•  

    Post 12. Proces Leasingowy + #rozdajo

    Z okazji, że w zeszłym tygodniu przekroczyłem okrągłą kwotę 10.000.000 PLN finansowań netto oraz wytrwałem z ponad 10 wpisami to robię #rozdajo . Do wygrania Mi Smart Band 4 od #xiaomi . Losowanie przez #mirkorandom . Zielonki out niestety, chyba że udzielają się w tagu #finanse. Wyniki losowania jutro o 22:22. Po wylosowaniu napiszę na pw o dane do wysyłki, opaskę wygrany otrzyma bezpośrednio ze sklepu mi-home.pl:
    https://mi-home.pl/inteligentne-urzadzenia/xiaomi-mi-band-4

    Ale żeby post się nie zmarnował na rozdajo to robię ogólny opis jak przebieg proces kupna auta przy finansowaniu leasingiem. Ważna rzecz: zakup auta, a finansowanie to 2 różne rzeczy. Nie ma nakazu i obowiązku brania finansowania, które wciska nam dealer!
    1. Wybieramy auto. Jeżeli myślimy o leasingu operacyjnym to auto musi być na fakturze VAT 23%. Auto może być używane, z komisu czy nawet od innej firmy (ważna faktura VAT 23%). Jedynym warunkiem jest wiek pojazdu na koniec finansowania. Nie może przekracza od 8 do 15 lat w zależności od firmy leasingowej, przy czym w większości ten limit wynosi 10 lat.
    2. Zastanawiamy się ile chcemy zrobić wpłaty własnej. Na nowe auta od 0%, na używki zazwyczaj od 10%. Maksymalnie 45% - ogranicza to ustawa. Okres finansowania najkrótszy to 2 lata, do nawet 7 lat, chociaż większość leasingów robi do 5 lat. Wykup – im dłuższy okres tym wykup jest niższy. Na nowe auto na 2 lata leasingu możemy liczyć nawet na 50% wykupu, przy 3 latach ok. 30%, 4 latach 25-30%, 5 lat ok. 20%. Im większa wpłata i im mniejszy wykup tym suma opłat jest niższa.
    3. Jeśli dograliśmy już parametry porównujemy oferty kilku firm leasingowych. Sprawdzam opłaty za rejestrację, opłaty za polisy obce, opłaty za administracje lub zakończenie umowy. To są opłaty, które poniesiemy NA PEWNO. Poza nimi są: monity, mandaty, zmiany w dowodzie rejestracyjnym, zmiana harmonogramu, cesja.
    4. Składamy wniosek. W większości leasingów do 150.000 mamy procedurę uproszczoną, czyli na oświadczenie. Czasami możemy zostać poproszeni o wyniki finansowe, czyli PIT za zeszły rok oraz KPiR z roku bieżącego za zamknięte miesiące. O leasing możemy się starać od 1 dnia działalności, ale wpłata to minimum 25%. Od staży 3 miesiące jesteśmy traktowani już jako normalny klient, chociaż mile widziane 10% wpłaty. Poza naszymi danymi możemy zostać poproszeni o dowód rejestracyjny pojazdu/specyfikację/proformę od sprzedawcy. Na decyzję czekamy od kilku godzin do max 2 dni roboczych, co jest raczej rzadkością. Jeśli decydujemy się na auto używane od nieautoryzowanego dostawcy musimy liczyć się z wyceną rzeczoznawcy (może być wymagana, ale nie musi). Koszt 430zł brutto + 3-5 dni roboczych. Jeśli wartość mocno odbiega w dół, możemy otrzymać odmowę lub wymaganie wyrównania wpłatą własną.
