mam przypadku pobić księży, mam przypadki wtargnięć do kościoła. I co teraz?

      Bo Kościół uważa mnie za wierzącego i dopisuje mnie do swoich zakłamanych statystyk. Ja płacę na Kościół w podatkach, więc będę krytykował go za wszystko jak tylko się da i rozbijał go od środka.....
      Co mnie to obchodzi że Cię dopisuje. Jesteś zatem antyklerykałem więc jak sens z tobą prowadzić rozmowę jak jesteś skrajnie nieobiektywny.

      Homoseksualizm nie należy ani do grzechów głównych, ani do grzechów ciężkich. Grzech nieczystości nie jest tożsamy z homoseksualizmem, ale aby to wiedzieć, trzeba mieć umysł choć trochę rozumny, a nie kompletnie pusty.....
      Grzechy nieczyste są wyborem własnej pożądliwości, której istotą jest zawłaszczenie tego, co się nie należy. To swoista kradzież w sferze przynależnej miłości. Pozostaje wówczas czysty seks sprowadzony do wymiaru nieuporządkowanych zachowań instynktownych, które całkowicie wypaczają sens miłości. Samogwałt, zdrada, cudzołóstwo, prostytucja, molestowanie seksualne, gwałt, grzechy sodomskie, czyli wszelkiego rodzaju perwersje i dewiacje są za każdym razem ciężkim wystąpieniem przeciwko czystości....
      Sam o tym poczytaj!....

      Ja nie muszę. Zatem zadam Ci pytanie. Cytując Ciebie

      Ty i Kościół możecie jedynie podążać za Jezusem, a nie ferować za niego wyroki i przejmować Jego prawo do oceniania innych, bo to nie leży w Waszych rękach, bo nie znacie pełnego obrazu spraw.....
      Jak to się ma do sakramentu spowiedzi geniuszu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Daj jakiś przykład gdzie Jezus przyjmuje do kościoła grzesznika który dalej zamierza grzeszyć i się z tym nie kryje.

    •  

      Czyli teraz pod każdym takim filmem trzeba pisać, że film nie ma na celu obrażania uczuć religijnych? Eh

    •  

      wyjątkowy sposób oznajmienia, że jest się gejem. Myślałem, że robią to przy obiedzie rodzinnym, w bardziej kameralnym otoczeniu( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

    •  

      @Sempaaj: jak chcesz obrazić, to szykuj dupochron, tak radzą prawnicy.

    •  

      @976497: księga mojżeszowa 18:22
      Nie będziesz cieleśnie obcował z mężczyzną jak z kobietą. Jest to obrzydliwością. 18:29
      Gdyż wszyscy, którzy uczynią którąkolwiek z tych wszystkich obrzydliwości, będą wytraceni spośród ludu swego, ci co je uczynią.

    •  

      @ediz4:

      36 milionów to przyjmuje na wiarę.

      Więc robią błąd i nie na tym polega nauka. Nauka polega na badaniach naukowych i wielokrotnym weryfikowaniu w dochodzeniu do prawdy. Naukowcy nie muszą za każdym razem robić badań, bo od tego są weryfikowalne zbiory i publikacje weryfikowanych informacji z weryfikowanych instytucji. Jeśli coś się w tym nie zgadza, to podlega to ponownej weryfikacji.
      To o czym Ty piszesz piszesz, to jest to wciąż wiara, a nie nauka i stoją one wobec siebie w opozycji.

      To jest właśnie twój poziom rozmowy o wierze - hahah bajki dla dzieci, głupoty, zaścianek itp.

      Wnioski o bajkach, głupotach i zaścianku wynikają z tego, że informacje w biblii zawarte nie zaliczają konfrontacji z metodą naukową weryfikacji tych informacji, ale za to zaliczają zupełnie inne zbiory - do których trafiają bajki, głupoty, zaścianek i kłamstwa.

      Większość nie ma żadnego obowiązku spełniać postulatów mniejszości.

      W demokracji jest to obowiązek moralny i prawny - zgodnie z definicją o równości wszystkich wobec prawa.

      Mam przypadku pobić księży, mam przypadki wtargnięć do kościoła. I co teraz?

