Aktywne Wpisy
Lolenson1888 +209
Strona główna Allegro w 2005 roku. I komu kurczę przeszkadzał taki wygląd internetu? xD
Link do Wayback Machine ze stroną widoczną na screenie poniżej: KLIK
#webdev #webdesign #allegro #gimbynieznajo
Link do Wayback Machine ze stroną widoczną na screenie poniżej: KLIK
#webdev #webdesign #allegro #gimbynieznajo
pearl_jamik +93
Niech ktoś wytłumaczy dlaczego ludzie z wyższym wykształceniem, elita narodu, z wysokim ego, programiści stopnia najwyższego zostawiają po sobie w kiblu w biurze obesrany kibel?
#pracbaza #praca #pytanie #pytaniedoeksperta #programista15k
#pracbaza #praca #pytanie #pytaniedoeksperta #programista15k
Pan w materiale poniżej ma praktycznie każdy headset w domu więc jego opinia jest jak najbardziej ważna.
Sam gram zdalnie na laptopie od prawie roku i troche sie już pobawiłem róznymi bitratami, ustawieniami itd. więc jestem w stanie uwierzyć że z trickami Oculusa jak dekodowanie klatki zanim zostanie w całości zenkodowana, przy 150mbps (taki bitrate dla podał Carmack) są w stanie zapewnić nieodróźnialne 2800x1600 przy 72Hz.
np. w 1080p@60 50mbps wystarczy do obrazu którego nie jesteś w stanie odróżnić od natywnego bez żadnych sztuczek i przy "tradycyjnym" enkodowaniu. Mówie tutaj teraz o "płaskim" obrazie a nie VR ale nawet siedząc blisko kompa jest ciężko cokolwiek znaleźć, poziom placebo.
Enkodowanie jest w lekko niższej rozdziałce żeby przyoszczędzić przepustowości na peryferiach gdzie jest zniekształcenie soczewek jednakże działa to w specyficzny sposób, stworzyli technike enkodowania gdzie mogą sterować w którym miejscu ma być większa rozdziałka a gdzie mniejsza więc obraz jest ostry tam gdzie ma być.
Widać że to jest przemyślana sprawa, licze że pare osób tutaj co mają Questa przetestuje w Listopadzie. Nie trzeba mieć specjalnego kabla, wystarczy jakiekolwiek USB-C do USB 3.0 ale Oculus sprzedaje własny 5 metrowy kabel ze światłowodem (xD) za 79 dolarów. Nie będzie go jednak na czas na premiere ale później w tym roku, pewnie pare tygodni później.
Co do Hz to śmieszna sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo panele Questa to 90Hz tylko downclokockowane do 72Hz prawdopodobnie te co w Vive Pro i Samsungu Odyssey (bez +). Nie mogą niestety ich legalnie odblokować (Carmack chciał) bo zarejestrowali Questa w FCC jako panele 72Hz. Chociaż kto wie, może ktoś kiedyś zrobi jakiegoś Jailbreaka i zmieni clockrate jak teraz to info wyszło od Carmacka na jaw.
Nie mówie że Rift S nagle przestanie istnieć ale po prostu jaki jest sens jego kupna jak w tej samej cenie masz Questa który nie dość że potrafi być headsetem PC w tym momencie, ma regulacje IPD więc idealnie go ustawisz, widać że ma lepsze wsparcie, dostanie testowy finger tracking na początku przyszłego roku to jeszcze przecież jest standalone VR wciąż. W domu podłączasz się pod mocny PC, poza domem czy w łóżeczku odpalasz sobie mobilne rzeczy. To jest Nintendo Switch wijaru w tym momencie, hybryda.
Pozostaje sprawa komfortu bo jest cięższy przez to że posiada w sobie sprzęt do standalone ale zawsze można zmodować.
Licze na szybkie i mocne obniżki ceny Rifta S
#vr #oculusrift #oculus #oculusquest #virtualreality
Tylko takie pytanie, ktoś tam w komentarzach napisał:
Jak to będzie z obciążeniem kompa? (nie mam jak teraz obejrzeć filmiku). Streaming obrazu, kodowanie, a później przesył i odkodowanie, nie będzie dużo mocniej uwalał sprzęt, niż bezpośredni sygnał?
Hardware enkodery nie mają praktycznie żadnego wpływu na wydajność, to specjalne kawałki krzemu.
To dzięki za info, będzie trzeba śledzić temat (ʘ‿ʘ)
Za to zyskujesz hybrydowy VR jak Nintendo Switch, w domu mocny z kompem a poza domem lżejszy mobilny. Bit Saberek
W jakim sensie nieporównywalnie wyższa to druga sprawa, tak Rift S ma mniejsze SDE bo jest panelem RGB a nie Pentile jednakże ma gorsze kolory i gorszą czerń. Trade-off.
Mówimy teraz o tym czy widać artefakty, czy czuć
co do finger trackingu, to raczej gimmick który znajdzie zastosowanie w dość ograniczonym zakresie, ponadto sam Carmack nie wykluczył że w przyszłości pojawi się na rifcie
btw. mam IPD 70 i nie mam problemów z riftem
Jedni mówią że widzą artefakty, drudzy że nie. Coś jest tutaj nie tak i stawiam że niektóre sesje były po prostu zbugowane. Voodoo też wspomniał o tym że u jednych podczas sesji coś się działo a u innych i u niego nie.
Ja jestem w stanie uwierzyć w ich brak bo 150mbps to bardzo wysoki bitrate
A jak FOV, czy mierzyłeś? Czysto teoretycznie powinien Ci się zmniejszyć a on już i tak jest mały w dzisiejszych headsetach.
Wszystko przy Rifcie S zależy od poziomu asymetryczności twojej twarzy, im bardziej masz asymetrycznie ustawione oczy względem nosa tym gorzej a im bardziej symetrycznie tym lepiej. Dodatkowo ustawienie też dużo robi.
Mimo to dla mnie brak regulacji IPD jest nieakceptowalny. Pamiętam że w Rifcie CV1 dopóki nie ustawiłem soczewek
@#!$%@?: No tylko czy to bedzie działać, jeśli są to kable pasywne to możliwe, że nie.
Jak już będzie można testować Questa byłbym wdzięczny za odpowiedź czy wszystko działa.