    5. Jeśli mamy zgodę, podpisujemy umowę leasingową, zazwyczaj ten sam dzień roboczy w którym mamy zgodę, ewentualnie dzień kolejny. Po podpisaniu umowy leasingodawca zamawia dokumenty od dostawcy tj. fakturę, faktury pośrednie (sprawdza ścieżkę własności pojazdu), dowód rejestracyjny, karte pojazdu, ważną polisę OC. Najpierw leasing otrzymuje skany tych dokumentów, które są sprawdzane razem z podpisanymi umowami. Jeśli wszystko jest ok, to wydawana jest zgoda na rejestracje. Rejestracja odbywa się w tym mieście, w którym leasingodawca ma oddział, czyli większość większych miast w Polsce. Zazwyczaj zgoda jest kolejnego dnia od podpisania umów, o ile dostawca dostarczył wymagane skany.
    6. Etap rejestracji. Tutaj sporo zależy od dostawcy jak szybko się uwinie. Czasami robi to błyskawicznie, czyli 2-3h od poproszenia o komplet doków wysyła skany i nadał już kuriera, a czasami może to trwać nawet kilka dni roboczych. + 1 dzień roboczy dla kuriera na transport. Dokumenty docierają do rejestratora, dla większości leasingów rejestracją zajmuje się firma MultiAsisst i rejestruje w określonych godzinach w urzędach. Załóżmy że rejestrator otrzymał dokumenty przed wyjściem do urzędu. Po rejestracji wysyła skan dowodu rejestracyjnego i faktury do doradcy/klienta. Teraz czas na polisę.
    7. Polisa AC z kwotą zgodną z fakturą i wszelkimi wymaganiami leasingowymi. Musi mieć składkę 1 razową, czasami jest zgoda na 2 raty. Niektóre leasingi wymagają od razu potwierdzenia opłaty składki. Jeśli wystawiona jest już polisa, to trafia ona do weryfikacji wraz z dowodem rejestracyjnym – czy wszystko zostało poprawnie zarejestrowane. Ważne, że polisa musi być zawarta w dniu rejestracji, aby nie było przerwy w ubezpieczeniu.
    8. Uruchomienie. Przelew do dostawcy zostaje wysłany dopiero po weryfikacji ubezpieczenia. Tutaj też liczyć się z czasem ok. 1-4h na spawdzenie. Jeśli chcemy odebrać auto tego samego dnia, to należy zlecić SORBNET, co kosztuje 30zł extra i mamy pewność, że do 15:15 środki będą u dostawcy.
    9. Odbiór. Tutaj już z górki. Jeśli sprzedawca ma pieniądze na koncie to umawiamy się na odbiór, podpisujemy protokół odbioru, który należy dostarczyć do leasingu. Później pozostaje jedynie płacić raty w terminie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Podsumowując: Cały proces, z doświadczenia, trwa przy autach nowych od 3 dni roboczych (to mój rekord) do 5 dni roboczych – o ile wszystko przebiega okey - sprzedawca i rejestracja jest na miejscu, przekazywanie dokumentów między sprzedawcą-klientem-dealerem biorę na siebie. Przy autach używanych proces wydłuża się do zakresu od 5 dni roboczych do nawet 10 dni roboczych. Najgorzej kiedy jest DEKRA, wtedy +3-5 dni roboczych. Mowa tutaj o procesie od złożenia wniosku do odbioru auta.