      Teraz postępuj tak, jak każdy przyzwoity człowiek - potępiaj przemoc niezależnie od strony, po której ona występuje tak, aby druga strona również nie miała uzasadnienia do potencjalnych fizycznych kontrataków.

      jak sens z tobą prowadzić rozmowę jak jesteś skrajnie nieobiektywny.

      Dokładnie taki sens ma ze mną rozmowa, jaki sens mają sensowne dowody. Wciąż jestem członkiem Kościoła, ale dowody i argumenty przekonały mnie do innych wniosków. Mnie daje się przekonać, bo ja nie opieram się w swoich przekonaniach na ślepej wierze, ale opieram swoje przekonania na sensownych dowodach.

      Daj jakiś przykład gdzie Jezus przyjmuje do kościoła grzesznika który dalej zamierza grzeszyć i się z tym nie kryje.

      Wszyscy członkowie Kościoła są grzesznikami, dalej zamierzają grzeszyć (bo nie porzucają swoich powodów do grzechu) i się z tym nie kryją. Ludzie są z natury słabi i grzeszni, ale się nie wycinają sobie kończyn, organów i nie się zabijają, by już więcej nie grzeszyć ("jeżeli twoja ręka jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją...").

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @kateis:

      księga mojżeszowa 18:22

      1. Księga mojżeszowa została sporządzona przed pojednawczą misją Jezusa na krzyżu. Prawa te nie zostały zniesione, ale nie należy się ich dosłownie trzymać, a jedynie wprowadzać w życie ich ducha.
      2. Wciąż nie są to grzechy główne.
      3. Obcowanie płciowe może być grzechem, ale nie homoseksualizm. Jeśli homoseksualizm jest miłością dwóch osób w czystości, choćby były tej samej płci (platoniczną), to nie jest grzechem. Nawet Jezus zwracał się do innych, niezależnie od płci, do wzajemnej miłości (nawet wobec wrogów).
      4. Powstrzymywanie się od obcowania płciowego jest sprzeczne z naturą ludzką. Zostaliśmy stworzeni, by to robić i czerpać z tego przyjemność.

    •  

      @976497:

      Więc robią błąd i nie na tym polega nauka. Nauka polega na badaniach naukowych i wielokrotnym weryfikowaniu w dochodzeniu do prawdy. Naukowcy nie muszą za każdym razem robić badań, bo od tego są weryfikowalne zbiory i publikacje weryfikowanych informacji z weryfikowanych instytucji. Jeśli coś się w tym nie zgadza, to podlega to ponownej weryfikacji.To o czym Ty piszesz piszesz, to jest to wciąż wiara, a nie nauka i stoją one wobec siebie w opozycji....
      To nie jest rozmowa na czym polega nauka a o wiedzy i wierze. Ludzie w toku nauczania nabywają wiedzę która w dużej części opiera się nie wierze że w książce nie kłamią. I jak pisałem wyżej często nie są w stanie i nie mają chęci weryfikować tych informacji. Dlatego też bzdurą jest twierdzenie iż

      Jak coś wiesz to już w to nie wierzysz....
      No chyba że przyjmiemy że wszystko czego się nauczyłeś a nie sprawdziłeś doświadczalnie nie należy do twojej wiedzy. Byłoby to jednak zbyt absurdalne.

      Wnioski o bajkach, głupotach i zaścianku wynikają z tego, że informacje w biblii zawarte nie zaliczają konfrontacji z metodą naukową weryfikacji tych informacji, ale za to zaliczają zupełnie inne zbiory - do których trafiają bajki, głupoty, zaścianek i kłamstwa....
      Jeśli ktoś próbuje weryfikować istnienie istoty nadprzyrodzonej to niestety sam sobie wystawia ocenę.

      W demokracji jest to obowiązek moralny i prawny - zgodnie z definicją o równości wszystkich wobec prawa....
      Żadnej nierówności wobec prawa nie ma. Przydzielanie pewnym grupom przywilejów nie tylko nie jest obowiązkiem a wręcz głupotą.

      Teraz postępuj tak, jak każdy przyzwoity człowiek - potępiaj przemoc niezależnie od strony, po której ona występuje tak, aby druga strona również nie miała uzasadnienia do potencjalnych fizycznych kontrataków....
      A gdzie napisałem że przemoc jest ok?

