Wpis z mikrobloga

Coś cicho tutaj a tymczasem Oculus zabija Rifta S umożliwiając podłączenie Questa pod PC ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pan w materiale poniżej ma praktycznie każdy headset w domu więc jego opinia jest jak najbardziej ważna.

Sam gram zdalnie na laptopie od prawie roku i troche sie już pobawiłem róznymi bitratami, ustawieniami itd. więc jestem w stanie uwierzyć że z trickami Oculusa jak dekodowanie klatki zanim zostanie w całości zenkodowana, przy 150mbps (taki bitrate dla podał Carmack) są w stanie zapewnić nieodróźnialne 2800x1600 przy 72Hz.

np. w 1080p@60 50mbps wystarczy do obrazu którego nie jesteś w stanie odróżnić od natywnego bez żadnych sztuczek i przy "tradycyjnym" enkodowaniu. Mówie tutaj teraz o "płaskim" obrazie a nie VR ale nawet siedząc blisko kompa jest ciężko cokolwiek znaleźć, poziom placebo.

Enkodowanie jest w lekko niższej rozdziałce żeby przyoszczędzić przepustowości na peryferiach gdzie jest zniekształcenie soczewek jednakże działa to w specyficzny sposób, stworzyli technike enkodowania gdzie mogą sterować w którym miejscu ma być większa rozdziałka a gdzie mniejsza więc obraz jest ostry tam gdzie ma być.

Widać że to jest przemyślana sprawa, licze że pare osób tutaj co mają Questa przetestuje w Listopadzie. Nie trzeba mieć specjalnego kabla, wystarczy jakiekolwiek USB-C do USB 3.0 ale Oculus sprzedaje własny 5 metrowy kabel ze światłowodem (xD) za 79 dolarów. Nie będzie go jednak na czas na premiere ale później w tym roku, pewnie pare tygodni później.

Co do Hz to śmieszna sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo panele Questa to 90Hz tylko downclokockowane do 72Hz prawdopodobnie te co w Vive Pro i Samsungu Odyssey (bez +). Nie mogą niestety ich legalnie odblokować (Carmack chciał) bo zarejestrowali Questa w FCC jako panele 72Hz. Chociaż kto wie, może ktoś kiedyś zrobi jakiegoś Jailbreaka i zmieni clockrate jak teraz to info wyszło od Carmacka na jaw.

Nie mówie że Rift S nagle przestanie istnieć ale po prostu jaki jest sens jego kupna jak w tej samej cenie masz Questa który nie dość że potrafi być headsetem PC w tym momencie, ma regulacje IPD więc idealnie go ustawisz, widać że ma lepsze wsparcie, dostanie testowy finger tracking na początku przyszłego roku to jeszcze przecież jest standalone VR wciąż. W domu podłączasz się pod mocny PC, poza domem czy w łóżeczku odpalasz sobie mobilne rzeczy. To jest Nintendo Switch wijaru w tym momencie, hybryda.

Pozostaje sprawa komfortu bo jest cięższy przez to że posiada w sobie sprzęt do standalone ale zawsze można zmodować.

Licze na szybkie i mocne obniżki ceny Rifta S

#vr #oculusrift #oculus #oculusquest #virtualreality
Navari - Coś cicho tutaj a tymczasem Oculus zabija Rifta S umożliwiając podłączenie Q...
  • 16
@Navari: No to teraz zrobiłeś... Chciałem kupić sobie pod choinkę Rifta S, a tu taki bajer ()

Tylko takie pytanie, ktoś tam w komentarzach napisał:

Streaming through cable. Not a native signal.

Jak to będzie z obciążeniem kompa? (nie mam jak teraz obejrzeć filmiku). Streaming obrazu, kodowanie, a później przesył i odkodowanie, nie będzie dużo mocniej uwalał sprzęt, niż bezpośredni sygnał?
@BlackReven: Nie będzie bo robi to Hardware enkoder na karcie graficznej a dekoduje hardware dekoder w Quescie, przynajmniej to wyciągnąłem z prezentacji bo wspominali o ograniczeniach enkoderów na niektórych starszych kartach graficznych i jak je obeszli więc zapewne poszli tą drogą.