    Kwestia ubezpieczenia: zawsze warto porównać ubezpieczenie od dealer’a, ubezpieczenie od leasingu, ubezpieczenie zewnętrzne do naszego doradcy ubezpieczeniowego.

    #motoleasing <-- mój tag, zapraszam do obserwowania.

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja

    ostatni wpis

    źródło: img2.mi-home.pl

    •  

      @OptiFinance: a coś o leasingu konsumenckim (osób fizycznych) będzie?

    •  

      @19michael86: Będzie na pewno, ale muszę mieć czas na wpis, postaram się w tym tygodniu, na pewno Cię zawołam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance: To i mnie zawołaj jak będziesz pisał o leasingu dla osób prywatnych :)

    •  

      @OptiFinance: i ja z chęcią poczytam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance możesz napisać ile masz lat i jakie wykształcenie? Jakie są zarobki w tej branży? Da się zacząć bez "podbudowy" innych z branży?

    •  

      @OptiFinance: zakładając, że mogę kupić samochód za gotówkę - czy leasing ma jakieś dodatkowe zalety? Można np. całość VAT-u odliczyć zamiast tylko części, jak przy zwykłym kupnie?
      Wszystko przy założeniu że mam jdg

    •  

      @Szejker-Szejker: lat 24, wykształcenie wyższe (mgr). Generalnie zacząć można, natomiast jest OGROM wiedzy do przyswojenia. Mam jakieś zdolności do szybkiego przyswajania wiedzy, sporo drążę sam. Po paru miesiącach w pracy pod pośrednikiem, któremu bardzo wiele zawdzięczam, ludzie z banków z 10 letnim doświadczeniem dzwonili do mnie z pytaniami o swoje produkty... Generalnie przeczytałem każde Ogólne Warunki Produktu, które sprzedaje, mówię na samym początku o wszystkich opłatach dodatkowych, nie ukrywam kosztów.,staram się śledzić bieżące zmiany w branży i ogólnie na rynku. Tak w punktach co powinieneś mieć:
      1. Łatwość w nawiązywaniu relacji. Kontakty to podstawa
      2. Wiedza o księgowości. Spółki, nie spółki, księgowania, sposób rozliczeń.
      3. Uczciwość. Nie warto być zachłannym, czerpać łyżeczkami a nie chochlami. Klient zadowolony wróci za jakiś czas i przyniesie 10 innych transakcji. (u mnie to na poziomie ok. 30%-40%. Co na leasing uważam że to dobry wynik, bo leasing bierze się raz na kilka lat.)
      4. Rozbudowaną sieć kontaktów. Warto kooperować z agentem ubezpieczeniowym i innymi pośrednikami kredytowymi w celu leadowania.

      Zarobki pod kimś to zazwyczaj od 2k do 10k na rękę. Na własną rękę zarabiam ok. 10k-12k netto/miesiąc. I zarobki nie są stabilne, czasami jest gorzej, czasami lepiej. O zarobkach pisałem już w którymś chyba z postów. Prowizje wahają się od 1% do 3%. Przy kredycie nawet do 9%. Bez bazy klientów byłoby bardzo ciężko. Jestem na etapie, że nie pozyskuje klientów, a bazuje głównie na już obsłużonych lub poleconych od obsłużonych i to jest wystarczający nakład pracy. Z wykop jest też bardzo spory odzew, co prawda w większości jedynie doradzam lub daję podkładkę ofertą do wynegocjowania lepszych warunków i chyba wykopki z którymi działałem są zadowoleni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @MaybeTomorrow: Tak. Po 1 nie wysprzęglasz się z gotówki. Po 2 możesz wrzucić w koszty nawet 45% wartości auta (do limitu, ale nie chce już się tak rozdrabiać...) co ma ogromną przewagę nad kupnem za gotówkę. Możesz rozliczyć zakup nowego auta w 100% jego wartości w 2 lata, a nie w 5. Po 4 jest to stosunkowo tani pieniądz (2,5%+1,72% WIBOR = 4,22% oprocentowanie zewnętrzne). Po 5 rozkładasz sobie rozliczenie VAT w raty, a nie jednorazowo. Po 6 przy zakupie auta powyżej 150k zakup za gotówkę staje się absolutnie nieopłacalny księgowo. Za gotówkę rozliczysz do max 150k, przy leasingu możesz rozliczyć do 225k (75k podczas wpłaty+rat oraz 150k podczas wykupu).

    •  

      @OptiFinance: wielki szacun za poradnik leasingowy

    •  

      @OptiFinance: Ty finansujesz te samochody czy jesteś pośrednikiem pomiędzy klientem, a "bankiem"?

    •  

      @PiccoloGrande: Jestem pośrednikiem pomiędzy klientem, a bankiem/firmą leasingową.

    •  

      @OptiFinance: Banki nie rozmawiają z JDG? Miewasz lepsze warunki niż bank? Czy na czym taki klient zyskuje korzystając z pośrednika?
      No offence, pytam z ciekawości bo w spółce biorę leasingi na kilka mln PLN rocznie i w takiej sytuacji banki same do mnie dzwonią z ofertami jakiegoś symbolicznego oprocentowania.

      co ma ogromną przewagę nad kupnem za gotówkę

      Trochę nie rozumiem tej ogromnej przewagi. Przy gotówce jest amortyzacja. Więc co takiego więcej odliczysz w ciągu 5 lat leasingu, czego nie odliczysz 5 letnią amortyzacją?

