Wpis z mikrobloga

NB Tricity zidentyfikowała powstanie stanu zagrożenia niewypłacalnością w związku z opóźnieniem w wykonaniu II etapu umowy na system rowerowy dla Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, wyższymi niż oczekiwane kosztami uruchomienia systemu roweru MEVO, który realizowany jest na podstawie tej umowy oraz ryzykiem nałożenia na spółkę kar umownych.


A później upadłość, syndyk, sprzedaż rowerów i infrastruktury kupionej za kasę samorządów i spłacenie tymi pieniędzmi długów wobec samorządów. Tak się robi kasę w trójmieście!

http://biznes.pap.pl/pl/news/all/info/2798605,spolka-zalezna-nextbike-chce-restrukturyzacji--negocjuje-z-wierzycielami-(aktl-)?fbclid=IwAR13FyEn6pGA7v3r8v_cDypoWQL_MiTZuf8k0OKlbfvSlY_1CvEN1MOpZwA

#gdansk #gdynia #sopot
q.....q - > NB Tricity zidentyfikowała powstanie stanu zagrożenia niewypłacalnością w...

źródło: comment_f10DJMABtgOvFCx7neEDSJT82Ve6hvMc.jpg

Pobierz
  • 15
@bartoszp: Nie znamy struktury wierzytelności, osobiście gdybym miał gdybać to zagranie ma na celu wymuszenie na OMGGS umorzenia kar.

Jak mają długi wobec serwisu/ładowania to z dnia na dzień zobaczymy spadek dostępności rowerów na mieście.

Kredyty brał na siebie NextBike a nie NB Tricity więc nie są to raczej banki.

update:
Tu więcej informacji
https://www.rp.pl/Transport/310049945-Nextbike-chce-zrestrukturyzowac-trojmiejska-spolke.html

Nextbike proponuje wierzycielom układ polegający na umorzeniu 90 proc. należności głównej oraz 100 proc. odsetek,
@sower: pod koniec czerwca już nierozliczonych kar było około miliona złotych.
W tym dobili do maksymalnej kwoty za opóźnienie II etapu.
Nie widziałem nigdzie nowszych informacji o karach nakładanych latem.
Dostępność rowerów przez większość tego okresu była na granicy kary 3000+ PLN / doba i raczej starali się w nią nie wpadać.

Jak naliczano kary za rowery uszkodzone trudno powiedzieć, komplikuje to jeszcze podstawianie rowerów zastępczych na co prawdopodobnie dostali zgodę.
@Line-Storm:
Czyli zaraz postawią zamawiającego pod ścianą "albo nam umorzycie kary, albo zwijamy interes i nie macie rowerów miejskich".
I pewnie im umorzą z komunikatem, że najważniejsze jest zapewnienie działania systemu, egzekwowanie kar nikomu nie służy i nie należy być takim pazernym na pieniądze. ¯\_(ツ)_/¯
@Polinik: Pytanie co się lepiej kalkuluje dla miast.
Umorzenie ~1,5 miliona czy wypowiedzenie umowy i dochodzenie zwrotu kasy przy niewypłacalności i gwarancjach bankowych mniejszych niż poniesione koszta i wypłata za I etap.

Jak wyjdzie, że lepiej umorzyć to powstaje kolejny problem.
Dostarczą rowery, zgarną całą kasę i ogłoszą upadłość po pół roku a miasto zostanie z rowerami i bez operatora.
Dostarczą rowery, zgarną całą kasę i ogłoszą upadłość a miasto zostanie z rowerami i bez operatora.


@Line-Storm:
Wtedy NB założy kolejną spółeczkę, która przejmie system, ale już bez obciążenia karami.
Czyli dokładnie tak jak pisałem już kilka razy.

Ale słyszałem wtedy, że NB jest za duże i że startuje w przetargach dla kilkunastu miast w całej Europie i sobie nie pozwoli na fakapa, upadłość spółki zależnej czy umorzenie kar, bo to
Oświadczenie Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot

Spółka NB Tricity przedstawiła OMGGS plan restrukturyzacyjny. Dokumenty są obszerne i potrzebujemy czasu na ich analizę. Decyzję w tej sprawie podejmie 12-osobowy zarząd OMGGS w ustawowym terminie trzech tygodni.

Dotychczas OMGGS naliczył NB Tricity prawie milion złotych kary za opóźnienia we wprowadzeniu I etapu. Stowarzyszeniu należna jest też kara za opóźnienia w wykonaniu etapu II. Pozostaje również kwestia kar dotyczących nienależytego funkcjonowania etapu I w określonych dniach.