      Dokładnie taki sens ma ze mną rozmowa, jaki sens mają sensowne dowody. Wciąż jestem członkiem Kościoła, ale dowody i argumenty przekonały mnie do innych wniosków. Mnie daje się przekonać, bo ja nie opieram się w swoich przekonaniach na ślepej wierze, ale opieram swoje przekonania na sensownych dowodach....
      I dalej to samo. Chcesz dowodów na istnienie Boga - istota poza czasem i przestrzenią. Idiotyzm.

      Wszyscy członkowie Kościoła są grzesznikami, dalej zamierzają grzeszyć (bo nie porzucają swoich powodów do grzechu) i się z tym nie kryją. Ludzie są z natury słabi i grzeszni, ale się nie wycinają sobie kończyn, organów i nie się zabijają, by już więcej nie grzeszyć ("jeżeli twoja ręka jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją...")....
      Bzdura na resorach. Niepodzielną częścią procesu rozgrzeszenia jest żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy i zadośćuczynienie. Bez tego spowiedź nie jest ważna. A my tu mówimy o osobach które według kościoła grzeszą, nie zamierzają przestać i są z tego dumni. Z resztą jakie to ma kurna znaczenia co sądzi kościół o gejach. Czemu geje się przejmują opinią kościoła o nich? Z złą opinią wyborców PO o wyborcach PiS-u też będziesz walczył wprowadzając prawo? Ze złą opinią kierowców o kolarzach również?

    •  

      @Janusz_Rekina: znasz w ogole Darwinow? To nie jest stand up.

    •  

      księga mojżeszowa 18:22
      Nie będziesz cieleśnie obcował z mężczyzną jak z kobietą. Jest to obrzydliwością. 18:29
      Gdyż wszyscy, którzy uczynią którąkolwiek z tych wszystkich obrzydliwości, będą wytraceni spośród ludu swego, ci co je uczynią.


      @kateis: https://natemat.pl/4605,dziesiec-nakazow-i-zakazow-w-biblii-ktore-prawdopodobnie-lamiesz

      Biblia jest pełna głupich zasad których nikt nie stosuje

    •  

      @Ufo777: Tak średnio ale załapałem o co chodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @ediz4:

      Chcesz dowodów na istnienie Boga - istota poza czasem i przestrzenią. Idiotyzm.

      Bóg nie istnieje i nie jest istotą. Boga nie ma, bo nie da się tego zweryfikować.
      Tak samo nie istnieje nadprzyrodzona istota poza czasem i przestrzenią, jak Latający Potwór Spaghetti, choć jego wierni mają co do tego inne zdanie.

      Niepodzielną częścią procesu rozgrzeszenia jest żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy i zadośćuczynienie.

      Będąc grzesznym wciąż można żałować, że się je popełnia, wciąż można myśleć o poprawie i dokonywać zadośćuczynień, ale wciąż jest się grzesznikiem, bo nie ma ludzi bez grzechu.
      LGBT są dumni nie z powodu popełniania grzechów, ale są dumni z tego, że odważnie ujawnili się takimi, jacy są, bez względu na nieprzychylne im otoczenie.

      Czemu geje się przejmują opinią kościoła o nich?

      Jeśli Kościół wpływa swoją opinią na prawo w jakimś kraju, to obywatele (przeważnie nie LGBT) protestują przeciw prawu, które ich krzywdzi w nieuzasadniony racjonalnie sposób.

      Z złą opinią wyborców PO o wyborcach PiS-u też będziesz walczył wprowadzając prawo? Ze złą opinią kierowców o kolarzach również?

      Nie, za to przypilnuję, by zgodnie z prawem obie grupy mogły wypowiadać swoje uwagi w równym stopniu, o ile nie są nawoływaniem do krzywdzenia innych. Mogą chodzić na marszach z transparentami i przekonywać zainteresowanych do swoich racji.

    •  

      Bóg nie istnieje i nie jest istotą. Boga nie ma, bo nie da się tego zweryfikować. Tak samo nie istnieje nadprzyrodzona istota poza czasem i przestrzenią, jak Latający Potwór Spaghetti, choć jego wierni mają co do tego inne zdanie.

      @976497: Nie ma po prostu sensu z tobą dyskutować.