      +: deny06
    •  

      @OptiFinance nie znam się na tym ale może Mirek Random się do mnie uśmiechnie. Elo mordeczki.

    •  

      @OptiFinance: Dzięki za fajny poradnik, mam pytanie: biorę auto osobowe w leasing (firma to nie jdg) , płace na początek 20% wartości auta, leasing na 3 lata i po ponad roku leasingu zamykam firmę, co dalej z leasingiem? Ps. Nadal stać mnie aby płacić raty.

    •  

      W większości leasingów do 150.000 mamy procedurę uproszczoną, czyli na oświadczenie

      @OptiFinance: To kwota brutto? A czym się różni procedura na droższe auta?

    •  

      @PiccoloGrande: Co klient zyskuje korzystając z pośrednika, a nie bezpośrednio od banku:
      1. czas, że nie musi uderzać do 10 instytucji, tylko rozmawia z 1 osobą.
      2. zazwyczaj tematyka jest problematyczna - BIK, KRD, auto ze Stanów. Pośrednik wie gdzie to robić.
      3. dla dużych czy rokujących klientów jest w stanie wynegocjować dobre warunki, lepsze niż klient sam.
      4. przykłady z życia. 4 lub 5 wykopków przyszło do mnie po poradę. Otrzymali od dealera oferty na 116-118% z zapewnieniami że to najlepsza oferta na rynku. Kończyło się na 107-110%.
      5. klienci korp zyskują u mnie w pewnej formie flotowca. Mam kontakty w większości salonów, wiem jak zakupić auto taniej, jak wynegocjować dobre warunki finansowania klientowi, doradzić co do ubezpieczeń (zakładanie flot).
      6. obsługa posprzedażowa, a raczej po-umowowa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie będę wołał już konkretnych mireczków, ale na pewno by się o tym wypowiedzieli. Pracownik banku ma klienta gdzieś po wyjściu z podpisania umowy. U mnie proces kończy się na wydaniu auta.

      Co do przewagi leasingu nad amortyzacją, to jak już odpisałem: leasing>gotówka bezapelacyjnie przy zakupie auta powyżej 150k. Prowadząc spółek nie szukasz kosztów na koniec roku? Większość spółek uderzami drzwami i oknami aby brać leasingu w grudniu na dużych wpłatach i kręcić koszty aby obniżyć podatek dochodowy/VAT. Jak prowadzisz korporacje i kupujesz fiestę 1.0 to amortyzować musisz ją 5 lat. Mowa o aucie nowym ofc. Takie auto w korporacji idzie na utylizacje po 3 latach. Dlatego lepiej wziąć leasing na 2-3 lata, szybciej rozliczać auta i mieć nowszą flotę.

      @bladyatl: jeśli nie JDG to spółka zoo/SA? Jeśli to JDG czy spółka cywilna to płacisz raty dalej bez zmian. Leasing to usługa na którą dostajesz fakturę VAT 23%. Tak samo jakbyś kupił telefon w sklepie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Problemy pojawią się jak jesteś podmiotem prawnym, np. spółką zoo. która się zamyka i przestaje istnieć.

    •  

      @BShKF: Tym że musisz pokazać swoje dokumenty finansowe, tj. PIT/CIT za zeszły rok i KPiR / RZiS + bilans za bieżący rok. I decyzję podejmuje analityk, a nie komputer na podstawie wskaźników + checker który pobieżnie sprawdza wprowadzone dane ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: BShKF
    •  

      @OptiFinance: o, akurat rozkminiam branie w leasing, a tu jeszcze fajne rozdajo :)

      zapisane w zakładkach, pooglądam na dniach czym się zajmujecie i czy mam szansę skorzystać z usług

    •  

      @OptiFinance: Spoko, brzmi sensownie. Aczkolwiek na pewnym etapie działalności spółek (dużych) to uzyskiwania kosztów zaczyna się wręcz unikać ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale to już inna historia.

