•  

    Od 2020 wchodzą nowe przepisy odnośnie norm emisji CO2 - dla auta o masie 1390kg ma wynosić 95 g/km czyli około 4l benzyny na 100km. Pytam się jak?
    Na dzień dzisiejszy japońskie hybrydy nie potrafią zejść poniżej tego progu.
    Czy może po prostu chodzi o emisje liczoną na odcinku np 20km gdzie auto na początku odcinka pomiarowego ma naładowany w 100% akumulator (hybryda), a rzeczywista praca silnika spalinowego to np 60% odcinka pomiarowego? Zarazem autem idealnym wg. przepisów zostanie hybryda z bateriami z najniższej półki (by spełniać wymagania przez np. rok użytkowania).
    #ekologia #motoryzacja #samochody #uniaeuropejska #ochronasrodowiska

    •  

      @mechaniczny_pomidor: Producent wpisze i będzie udawać że tak jest, UE będzie udawać że wierzy, Chińczycy dalej będą palić czym się da, olewając te idiotyzmy.

    •  

      @mechaniczny_pomidor: celem zaostrzania norm jest zmuszenie producentów na przejście na napęd elektryczny. Niemcy i spółka chcą się uniezależnić od ropy z Arabii itd. Warto również spojrzeć na plany poszczególnych państw odnośnie udziały aut EV do 2030 roku.

    •  

      @mechaniczny_pomidor: ale ze auta wyprodukowane w 2020 i po czy te przed tez

    •  

      @Krisu_7:Czyli monopol dla VAGa (i PSA) gdzie rynek europejski będzie ich, a dla reszty koncernów światowych gra nie będzie warta świeczki.
      Vag już oficjalnie będzie mógł mieć dwie oferty jedną na świat (>70% obrotu), a drugą na Europę czyli marginalizacji ciąg dalszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Vag już oficjalnie będzie mógł mieć dwie oferty jedną na świat (>70% obrotu), a drugą na Europę czyli marginalizacji ciąg dalszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @mechaniczny_pomidor: ile vagów sprzedaje się w samych Niemczech, a ile w stanach czy chinach?

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @mechaniczny_pomidor: jakie bmw jak pytam o vaga xD

      Niemcy to dla nich jeden z głównych rynków zbytu, a to tylko część europy. W Afryce, czy Ameryce Południowej, Indiach, Bliskim Wschodzie czy Rosji vagi wcale nie schodzą jak świeże bułeczki.

    •  

      @Atreyu: O kurde trochę za dużo wykopu na dziś ( ͡° ͜ʖ ͡°). Sprzedaż VAG na świat link
      Przy czym obrót jest jeszcze bardziej na niekorzyść europy (rzeczone 70%) (większy udział premium)

      źródło: best-selling-cars.com

    •  

      @mechaniczny_pomidor: przecież to pokazuje że:
      - Europa to ~40%
      - Azja to ~40%
      - reszta świata (Ameryka płn i pł, Afryka) to mniej niż 20%

      Same Niemcy to prawie 10% sprzedaży ogółu, w chinach sprzedaje się 3.5x więcej vagów niż w Niemczech - co stanowi większość vagów w całej Azjii - ale fajnie to wygląda gdy porównany populacje

      źródło: best-selling-cars.com

    •  

      @mechaniczny_pomidor: jebać EU, jebać ochronę środowiska, jebać pojebane normy slużace biciu kabzy. Chuj im w dupè. właśnie kupuję 10 letniego diesla, zaślepiam EGR, DpF i robię mu program. I szikam wlepki na allegro typu "pierydole eko zjebow z ue"

    •  

      @BanditDriver Kupujesz furę i od razu ją psujesz? XD

    •  

      @tomaszq: Dokładnie. Bo cały ten osprzęt jest do chuja potrzebny. Turbo sobie odsapnie zdrowym powietrzem, wydech odetchnie bez większych przeszkód, spadnie temperatura spalin, więc wydłuży się żywotność jednostki. Fajne psucie.

      +: l1pka
    •  

      @Kulek1981: chińczycy akurat mają BARDZO dużo czystej energii.

    •  

      @BanditDriver: z tego co wiem, to egr służy obniżeniu temperatury spalin

    •  

      @Kreation: EGR to zawór recyrkulacyjny - kieruje część spalin spowrotem do Turbo i komory silnikowej. Silnik wykorzystuje drugi raz powietrze, które już raz wykorzystał - taki smart recycling czy coś. Powietrze to jest gorące a więc nie sprzyja obniżeniu temperatury spalin. Dodatkowo układ dolotowy "woli" chłodne powietrze, dzięki temu jest bardziej wydajne - chłodne to bardziej sprężone. EGR to eko-śmieć, który można sobie spokojnie podarować i nikt się zbytnio o tym nie zczai. Gorzej z DPF bo dzięki DPF z rury wydechowej leci czystsze powietrze niż "świeże" w Krakowie (sprawdzone i potwierdzone) zatem auta z DPF to w zanieczyszczonych miastach wręcz filtry złego powietrza (samochody nie zatruwają tak świata jak się mówi). Jednak DPF to przeszkoda na drodze spalin do ujścia tj. końca rury wydechowej. Obciążają silnik (powietrze musi się "przepychać" do wyjścia) i zmniejszają moc i koło się zamyka. Jak jest dobry tuner, wycięty EGR, wycięty DPF to auto potrafi spalić nawet i 1.5l/100km mniej (a mniejsze spalanie to mniejsza emisja), oczywiście przy super programie i jak zaistnieją takie możliwości ale generalnie skutkiem takiego zabiegu jest zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym odciążeniu jednostki napędowej ( i nagle ze 150 km robi się 180 km bez większego ryzyka), zmniejszenie jego awaryjności, poprawę reakcji na gaz i wydłużenie jego żywotności. Nie ma za to wad, poza tym, że jak ktoś wsadzi sondę do dziury to mu wyjdzie, że niestety spalinki przypominają składem 20 letniego klekota aniżeli nowoczesnego diesla. Coś za coś. Takie coś nie jest na rękę wszystkim, którzy czerpią hajs z obecnej motoryzacji pod przykrywką ekologii. Bo nie zepsuje się DPF, nie zepsuje sie EGR bo nie działają. Auto stanie się bezawaryjne i nie będzie potrzebowało części zamiennych, więc nie napędzi gospodarki.

      Nowoczesne silniki diesla po wypieprzeniu tego całego eko-śmiecia stają się bardzo fajne i bezawaryjne, wbrew temu co się pisze, że nowy diesel to złom. Jedyne co można zostawić to katalizator - w pełni mechaniczny filtr w układzie wydechowym, niczemu nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu a po jego wycięciu różnica w spalinach jest chyba najbardziej widoczna.

    •  

      @BanditDriver: Tyle głupot w jednym poście...

    •  

      Od 2020 wchodzą nowe przepisy odnośnie norm emisji CO2 - dla auta o masie 1390kg ma wynosić 95 g/km czyli około 4l benzyny na 100km. Pytam się jak?

      @mechaniczny_pomidor: pewnie będzie dotyczyło to jak zwykle całej gamy silnikowej danego modelu, wprowadzą jeden silnik elektryczny którego (prawie) nikt nie będzie kupował i normalnego benzyniaka i norma wyrobiona, pora na cs'a

    •  

      @mechaniczny_pomidor: Będziesz sobie mógł kupić nawet auto z 950 g/km, po prostu od każdego nadmiarowego grama będzie płacony podatek przy zakupie. Gdy nie wiadomo, o co chodzi...