Wpis z mikrobloga

Mysle, ze spokojnie 90% wypadkow jest z winy pieszego i daloby sie ich uniknac, gdyby pieszy nie byl #!$%@?.
Wprawdzie statystyki winy wskazuja na stosunek 1:4 na niekorzysc kierowcow, ale to wynika z tego, ze pieszy jak jest na pasach, automatycznie ma pierwszenstwo.
Jezdze samochodem od prawie 8 lat, zgodnie z przepisami, jak jest ograniczenie do 50 - jade 50. Dzieki temu udalo mi sie uniknac wielu niebezpiecznych sytuacji, bo piesi, a glownie kobiety, potrafia wtargnac na pasy, gdy samochod jest 10m od nich, a za nim nic nie jedzie. Musza przejsc juz, teraz, choc mogliby poczekac te 30s. Oczywiscie z nosem w smartfonie. Dzisiaj typiara wymusila pierwszenstwo na mnie i innym samochodzie na dwupasmowce, #!$%@? wozek z dzieckiem (!!!) na ulice. To juz wyzszy poziom #!$%@?.

#wypadki #samochody #prawojazdy #polskiedrogi #takaprawda
  • 36
@kamila-rodowicz: Generalnie wychodzę z założenia, że każdy pieszy i rowerzysta jakiego spotykam chce zginąć pod moimi kołami. 10 lat jeżdżenia, głównie Kraków, trochę Wrocław/Warszawa i mam czyste konto.

Niestety ludzie są głupi (piesi, inni kierowcy, rowerzyści, a czasem organizator ruchu), i trzeba za nich myśleć. Oczywiście wszystkiego nie unikniesz, ale dzięki temu, że zachowania ludzi głupich łatwo jest przewidzieć, możesz nie dopuścić do wystąpienia niebezpiecznych sytuacji.

Z przejściami problemu nie mam
via Wykop Mobilny (Android)
  • 48
@kamila-rodowicz: przed przejściem dla pieszych, widząc pieszego czekającego na możliwość przejścia, masz obowiązek zwolnić do takiej prędkości, która umożliwi Ci spokojne zatrzymanie się w przypadku, gdy pieszy zdecyduje się rozpocząć przechodzenie. Jeśli zażyczy sobie wyjść 10 metrów przed Tobą, to masz się zatrzymać i umożliwić mu przejście, czego tu nie rozumiesz?
Z moich obserwacji wynika, że kierowcy kompletnie nie potrafią uszanować pieszych, a w okolicach przejść dla pieszych dostają małpiego rozumu,
@kamila-rodowicz: przed przejściem dla pieszych, widząc pieszego czekającego na możliwość przejścia, masz obowiązek zwolnić do takiej prędkości, która umożliwi Ci spokojne zatrzymanie się w przypadku, gdy pieszy zdecyduje się rozpocząć przechodzenie. Jeśli zażyczy sobie wyjść 10 metrów przed Tobą, to masz się zatrzymać i umożliwić mu przejście, czego tu nie rozumiesz?


@TheRealMikz: Wlasnie to zrobilam, dlatego nie potracilismy matki z dzieckiem. Mowie jedynie o tym, ze piesi sa nieodpowiedzialni wchodzac
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@kamila-rodowicz: mnie równie bardzo irytuje pobłażliwość kierowców w takich sytuacjach. Pokornie jak cielęta stają na drodze i troglodyta nieniepokojony żadnymi reakcjami odchodzi w poczuciu bezkarności. Jeszcze bardziej natomiast drażni mnie pytanie "a co mam go rozjechać?". Nie kuhwa a klaksonu mógłbyś użyć. W takich sytuacjach dostaję po prostu piany, bo niestety mam ten problem, że wyznaję zasadę "skoro nie naruszam ich przestrzeni, to niech oni nie naruszają mojej" i konsekwentnie stosuję
Mysle, ze spokojnie 90% wypadkow jest z winy pieszego i daloby sie ich uniknac, gdyby pieszy nie byl #!$%@?. Wprawdzie statystyki winy wskazuja na stosunek 1:4 na niekorzysc kierowcow, ale to wynika z tego, ze pieszy jak jest na pasach, automatycznie ma pierwszenstwo.


@kamila-rodowicz: Czyli odrzuciłaś obiektywną statystykę i wyciągnęłaś inne, własne wnioski na podstawie subiektywnych doświadczeń (czyli tzw. "dowodu anegdotycznego")? Gratuluję XD
Pobierz Karbostyryl - > Mysle, ze spokojnie 90% wypadkow jest z winy pieszego i daloby sie ic...
źródło: comment_FYaqR7gCZcPAbmRbSKgdIs0k56QXaPc8.jpg
@InterferonAlfa_STG:

który artykuł nakłada taki obowiązek?


Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych

Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.


dodatkowo zasada zachowania szczególnej ostrożności w okolicu przejścia dla