    •  

      @OptiFinance: Kolego, jeśli będziesz pisał o leasingu konsumenckim, to zawołaj mnie również, ponieważ ostrożnie się przymierzam :)

    •  

      Z okazji, że w zeszłym tygodniu przekroczyłem okrągłą kwotę... oraz wytrwałem z ponad 10 wpisami

      @OptiFinance: Z takiej okazji gratuluję Ci.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance punkt o polisach możesz rozszerzyć o podanie konsekwencji zakupu AC na kwotę (wartość ubezpieczenia auta) netto zamiast brutto

    •  

      @OptiFinance jak będziesz pisał o konsumenckim też mnie wołaj proszę (ʘ‿ʘ)

    •  

      @OptiFinance Za słowa Nie warto być zachłannym, czerpać łyżeczkami a nie chochlami. masz specjalnego plusa.
      Wiele lat temu, usłyszałem je od swojego dziadka. Sprawdziło się co do joty.

    •  

      @OptiFinance: OPie a polecasz jakieś podcasty o wychodzeniu z długów?
      XD

      pokaż spoiler ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      Na razie znalazłem pojedyncze odcinki finanse bardzo osobiste na ten temat, nie wiem co dalej

    •  

      @OptiFinance: Leasing konsumencki też bym poczytał
      Pisz dalej

    •  

      @OptiFinance:

      Lol
      Zarób 10.000.000
      Rób sobie darmową reklamę na Wypoku i rzuć plebsowi opaskę za 150zł
      :D :D :D

    •  

      @OptiFinance super, więcej takiego kontentu !

    •  

      @OptiFinance a jak wygląda leasing u rolników będących na VAT? Podobnie?

    •  

      @dzek: Pisz śmiało, pomogę jak mogę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @zoniu: pewnie, zawołam wszystkich, którzy o to prosili.

      @powsinogaszszlaja: Sam siebie zaskoczyłem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

      @tuomveri: Na pewno będzie o tym wpis, tłumaczyłem to setki razy klientom, więc przydałaby się pigułka( ͡º ͜ʖ͡º)

      @Malistral: Jasne

      @CoolCake: Po 1 to zrób konsolidacje i zmniejsz maksymalnie ratę jak możesz, aby płacić terminowo zobowiązanie. Przy wychodzeniu z długów to tylko czas, czas, czas... Gdybym ja się znalazł w sytuacji, że mam długi zapewne wyjechałbym za granice aby w miarę szybko się odkuć, spłacił zobowiązania i zaczął od 0.

      @czlowiek_z_lisciem_na_glowie: To nie zarobione, a uruchomione finansowania jako pośrednik. W tylu transakcjach pośredniczyłem.

      @Utylizejszyn: Postaram się. Będę chciał iść więcej w posty o motoryzacji, opisywać autka które finansowałem. Dzisiaj uruchamiam kredyt na Dodge RAM 1500, 5.7 hemi 390KM w wersji LongHorn. Miałem nawet okazje pojeździć tym autem! Niecodzienna frajda!

      @Rolnikt: Tak samo jak w normalnej działalności, nawet lepiej bo rolnicy są grupą uprzywilejowaną w leasingach i areał jest przeliczany jako dodatkowy dochód przez co jest spore pole do popisu z górnym pułapem zaciągania leasingu. O rolników leasingi się zabijają ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OptiFinance a jak wtedy wygląda z VATem? Da się odliczyć? Ostatnio taki koleś wziął leasing to mówił że ma taki leasing że połowę VATu odliczyl i używa samochodu w połowie w firmie i w połowie prywatnie a jakby chciał wziąć tylko na firmę to musiałby pisać przebytej km skąd dokąd i po co. Ile w tym prawdy?