      Będąc grzesznym wciąż można żałować, że się je popełnia, wciąż można myśleć o poprawie i dokonywać zadośćuczynień, ale wciąż jest się grzesznikiem, bo nie ma ludzi bez grzechu. LGBT są dumni nie z powodu popełniania grzechów, ale są dumni z tego, że odważnie ujawnili się takimi, jacy są, bez względu na nieprzychylne im otoczenie....
      Nie - oni są dumni że są grzesznikami i nie zamierzają przestać. To automatycznie zamyka proces spowiedzi. Nie można dać rozgrzeszenia komuś kto nie widzi grzechu i nie zamierza przestać go popełniać. To z punktu widzenia wiary.

      Jeśli Kościół wpływa swoją opinią na prawo w jakimś kraju, to obywatele (przeważnie nie LGBT) protestują przeciw prawu, które ich krzywdzi w nieuzasadniony racjonalnie sposób....
      Kościół ma takie samo próbować wpływać na ustawodawcę jak cykliści, leworęczni i inni. Jeśli ma poparcie to nawet coś przepchnie. Żadne prawo nie krzywdzi homosiów. Homosie chcą uzyskać przywileje jakie posiada małżeństwo u nas.

      Nie, za to przypilnuję, by zgodnie z prawem obie grupy mogły wypowiadać swoje uwagi w równym stopniu, o ile nie są nawoływaniem do krzywdzenia innych. Mogą chodzić na marszach z transparentami i przekonywać zainteresowanych do swoich racji....
      Potępianie jednych to nie nawoływanie do krzywdzenia. Kościół nie nawołuje do krzywdzenia homosiów ino potępia ich w kontekście religii. Ma do tego prawo jak wyborca PO potępiać wyborcę PiS-u za jego wybór. Nie zmieniają tego przypadki że wyborca jednej partii wpada do biura poselskiego drugiej partii i zabija posła.

    •  

      @ediz4:

      Nie ma po prostu sensu z tobą dyskutować.

      Nie ma co dyskutować nad tym, czy istnieje Latający Potwór Spaghetti.

      Nie - oni są dumni że są grzesznikami i nie zamierzają przestać.

      Oni się będą wypowiadali w swoim imieniu, a Ty.

      Nie można dać rozgrzeszenia komuś kto nie widzi grzechu i nie zamierza przestać go popełniać.

      Biblia nie jest napisana dosłownie i jednoznacznie - wiele zależy od interpretacji. Grzechy oceniać może jedynie Jezus, bo pozostali nie są uprawnieni do tego, bo mogą z zewnątrz ocenić coś jako grzech co nim nie jest - tak samo jak Izraelici oceniali Jezusa, który według nich popełniał grzechy.

      Kościół ma takie samo próbować wpływać na ustawodawcę jak cykliści, leworęczni i inni.

      Cykliści, leworęczni, LGBT też mogą wpływać na ustawodawcę i słusznie protestują, jeśli dzieje im się nieuzasadniona racjonalnie krzywda.

      Homosie chcą uzyskać przywileje jakie posiada małżeństwo u nas.

      Leworęczni i cykliści mogą się zawierać małżeństwa - to nie są przywileje im nadane, ale zwykłe potrzeby. Nie ma o tym nigdzie w żadnym prawie, że leworęcznym i cyklistom został nadany przywilej zawierania małżeństw.

      Kościół nie nawołuje do krzywdzenia homosiów ino potępia ich w kontekście religii.

      Przytaczanie słów dotyczących zabijania homosiów, jak miało to miejsce w przypadku pracownika IKEI i popieranie tych postulatów jest zawoalowanym nawoływaniem do śmiertelnie niebezpiecznego krzywdzenia innych. Kościół nie odciął się jednoznacznie od tych słów, bo by sam sobie zaprzeczał i sam podkopał własne fundament wiary.
      Ponad to Bóg, który zabija, mając wszelkie inne sposoby w swoim zasięgu na działania ludzi (na przykład poprzez cuda i powołania) - jest wrogiem człowieka. Już Latający Potwór Spaghetti wydaje się lepszym odpowiednikiem, bo nikogo nie zabił, a ponad to jest miłym i dowcipnym bogiem, lubującym się w piratach i piwie.

    •  

      @976497:

      Oni się będą wypowiadali w swoim imieniu, a Ty....
      Co ja?

