Wpis z mikrobloga

Coś cicho tutaj a tymczasem Oculus zabija Rifta S umożliwiając podłączenie Questa pod PC ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pan w materiale poniżej ma praktycznie każdy headset w domu więc jego opinia jest jak najbardziej ważna.

Sam gram zdalnie na laptopie od prawie roku i troche sie już pobawiłem róznymi bitratami, ustawieniami itd. więc jestem w stanie uwierzyć że z trickami Oculusa jak dekodowanie klatki zanim zostanie w całości zenkodowana, przy 150mbps (taki bitrate dla podał Carmack) są w stanie zapewnić nieodróźnialne 2800x1600 przy 72Hz.

np. w 1080p@60 50mbps wystarczy do obrazu którego nie jesteś w stanie odróżnić od natywnego bez żadnych sztuczek i przy "tradycyjnym" enkodowaniu. Mówie tutaj teraz o "płaskim" obrazie a nie VR ale nawet siedząc blisko kompa jest ciężko cokolwiek znaleźć, poziom placebo.

Enkodowanie jest w lekko niższej rozdziałce żeby przyoszczędzić przepustowości na peryferiach gdzie jest zniekształcenie soczewek jednakże działa to w specyficzny sposób, stworzyli technike enkodowania gdzie mogą sterować w którym miejscu ma być większa rozdziałka a gdzie mniejsza więc obraz jest ostry tam gdzie ma być.

Widać że to jest przemyślana sprawa, licze że pare osób tutaj co mają Questa przetestuje w Listopadzie. Nie trzeba mieć specjalnego kabla, wystarczy jakiekolwiek USB-C do USB 3.0 ale Oculus sprzedaje własny 5 metrowy kabel ze światłowodem (xD) za 79 dolarów. Nie będzie go jednak na czas na premiere ale później w tym roku, pewnie pare tygodni później.

Co do Hz to śmieszna sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo panele Questa to 90Hz tylko downclokockowane do 72Hz prawdopodobnie te co w Vive Pro i Samsungu Odyssey (bez +). Nie mogą niestety ich legalnie odblokować (Carmack chciał) bo zarejestrowali Questa w FCC jako panele 72Hz. Chociaż kto wie, może ktoś kiedyś zrobi jakiegoś Jailbreaka i zmieni clockrate jak teraz to info wyszło od Carmacka na jaw.