    •  

      @Rolnikt: Odliczenie VAT wygląda następująco dla aut osobowych:
      1. Odliczasz połowę VAT, a resztę kwoty wrzucasz w koszty. Auta używasz jak chcesz, do celów prywatnych, służbowych itd. To najpopularniejsze rozwiązanie.
      2. Odliczasz 100% VAT, ale musisz prowadzić kilometrówkę. Poczytaj więcej o kilometrówce. Sprawa ciężka do prowadzenia, w momencie przerwania i wykrycia przez kontrole nieuzasadnionego użycia auta trzeba zwrócić rozliczony bez uzasadnienia VAT aż do momentu zakupu. Nawet moi najwięksi klienci kupujący auta na flotę nie prowadzą kilometrówki, bo to dla nich zbyt duże ryzyko. Pomimo, że powinni rozliczać 100% VAT, bo auta są 100% służbowe.

      Sprawa inaczej wygląda przy autach ciężarowych. Tutaj rozliczamy 100% VAT bez kilometrówki.

    •  

      @OptiFinance np kupiłbym SUVa wstawił kratkę wtedy to by był ciężarowy? Czy przepisy się zmieniły? Sorry za grad pytań ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Rolnikt: zmieniły się. Teraz auto musi być jako ciężarowe (tutaj kratka pomaga, ale nie uprawniam do wbicia VAT-1 czy VAT-2 w dowód), ale liczba osób maksymalna to chyba 3, aby móc odliczać VAT.

    •  

      Gdybym ja się znalazł w sytuacji, że mam długi zapewne wyjechałbym za granice aby w miarę szybko się odkuć, spłacił zobowiązania i zaczął od 0.

      @OptiFinance: Tylko, że ja dopiero stawiam pierwsze kroki w IT, mam rok i osiem miesięcy doświadczenia w chujowej pracy za bardzo nieadekwatne pieniądze i boję się, że za granicą przez trochę pokryty kurzem angielski nie przejdę żadnej rozmowy w tej branży. Skończę na jakiejś stacji benzynowej, albo coś w tym stylu jak świeżo po uwaleniu studiów i gdy wrócę moje umiejętności kodzenia będą tak niskie, że znowu nie wgryzę się w rynek.

    •  

      @OptiFinance: o taki kontent na wykopie nic nie robiłem, brawo :)

    •  

      @OptiFinance np kupiłbym SUVa wstawił kratkę wtedy to by był ciężarowy? Czy przepisy się zmieniły? Sorry za grad pytań ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

      @Rolnikt: W dużym uproszczeniu, bo przepisy są dość szczegółowe - nie ma obecnie możliwości przerobienia samochodu na ciężarowy poprzez wstawienie kratki. Autem osobowym, które może być traktowane w myśl przepisów o VAT jako ciężarowe, czyli uprawniać do odliczenia 100% VAT bez konieczności spełniania dodatkowych warunków (czyli np.: prowadzenie ewidencji przebiegu - nie mylić z kilometrówką) jest auto, które ma jeden rząd siedzeń. Taki wymóg spełniają np.: auta typu societe lub pick-up z jednym rzędem siedzeń. No i oczywiście popularne mini-dostawcze typu Berlingo, Partner Caddy, które mają jeden rząd siedzeń, a reszta to przestrzeń ładunkowa.

      Samochody osobowe, który nawet mają homologację ciężarową i kratkę wstawioną za tylnym rzędem są obecnie traktowane w myśl przepisów podatkowych jako osobowe - czyli 50% VAT odliczenia

    •  

      @Jarek-FmLeasing: Dokładnie tak, to bardzo mocne uproszczenie. Robię teraz 2 RAMy. Jeden jest ciężarowy ale liczba miejsc 5 i tutaj nie można odliczać 100% VAT. Drugi z kolei jest ciężarowy, ale liczba osób 3 i VAT już można odliczyć. Jak zawsze dobry kontent, szanuje kumpla po fachu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Jarek-FmLeasing i teraz kumam wszystko ( ͡~ ͜ʖ ͡°) powiedz jeszcze jak wygląda sprawa leasingu z wysokim wykupem? Np jakby to wyglądało przy samochodzie za 100k zł. Jakie koszty muszę wtedy posiesc? Czy może bardziej opłacalny jest najem długoterminowy?

    •  

      Drugi z kolei jest ciężarowy, ale liczba osób 3 i VAT już można odliczyć.