      Biblia nie jest napisana dosłownie i jednoznacznie - wiele zależy od interpretacji. Grzechy oceniać może jedynie Jezus, bo pozostali nie są uprawnieni do tego, bo mogą z zewnątrz ocenić coś jako grzech co nim nie jest - tak samo jak Izraelici oceniali Jezusa, który według nich popełniał grzechy....
      Po raz kolejny wracamy do sakramentu spowiedzi. Widzę że wiesz lepiej od kościoła czy księżą mogą dawać sakramenty czy nie.

      Cykliści, leworęczni, LGBT też mogą wpływać na ustawodawcę i słusznie protestują, jeśli dzieje im się nieuzasadniona racjonalnie krzywda....
      Protestować sobie mogą a ja mogę uznać że nie dzieje im się krzywda.

      Leworęczni i cykliści mogą się zawierać małżeństwa - to nie są przywileje im nadane, ale zwykłe potrzeby. Nie ma o tym nigdzie w żadnym prawie, że leworęcznym i cyklistom został nadany przywilej zawierania małżeństw....
      Przywilej zawierania małżeństw kobiecie i mężczyźnie został nadany w konstytucji z racji spełniania funkcji najmniejszej komórki społecznej i funkcji prokreacyjnej. Stanowi więc ona ona podstawę przetrwania narodu. Leworęczni i cykliści mogą zatem spełniać warunki skorzystania z tych przywilejów. Homosi nie są kobietą i mężczyzną więc nie mogą. Ja również nie mogę bo nie posiadam partnerki. Nie posiadam również immunitetu który posiada poseł czy nie pójdę szybciej na emeryturę jak wojskowy.

      Przytaczanie słów dotyczących zabijania homosiów, jak miało to miejsce w przypadku pracownika IKEI i popieranie tych postulatów jest zawoalowanym nawoływaniem do śmiertelnie niebezpiecznego krzywdzenia innych....
      To wracamy do góry. Chcesz przykłady pobić księzy czy niszczenia kościołów? LGBT nie odcięło się od każdego przypadku więc w sposób zaowalowany nawołują do siłowego niszczenia obiektów kultu i krzywdzenia księży. W ogóle skąd durne przekonanie że jak ktoś się od czegoś nie odetnie to staje się winny. Oficjalna doktryna kościoła w sprawie homosi jest znana więc twoje próby zrzucania winy za wybryki jakiegoś typa na instytucje są co najmniej śmieszne.

      Ponad to Bóg, który zabija, mając wszelkie inne sposoby w swoim zasięgu na działania ludzi (na przykład poprzez cuda i powołania) - jest wrogiem człowieka. Już Latający Potwór Spaghetti wydaje się lepszym odpowiednikiem, bo nikogo nie zabił, a ponad to jest miłym i dowcipnym bogiem, lubującym się w piratach i piwie....
      Nie obchodzą mnie akurat twoje wizje czym czy jest Bóg

    •  

      @ediz4:

      Co ja?

      * LGBT będą się wypowiadali w swoim imieniu, a nie Ty za nich.

      wiesz lepiej od kościoła czy księżą mogą dawać sakramenty czy nie

      To nie Kościół i księża dają sakramenty, ale Jezus. To on będzie oceniał na sądzie ostatecznym, a nie kościół i księża. Sakrament spowiedzi nie ma takich mocy, bo równie dobrze mógłby służyć za odpuszczenie grzechu pierworodnego, a tak się nie stało, bo sympatyczny Bóg został przekonany ofiarą, cierpieniem i śmiercią, że ma być inaczej.

      Protestować sobie mogą a ja mogę uznać że nie dzieje im się krzywda.

      Możesz tak uznać, ale oni będą dalej protestować, bo dzieje im się krzywda.

      Leworęczni i cykliści mogą zatem spełniać warunki skorzystania z tych przywilejów.

      Bezpłodni również zawierają małżeństwa, a LGBT mają dzieci ze swoich związków (czasem starych związków, czasem nowych związków), bo nie są bezpłodni.

      LGBT nie odcięło się od każdego przypadku

      Nie ma jednej głównej organizacji LGBT ze zbiorem zasad i przewodnią doktryną. Kto tak twierdzi, tkwi w podstawowym błędzie.
      Są tacy w LGBT którzy się odcinają i potępiają przemoc, oraz tacy, którzy popierają takie działania (co o nich dobrze nie świadczy), ale nie świadczy to o całym LGBT, ale o jednostkowych przypadkach. LGBT to pojedyncze osoby, a nie organizacja jak Kościół - z formalną opinią i fundamentalnymi zasadami postępowania.

