Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,

Mam pytanie z zakresu #motoryzacja, zadzwoniłem do pewnego serwisu w Krakowie z pytaniem o wymianę oleju i filtra oleju w mojej Kia Rio benzyna rocznik 2017, na liczniku już okolo 20 tyś. km więc doszedłem do wniosku, że to już ten moment.

Na co średnio miły Pan stwierdził, że przy okazji trzeba wymienić filtr paliwowy, powietrza i kabinowy. Mam wrażenie jakby trochę próbowali mnie naciągnąć ( ͡° ͜ʖ ͡°). Filtr powietrza i kabinowy z tego co patrzyłem jestem w stanie sam wymienić, więc zdecydowałbym się dodatkowo na filtr paliwowy bo z tym jest więcej zabawy. Dodam, że ostatnia wymiana miała miejsce +/i rok temu. Co o tym myślicie? Wymieniać wszystko u mechanika czy powietrza i kabinowy we własnym zakresie?

#kia #rio #samochody
Pobierz
źródło: comment_69jVQ0KrNDJ46n4QkgYiqj5nMJrMXjhE.jpg
  • 38
@grubykr: ja to bym wszystko sam zrobił, jak nie masz gdzie to popytaj kto ze znajomych ma kanał, ewentualnie pod blokiem na kobyłkach też robią. po co płacić 100 zł czy tam ile za coś co można zrobić samemu bez większych problemów.
@grubykr: W aucie robi się przeglądy w jakimś celu. Oczywiście część zakresu przeglądu możesz robić sam jak Ci się chce, ale pytanie czy ogarniesz wszystko - np sprawdzenie luzów w zawieszeniu, napięcie pasków itd. Zobacz sobie na checklistę przeglądową po stroni serwisanta.

BTW - jak masz auto z 2017 i nie byłeś na przeglądzie w ASO to albo bait (i to taki 6/10) albo nie masz już gwarancji na auto ^^
na liczniku już okolo 20 tyś. km więc doszedłem do wniosku, że to już ten moment.


@grubykr: czyli to bait. Komputer w Rio sam wyświetla komunikat kiedy trzeba jechać na przegląd i na pewno nie jest to czas dłuższy niż rok. Czyli od roku masz na licznikach komunikat o konieczności wykonania serwisu, więc co to za ściema z "dochodzeniem do wniosku"?