Hardware enkodery nie mają praktycznie żadnego wpływu na wydajność, to specjalne kawałki krzemu.
@BlackReven: Pozostaje sprawa komfortu, Quest przez to że ma w sobie mobilke waży 572g więc jest dość ciężki jak na VRowe standardy (oryginalny Rift to 470g) jednakze powstały solucje na to nie aż takie drogie imitujące system Halo z Rifta S czy PSVR albo można pokombinować i sobie zrobić coś DIY.

Za to zyskujesz hybrydowy VR jak Nintendo Switch, w domu mocny z kompem a poza domem lżejszy mobilny. Bit Saberek
@Navari: ludzie mający okazję przetestować na własnej skórze to rozwiązanie wyraźnie zaznacząją, że jakość wyświetlanego obrazu i komfort są wciąż nieporównywalnie wyższe na rifcie.
@wova: Tymczasem Voodoo twierdzi że nie widzi różnicy pomiędzy natywnym obrazem a streamem przez Linka i woli Questa względem Rifta S bo kosztują tyle samo a jednak Quest ma moc w postaci Standalone.

W jakim sensie nieporównywalnie wyższa to druga sprawa, tak Rift S ma mniejsze SDE bo jest panelem RGB a nie Pentile jednakże ma gorsze kolory i gorszą czerń. Trade-off.

Mówimy teraz o tym czy widać artefakty, czy czuć
@Navari: tak, widać artefakty i zniekształcenie obrazu przy krawędziach o czym przeczytasz w relacjach na subreddicie oculusa.

co do finger trackingu, to raczej gimmick który znajdzie zastosowanie w dość ograniczonym zakresie, ponadto sam Carmack nie wykluczył że w przyszłości pojawi się na rifcie

btw. mam IPD 70 i nie mam problemów z riftem
@wova: Ja wiem że Finger Tracking to ciekawostka, jednakże darmowa softowa więc można się pobawić.

Jedni mówią że widzą artefakty, drudzy że nie. Coś jest tutaj nie tak i stawiam że niektóre sesje były po prostu zbugowane. Voodoo też wspomniał o tym że u jednych podczas sesji coś się działo a u innych i u niego nie.

Ja jestem w stanie uwierzyć w ich brak bo 150mbps to bardzo wysoki bitrate
@wova:

A jak FOV, czy mierzyłeś? Czysto teoretycznie powinien Ci się zmniejszyć a on już i tak jest mały w dzisiejszych headsetach.

Wszystko przy Rifcie S zależy od poziomu asymetryczności twojej twarzy, im bardziej masz asymetrycznie ustawione oczy względem nosa tym gorzej a im bardziej symetrycznie tym lepiej. Dodatkowo ustawienie też dużo robi.

Mimo to dla mnie brak regulacji IPD jest nieakceptowalny. Pamiętam że w Rifcie CV1 dopóki nie ustawiłem soczewek
@Navari: Też mnie to zastanawia, obecnie posiadam Oculusa Go i Lenovo Explorera i mocno zastanawiam się nad sprzedaniem tego znajomym i kupno Questa, pozostaje kwestia tego iż mam komputer z i5-6600/rx480 (VR chodzi w miarę, Beat Saber się tnie jak mam włączonego WSL'a (Linuxa), Xorga, Slacka, Chrome i Discorda, jak to wyłącze to jest gituwa) i do tego płytę główną która nie wiem czy USB obsłuży - b150m ProVDH MSI, deklarowane
@HoshiYamazaki: Carmack na drugim dniu konferencji mówił że przepustowość i tak jest ogranoczona do chyba 150Mb/s i jest to ograniczenie sprzętowego dekodera obrazu w Queście i w sumie to wystarczyłaby nawet przepustowość USB 2.0. Także z portem chyba obyłoby się bez większego problemu.
wa USB C 3.0 2dwa metry. J


@#!$%@?: No tylko czy to bedzie działać, jeśli są to kable pasywne to możliwe, że nie.

Jak już będzie można testować Questa byłbym wdzięczny za odpowiedź czy wszystko działa.