      Nie obchodzą mnie akurat twoje wizje czym czy jest Bóg

      To nie są moje wizje, bo ja nie opieram się na wizjach i wierze, ale na dowodach. Nie jestem wiernym ani jednego ani drugiego bóstwa, bo ich istnienie jest w równym stopniu nieuzasadnione.

    •  

      * LGBT będą się wypowiadali w swoim imieniu, a nie Ty za nich.

      @976497: No i się wypowiadają na transparentach, banerach i w wywiadach. Także na oficjalnych listach z żądaniami.

      To nie Kościół i księża dają sakramenty, ale Jezus. To on będzie oceniał na sądzie ostatecznym, a nie kościół i księża. Sakrament spowiedzi nie ma takich mocy, bo równie dobrze mógłby służyć za odpuszczenie grzechu pierworodnego, a tak się nie stało, bo sympatyczny Bóg został przekonany ofiarą, cierpieniem i śmiercią, że ma być inaczej....
      No i ksiądz jest pośrednikiem - handluj z tym. Skończ już kluczyć bo to już się żałosne robi.

      Bezpłodni również zawierają małżeństwa, a LGBT mają dzieci ze swoich związków (czasem starych związków, czasem nowych związków), bo nie są bezpłodni....
      Nie ma powodu aby marnować środki wykluczając bezpłodnych bo jest ich promil. Do tego bezpłodni zawsze mogą stworzyć rodzinę adoptując dziecko.

      Nie ma jednej głównej organizacji LGBT ze zbiorem zasad i przewodnią doktryną. Kto tak twierdzi, tkwi w podstawowym błędzie. Są tacy w LGBT którzy się odcinają i potępiają przemoc, oraz tacy, którzy popierają takie działania (co o nich dobrze nie świadczy), ale nie świadczy to o całym LGBT, ale o jednostkowych przypadkach. ...
      Jest organizacja która nazywa się ILGA. DO niej należy bardzo wiele innych grup związanych z LGBT. W sumie zdecydowana większość.

      LGBT to pojedyncze osoby, a nie organizacja jak Kościół - z formalną opinią i fundamentalnymi zasadami postępowania....
      Fuck logic - LGBT coś zrobią - hurr durr to pojedyczne osoby. Zrobi coś losowy katolik - to kościół winny. Ty czasami czytasz co za brednie wypisujesz?

      To nie są moje wizje, bo ja nie opieram się na wizjach i wierze, ale na dowodach. Nie jestem wiernym ani jednego ani drugiego bóstwa, bo ich istnienie jest w równym stopniu nieuzasadnione....
      Ale to nie jest przedmiot dyskusji. Chcesz to sobie swoje wizję opisuj gdzie indziej - mnie to nie interesuje.

    •  

      @976497: masz racje. Jeśli ktoś jest homoseksualista a nie współżyje z osoba tej samej płci, czyli żyje w czystości, to nie grzeszy. Jak sam Jezus powiedział: idź i nie grzesz więcej. W momencie zaprzestania grzesznych czynów nie grzeszysz to logiczne. Ale nie ma to nic wspólnego z pochwała czynnego homoseksualizmu bo „homoseksualizm to nie grzech” a „Powstrzymywanie się od obcowania płciowego jest sprzeczne z naturą ludzką. Zostaliśmy stworzeni, by to robić i czerpać z tego przyjemność.” Czynny homoseksualizm jest grzechem.

    •  

      @ediz4:

      No i ksiądz jest pośrednikiem - handluj z tym.

      Pośrednik nie jest źródłem sakramentu.
      Pośrednik może kłamać i manipulować, bo to nie on jest mocą sakramentu (co najwyżej "moc" przechodzi za jego, nie zawsze prawidłowym, pośrednictwem). Jeśli pośrednik jest zepsuty, to nie działa.

      Nie ma powodu aby marnować środki wykluczając bezpłodnych bo jest ich promil. Do tego bezpłodni zawsze mogą stworzyć rodzinę adoptując dziecko.

      Sprawdziłem statystyki - ilość par bezpłodnych jest na podobnym poziomie co liczba osób LGBT, ale osoby LGBT bez specjalnych zabiegów tworzą rodziny z własnego potomstwa i adoptowanych dzieci (choć ich wspólne związki nie są rejestrowane jako małżeństwa, co by ułatwiło wiele spraw).

