Wpis z mikrobloga

Rozważam zakup #ford #mondeo trzeciej generacji. Mam do wyboru silniki benzynowe(bez instalacji LPG), mianowicie 1.8, 2.0 oraz 2.5 V6 i tutaj moje pytania. Jak się ten samochód sprawuję? Czy rdza wchodzi dość mocno jak to opisują na autocentrum? Jak z silnikami, czy lubią sobie wypić olej? Są one w miarę oszczędne? Jakie ewentualne usterki po jakim przebiegu oraz czego można się spodziewać a na co najlepiej zwrócić uwagę? Jak się sprawuję układ kierowniczy oraz układ zawieszenia? Jakich roczników się wystrzegać oraz jakie wersje wyposażeniowe brać pod uwagę? Z góry dziękuję za pomoc. Mam nadzieję, że wypowiedzą się tutaj osoby mające Ford Mondeo MK3 lub te które je miały. Interesują mnie wszystkie opinie, choć tylko to auto z tego przedziału rocznika oraz ceny mi wpadło w oko.
#ford #mondeo #motoryzacja #silnik #mechanikasamochodowa #opinia
  • 14
@Menefe nie wiem jak benzynowe, ale mam mondeo 2.0 TDDi z 2001 roku od 5 lat i mechanicznie sprawuje się idealnie. Najechane mam 350kkm, oleju nie bierze. Rdza wychodzi od wewnętrznej strony drzwi, ale to chyba bolączką mondeo. Mam chyba najbogatsza wersję z tego rocznika, climatronic, wszystko w elektryce i to nie jest jego najmocniejsza strona, bo sterowanie z kierownicy umarło, grzanie przedniej szyby szwankuje, czy podgrzewanie foteli.
@Menefe mam 1.8 2005r, bierz minimum 2.0 bo w moim mocy brakuje a pali dużo(w mieście 10l/100),rdzy nie widać, mam od 2 lat i w sumie oprócz jakiś eksploatacyjnych rzeczy jak olej itp to pompe wspomagania wymieniłem. Mój bierze jakiś 1l oleju od wymiany do wymiany więc nie jest źle.
@voltovnik: Rozumiem jednak awaryjność silnika wysokoprężnego w Fordzie jest bardzo wysoka z tego co czytam.
@ptaaq Dużo tej rdzy jest? Jaką masz wersje nadwozia? Liftback/Kombi/Sedan? Rozumiem, że w/w usterki są do naprawy małym kosztem czy jednak serwis potrzebny? Rozumiem, że to pierwszy rocznik tego pojazdu więc pewnie nie przewidzieli pewnych rzeczy co mnie martwi gdyż spotykam się z opiniami, że nawet w poliftowej wersji są takie bolączki. Możesz mi napisać wiadomość
@Menefe Tak,w trasie można zejść do 7l przy delikatnej jeździe. Wersja chyba Xtrend się nazywa. Skrzynia 5 biegowa. Mam 180k przebiegu, auto z polskiego salonu.
@Menefe kombi, te usterki może są do naprawy we własnym zakresie, ale jakoś mi nie przeszkadzają w ogole. Rdza powierzchowna, ale na wszystkich drzwiach, nie wiem czy to kwestia tego, że tam się jakoś woda skrapla czy coś, bo w zimie lubią sobie z tego tytułu przymarznąć. A w tej wersji no to wszystko elektryczne: szyby, fotele, lusterka, climatronic, podgrzewane lusterka i przednia szyba, sterowanie radia z kierownicy. Troszkę słabo, że na
@voltovnik: Rozumiem, posiadam Fabię 1.4 benzyna z roku 2001. Kilka drobnych usterek ale wszystko udokumentowane. Brak 6 biegu doskwiera dość mocno na jazdę autostradową, 4 tyś obrotów przy 110km/h nie jest komfortowe.
@ptaaq Będę szukał zadbanych egzemplarzy w Liftbacku, wersja c/kombi wydaję mi się ciut za duża, może to moje odczucie. Niemniej jednak lepiej się dowiedzieć o mankamentach poszczególnych wersji przed zakupem niż po. Dziękuję za odpowiedzi :)
@Menefe: Mam takiego rok. Liftback MK3 2.0 TDDI (nie mylić z TDCI) i jest spoko. Jedyne co mi się zepsuło to przełącznik szyby pasażera. Lubią korodować powierzchownie, mam trochę rdzy na nadkolach i drzwiach ale od spodu jest bdb (w VW czasem bywa odwrotnie). Jak robisz krótkie odcinki to niby lepsza benzyna ale z tego co słyszałem to one strasznie piją olej i nie ma co liczyć, że auto z dużym
@szymon-lichon: Widocznie będę musiał rozważyć opcję silnika diesla który również nie ma dobrych opinii przez psujące się koło dwumasowe i parę innym mankamentów, czasem nie wiem czy opisują silnik TDDI czy TDCI. Ile potrafi spalić Tobie ten silnik w mieście/trasa/mieszane? Drogie jest utrzymanie tego samochodu z tym silnikiem? Jaką tam posiadasz skrzynie biegów, 5 czy 6 biegową?
@Menefe: Utrzymanie nie jest drogie. Z diesli bierz tylko TDDI, miały 90 albo 115km. TDCI mają wadliwą pompę wtryskowa i regeneracja całego układu to koszt ok 4k więc jak padnie to amen.
Mam 5 biegów i na autostradzie na 5tce jadę 140 i obroty mam ok 2500-3000 więc uważam że 5 biegów wystarcza.
W mieście pali ok 8/9, w trasie ostatnio byłem na Bałkanach i po górzystych drogach wyszło niecałe 6/100.
@szymon-lichon: O to oszczędny silnik. Zanotowałem sobie rady, co do sztywnego koła zamachowego, czy ono w jakimś stopniu pogarsza komfort jazdy, pracy silnika? Wpływa to niekorzystnie na dalszy układ przeniesienia napędu? Pytam bo jestem ciekaw tego, w samochodach z grupy VAG odradzano właśnie stosowanie sztywnego koła zamiast dwumasy tłumacząc to pogorszoną kulturą pracy układu przeniesienia napędu. Niemniej jednak dziękuję za rady, im więcej tym dłużej się zastanawiam nad tym samochodem :)
@Menefe: Sam nie mam zamontowanego sztywnego koła, ale słyszałem wiele pozytywnych opinii o takiej operacji. Fabrycznie z tym silnikiem występowało sztywne koło np. w Transicie także może nie jest to wyniszczające.
A mogę dopytać jaki masz budżet?
Nad czym innym się zastanawiasz?