      @OptiFinance: Ten drugi zapewne z jednym rzędem siedzeń - właśnie to robi różnicę.

      Jak zawsze dobry kontent, szanuje kumpla po fachu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @OptiFinance: Wzajemnie :)

      powiedz jeszcze jak wygląda sprawa leasingu z wysokim wykupem? Np jakby to wyglądało przy samochodzie za 100k zł. Jakie koszty muszę wtedy posiesc? Czy może bardziej opłacalny jest najem długoterminowy?

      @Rolnikt: Oj to bardzo złożony temat. Ponownie w dużym uproszczeniu napiszę, że najem ma sens jeśli:
      - masz dobrą sytuację finansową w perspektywie lat, tj. nie zaboli Cię jeśli za 2-3 lata oddasz auto i zostaniesz z niczym lub będzie Cię stać na jego wykup jeśli stwierdzisz, że chcesz go sobie zostawić na dłużej.
      - chcesz sfinansować samochód popularny, który nie będzie tracił dużo na wartości - wszystkie auta niszowe, luksusowe, nietypowe (nawet kolor ma wpływ), bardzo bogato wyposażone tracą na wartości szybko, a to wpływa na wyższą ratę, bo planowana przez leasingodawcę utrata wartości jest w nią wkalkulowana - im większa, tym rata wyższa.

      Są przypadki, że sporo droższy samochód, który wolno traci na wartości ma niższą ratę za wynajem niż tańszy od niego "wynalazek".
      Długo by pisać - wszystko jest do przemyślenia i warto porównać różne opcje.

    •  

      @OptiFinance Jak wyglada kwestia pakietów serwisowych, gwarancji na samochody używane przy leasingu?
      Leasingodawca ma tutaj coś do gadania czy to kwestia wyłącznie sprzedającego?
      Jestem zainteresowany leasingiem na jdg nowszego samochodu ale przeraża mnie np. poważniejsze uszkodzenie silnika gdzie koszty mogą sięgać 20-30k (ok. 40% wartości samochodu).

    •  

      Leasingodawca ma tutaj coś do gadania czy to kwestia wyłącznie sprzedającego?

      @pinky400: To kwestia sprzedającego. Na rynku są oferty ubezpieczenia od awarii - taka niby przedłużona gwarancja, ale opinie na temat ich przydatności są podzielone.

    •  

      @remi13 gratuluje wygrania losowania! Napisz do mnie na pw dane do wysyłki :>

      Dziękuję wszystkim za zabawę! Kolejne po przekroczeniu kolejnego 1mln uruchomionych finansowań. Mam nadzieję że to kwestia kilku tygodni.( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

      źródło: Losowanie mirko.PNG

    •  

      @OptiFinance: Jako, że @remi13 przez tydzień się nie odezwał ani wołany do posta, ani w wiadomości kolejnego zwycięzce wylosuje ręcznie. Jako, że jest to mój 12 post z cyklu, to nagrodę wygrywa 12 Mirek, który dał plusa tj. @geenel Gratuluje!

    •  

      @OptiFinance: nie wysyłałeś do mnie wiadomości :(
      a powiadomienie o wołaniu do posta dostałem dziś o 8:15

      źródło: Screenshot_2019-11-04 (1) Powiadomienia - do mnie - Wykop pl.png

    •  

      dziękuję Pan Wypok... przez twój zje..ny system wołania nie dostanę nagrody

    •  

      @remi13: Mireczku, wolałem od razu po wygranej i napisałem wiadomość ( ͡° ʖ̯ ͡°) Już zamówiłem opaskę dla nowego zwycięzcy. Pomyślimy o jakiejś nagrodzie pocieszenia, ok? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Napisz na priv!

      źródło: Rozdajo.PNG

    •  

      @OptiFinance: Nie dostałem powiadomienia od wykop o nowej wiadomości. Ale cóż - jak pech to pech.

    •  

      @OptiFinance: opaska dotarła, fajny gadżet ( ͡° ͜ʖ ͡°) polecam tego Mirka ( ͡º ͜ʖ͡º)