      LGBT coś zrobią - hurr durr to pojedyczne osoby. Zrobi coś losowy katolik - to kościół winny

      Wszystko jest zgodne z logiką, bo:
      - LGBT nie opiera się na przewodniej doktrynie, tak jak leworęczni, a w odróżnieniu od losowego katolika
      - LGBT przeważnie nie należą do żadnych organizacji, tak jak leworęczni, a w odróżnieniu od losowego katolika

    •  

      @kateis:

      Czynny homoseksualizm jest grzechem.

      Nieprawda.
      Nieczystość jest grzechem - bez względu na to czy jest homoseksualna czy heteroseksualna.

    •  

      @kateis: W tym linku są zawarte kompletne wewnętrznie sprzeczne brednie Kościoła Katolickiego.

      Bóg kocha każdego człowieka, niezależnie od rasy, koloru skóry, pochodzenia społecznego czy orientacji płciowej.

      Skoro kocha każdego, to nie będzie go karał za orientację, którą sam mu wprowadził jako pewien byt.

      Bóg nie przewidział dla naszych ciał stosunków homoseksualnych.

      Przewidział, skoro nie tylko są możliwe, ale i przyjemne.

      Nie znajdujemy w Biblii zbyt wielu wzmianek o praktykach homoseksualnych, ale wszystkie są negatywne.

      Nie wszystkie są negatywne, bo nie został wymieniony petting.

      Sodoma została zniszczona między innymi z powodu grzechu homoseksualizmu

      Jeśli Bóg niszczy, zamiast poprawiać i budować - to nie kocha, ale sprowadza cierpienie. Bez jego aktywnego działania Sodoma by wciąż stała.

      bezpośrednią przyczyną Bożego gniewu

      Gniew jest jednym z 7 grzechów głównych, więc co to za raj i prawica Ojca, jeśli jest w niej gniew?

      Bóg daje nam wolność realizacji własnych wymysłów, jeśli tego właśnie chcemy.

      Nie dał zrealizować własnych pomysłów Sodomie.

      AIDS... nieunikniony skutek łamania jego prawa

      Jest do uniknięcia po zastosowaniu prezerwatyw. Niedługo (jeśli już nie jest) będzie uleczalny.
      AIDS nie jest nawet skutkiem, bo nie wszyscy zarażają się AIDS nawet bez prezerwatyw. Jest to po prostu osobna choroba, do wyleczenia za pomocą postępu w nauce i środków zapobiegawczych (unikanie kontaktów z chorym) - jak grypa.

      Dalej nie mam już czasu przeglądać...

    •  

      @976497: „Przewidział, skoro nie tylko są możliwe, ale i przyjemne.” Aaaa przepraszam, nie wiedziałam ze rozmawiam z gejem, a to tłumaczy twoja potrzebę udowadniania ze sex 2 mężczyzn jest ok i to wg Biblii. Żyj w swoim świecie zatem.

    •  

      @976497: Boży gniew kierowany jest tylko w grzech, zło. Aż dziwne ze tego nie pojmujesz.

    •  

      @kateis:

      Aaaa przepraszam, nie wiedziałam ze rozmawiam z gejem

      Nie jestem gejem, ale nie mam nic przeciwko. Dla mnie nie stanowi to problemu, by z kimś kompatybilnym dzielić życie i cielesne przyjemności, bez względu na płeć i wygląd (choć fizycznie pociągają mnie akurat dziewczyny).
      Najbardziej ze mną kompatybilny okazuje się jednak komputer, więc z nikim innym nie mieszkam.

      Boży gniew kierowany jest tylko w grzech, zło.

      No jakoś Sodoma nie była grzechem, ale zamieszkałym miastem, a grzesznicy nie są grzechem, ale ludźmi, więc nie powinni oni być wtrącani na potępienie, ale ich grzechy i zło, które czynią.

    •  

      Pośrednik nie jest źródłem sakramentu.
      Pośrednik może kłamać i manipulować, bo to nie on jest mocą sakramentu (co najwyżej "moc" przechodzi za jego, nie zawsze prawidłowym, pośrednictwem). Jeśli pośrednik jest zepsuty, to nie działa.


      @976497: Pośrednik odpuszcza grzechy w imieniu Boga. Jeśli więc pośrednik twierdzi że ktoś żyje w grzechu i odmawia rozgrzeszenia to tak jest.

