Aktywne Wpisy
Jarek_P +1465
Nie kupuj kabli na aliexpress, ani na bazarze mówili. Kup w Polsce od legalnego sprzedawcy, kabel z certyfikatem, mówili.
Na zdjęciu kabel kupiony w Polsce, od dużego allegrowego sprzedawcy. Według opisu ze strony: do 16A, oczywiście trójżyłowy, wysokiej jakości i w ogóle.
Tymczasem w realu:
- brak żyły PE
- przewód z żyłami z CFe (magnes się przykleja)
- średnica żyły 0,58mm co daje pole przekroju żyły ~0,25mm2. Dla przewodu miedzianego dałoby
Na zdjęciu kabel kupiony w Polsce, od dużego allegrowego sprzedawcy. Według opisu ze strony: do 16A, oczywiście trójżyłowy, wysokiej jakości i w ogóle.
Tymczasem w realu:
- brak żyły PE
- przewód z żyłami z CFe (magnes się przykleja)
- średnica żyły 0,58mm co daje pole przekroju żyły ~0,25mm2. Dla przewodu miedzianego dałoby
Fekalny_okuratnik +111
Wstawanie do roboty na 6 albo 5 to tortury, które powinny być karane. Czy ktoś mi jest w stanie logicznie uargumentować dlaczego #!$%@? cały świat kręci się wokół tak wczesnego wstawania? Mam wrażenie że jakby te janusze mogli to by wprowadzili początek zmiany już o 4:00.
Nie #!$%@? tylko że "to lepiej bo potem masz cały dzień dla siebie". Gówno prawda - przez resztę dnia jesteś tak zmęczony i niewyspany że nie
Nie #!$%@? tylko że "to lepiej bo potem masz cały dzień dla siebie". Gówno prawda - przez resztę dnia jesteś tak zmęczony i niewyspany że nie
Wczoraj jeden z wykopowiczów uruchomił mi temat który chciałem wam przedstawić już wcześniej.
Jachty i statki z siatkobetonu.
Ej no ale jak to z betonu, ano tak to.
Takie konstrukcje znane są już od dawna.
Podczas II Wojny Światowej Niemcy budowali siatkobetonowce z uwagi na braki stali, oraz na to, że konstrukcje takie są relatywnie tanie.
Jeden z takich okazów możecie oglądać na jeziorze Dąbie.
Obecnie oczywiście sam beton jest już trochę inny, są cementy które wiążą również pod wodą, a i same siatki się zmieniły.
Siatkobeton to nie jest to samo co żelbet, chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się to w zasadzie inaczej.
W konstrukcjach żelbetowych pręty stalowego zbrojenia umieszczane są blisko zewnętrznych powierzchni konstrukcji, w siatkobetonie pręty i siatka wypełnia całą przestrzeń kompozytu.
Konstrukcje te są traktowane trochę po macoszemu i nie są jakoś specjalnie popularne, we wcześniejszych czasach jachty ferrocementowe były brzydkie. Kadłuby krzywe, często robione u Janusza w garażu. Nie tylko w Polsce ale generalnie.
Ale wystarczy wejść na stronę http://www.schoonercharter.com/page13.html gdzie prezentowany jest czarterowy szkuner wykonany właśnie taką metodą.
Obecnie jak wspomniałem zmieniła się chemia co za tym idzie cementy można dobrać naprawdę dobrze, wykończyć kadłub epoksydem itd.
W każdym razie konstrukcje są mocne i wytrzymalsze z każdym rokiem.
Zobaczcie na pozostałości IIWŚ Stoją do dzisiaj.
Jest cała masa sympatyków takich konstrukcji, na całym świecie. Przykładem niech będzie moja znajoma Monika, która na swoim siatkobetonie powoli finalizuje projekt życia o którym możecie poczytać tutaj.
http://www.seawitch-sailing.co.uk/home/polski/o-projekcie/
Czy chciałbym taki jacht? Nie wiem. Chyba przez to że nie są tak popularne ciężko mieć zdanie na ten temat.
Za komuny robili je bez chemii i jako zbrojenie używali np siatek ogrodzeniowych.
Dzisiaj jest fajnie bo masz gotowe zaprawy, superplastyfikatory, siatki zbrojeniowe, włókna przeciwskurczowe, uszczelniacze do betonu, utwardzacze i milion innych rzeczy.
Kiedyś sobie zbuduje
nie jest to zbyt sztywna konstrukcja? na filmach widać jak kadłub kontenerowca pracuje w czasie sztormu, czy w takim przypadku, taki beton by się nie złamał?
Początkowo sądziłem, że w ogóle siatkobeton to wymysł szatana. Okazało się że jednak jest zupełnie inaczej.
Przez to, że siatka wypełnia całą przestrzeń uzyskuje się konstrukcję cienkopowłokową, nie tylko odporną na rozciąganie i zginanie, ale także elastyczną i odporną na pękanie przy obciążeniu dynamicznym, na tyle wystarczającą, aby materiał ten nadawał się do budowy