      Sprawdziłem statystyki - ilość par bezpłodnych jest na podobnym poziomie co liczba osób LGBT, ale osoby LGBT bez specjalnych zabiegów tworzą rodziny z własnego potomstwa i adoptowanych dzieci (choć ich wspólne związki nie są rejestrowane jako małżeństwa, co by ułatwiło wiele spraw)....
      Bezpłodność się leczy. Ilość niczego nie zmienia.

      Wszystko jest zgodne z logiką, bo:
      - LGBT nie opiera się na przewodniej doktrynie, tak jak leworęczni, a w odróżnieniu od losowego katolika...
      Oczywiście że się opiera. Postulaty na całym świecie są takie same. Jest główna organizacja którą Ci wyżej wymieniłem. Kościół ma swoją doktrynę która nie nakazuje używać przemocy wobec homosiów więc ta cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Lejesz wode i robisz fikołki logiczne.

      +: kateis
    •  

      Pośrednik odpuszcza

      Już zaledwie w tych dwóch słowach jest sprzeczność - albo ktoś pośredniczy, albo bezpośrednio odpuszcza.

      Ilość niczego nie zmienia.

      Sam tu wprowadziłeś argument ilościowy, a ja go obaliłem.

      Oczywiście że się opiera. Postulaty na całym świecie są takie same.

      To są postulaty, a nie doktryny. To są potrzeby, a nie narzucane dogmaty.

      Jest główna organizacja którą Ci wyżej wymieniłem.

      Ona nie ma nakłada nakazów na poszczególnych członków LGBT, ale jedynie wspiera jakieś tam mniejsze organizacje. Ludzie się organizują, by ich głos był uporządkowany i po to, by pomagać sobie społecznie i prawnie, a nie po to by ktoś czemuś wysługiwał.

    •  

      Jestem fanką Darwinów, wspieram ich twórczość, jestem też ateistką i LGBT, więc cała triada do zachwycenia się tym filmikiem obecna. Przeczytałam trochę komentarzy w tym wątku, trochę na youtubie, i byłam podekscytowana. Tyle komentarzy o łzach. Tyle komentarzy o najlepszym materiale w ich dorobku. Tyle komentarzy o tym, że trzeba tu koniecznie pododawać obcojęzyczne napisy i puścić w świat. Cholera, było nawet kilka o tym, że to najlepszy monolog, jaki autorzy owych komentarzy widzieli. Bardzo to wszystko było obiecujące. A filmik okazał być się bardzo miałki.

      Najbardziej w zasadzie podobało mi się to rzucone na pożegnanie, niemalże od niechcenia, wspomnienie o katastrofie klimatycznej i ratowaniu świata w którym będą żyć nasze dzieci. Oprócz tego operowanie publicznością - te pastiżowe śmiechy a potem kadr z pustą salą. I to wszystko, jeśli chodzi o plusy.

      Sam monolog jest cholernie płytki, brak w nim błyskotliwości, brak w nim choć jednej celnej metafory, brak w nim refleksji, z którą można pozostać po obejrzeniu. To wszytko zostało wypowiedziane już miliony razy i nie trafiło do tych, którzy taki przekaz powinni sobie wziąć do serca. Ten film też nie trafi. Wypowiedzi, które mają więcej głębi i wartości widuję codziennie, gdzieś wśród wykopowych kłótni neuropy i konserw. To nie jest zły materiał. Cieszę się, że próbowali. Ale nie jest to materiał ani głęboki, ani na miarę Darwinów. Blisko ich najlepszych dzieł nawet nie stoi. Jeśli chcecie zobaczyć coś, co naprawdę pozostawia widzą z refleksją, to obejrzyjcie ich produkcję 1%. Zresztą, cholera, nawet ta humorystyczna parodia opowieści o Szewczyku Dratewce, którą wydali całkiem niedawno, była głębszą produkcją. Czuję niedosyt. Temat ważny, ale zrealizowany jak przez rozgarnięte, otwarte na świat dziecko z podstawówki, nie jak przez genialnych twórców, którzy naprawdę mają szansę dojść daleko ze swoim przekazem na ustach. Liczę, że takie filmy z potrzeby serca będą się jeszcze pojawiać i że będą napisane lepiej.