•  

    W nawiązaniu do znaleziska: https://www.wykop.pl/link/5201239/bmw-hamuje-przed-ciezarowka-na-s8/

    Jestem serio zszokowany, że najwięcej plusów zbierają komentarze, przyklaskujące kierowcy BMW, za "utemperowanie" TIR-owca, który śmiał wykonać poprawny manewr wyprzedzania na autostradzie. Ten kraj to chleb obsrany gównem, skoro potencjalne śmiertelnie niebezpieczny manewr, szeryfowanie i stwarzanie świadomego zagrożenia na drodze jest nagradzane poklaskiem.

    Wbijcie sobie do tępych łbów, że droga publiczna to nie jest, kurwa, ostatnie okrążenie w wyścigu LeMans. Korona wam z głowy nie spadnie, jeśli chwilę pojedziecie wolniej, bo ktoś wyprzedza inne auto. TIR, jeśli drugi jedzie wolniej, ma prawo wyprzedzać, jeśli nie było zakazu.

    Na wykopanym filmiku mija 5 sekund, od kiedy TIR daje kierunkowskaz, do momentu pojawienia się BMW, to daje nam, przy prędkości 140 km/h, 200 metrów odległości, gdzie kierowca BMW powinien zwolnić. Ale oczywiście wina kierowcy ciężarówki, bo powinien mieć co najmniej kilometr wolnego, mieć ustawiony radar wstecz i wypuścić drona obserwacyjnego za sobą, aby upewnić się, ze żaden panicz nie jedzie za nim. Manewr TIR-owi zabrałby około 25-ciu sekund, ale widać, że jest to za dużo dla Jaśnie Panów, i wyżej wyceniają niecałe pół minuty, niż życie swoje i innych użytkowników dróg.

    Na argumenty typowego wujka z imienin, co to wie wszystko najlepiej, i twierdzi, że to kierowcy TIR-ów powodują korki wyprzedzaniem - polecam obejrzenie sobie kilku filmików na youtube, wyjaśniających, jak powstają korki. Podpowiadam - przez nie zachowywanie odpowiedniego odstępu, gwałtowne hamowania, agresywną jazdę z częstym zmienianiem pasów.

    Nagrodę za najgłupszy komentarz dostaje @markownik

    Jaka jest dopuszczalna prędkość na ekspresówce czy autostradzie? 120 albo 140 [km/h]. Jaka jest maksymalna dla tirów? 90km/h. To jest pierwsza i ostatnia przesłanka żeby tłuste cierpy z tirów miały zakaz wyprzedzania na tych drogach. Zjebanie umysłowe dotyczy wszystkich zawodowych, jak taksówkarzy, tak i tirowców.

    Brawo, właśnie wymyśliłeś własny kodeks drogowy, gdzie zabronione jest wyprzedzanie z prędkością inną niż maksymalna. Brak słów.

    Specjalne wyróżnienie dla debili, którzy nagle zaczęli troszczyć się o środowisko, twierdząc, że ścierają się im klocki hamulcowe i zwiększa spalanie, bo królewicz musi zwolnić. Jak was nie stać na części zamienne i paliwo, to jeździjcie autobusami, a drogę zostawcie dla ludzi, którzy jeżdżą normalnie.

    Normalnym kierowcom - wyrazy współczucia, bo jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie, zanim nasza kultura jazdy, z dzikiej, zmieni się na zachodnią.

    #stopcham #polskiedrogi #kierowcy #bezpieczenstwo #motoryzacja

    •  

      @tuf_wedrowiec: odezwal sie mundrala co na polskiej autostradzie chyba jezdzil tylko palcem na mapie. typie, to jest nagminne, jebac pradem srajacych do zwira.

    •  

      @tuf_wedrowiec: to ja wyprzedzając na autostradzie mając 120km/h to już jestem prawdziwym bandytą drogowym, bo przecież jestem w stanie przyspieszyć do 140 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      odezwal sie mundrala co na polskiej autostradzie chyba jezdzil tylko palcem na mapie

      @elemylinkiniebieskie: jeździłem wielokrotnie. Parę razy mi tir wymusił. Za to każdy przejazd to masa jazdy z szaleńczą prędkością, siedzenia na zderzaku i poganiania przez osobówki.

    •  

      @tuf_wedrowiec: Na wspomnianym filmie było dwóch dzbanów. Pierwszy to oczywiście psychopata w BMW, bo wyprzedzanie awaryjnym i zwalnianie innego pojazdu to skrajna nieodpowiedzialność. Powinna ta akcja dla niego się skończyć utratą uprawnień.

      Drugi to kierowca TiRa, który pierwszeństwo wymusił, i mandat powinien dostać. Mam prostą definicję. Jeśli ktoś, kto ma pierwszeństwo musi użyć hamulca przez mój manewr, to jest to wymuszenie pierwszeństwa. Jeżdżę tak, aby nie wymuszać pierwszeństwa.

    •  

      @elemylinkiniebieskie: Dziękuję za ten wyczerpujący intelektualnie i pełen argumentów komentarz, właśnie o podobnych Tobie myślałem, gdy używałem zwrotu: "Typowe argumenty wujka z imienin".

    •  

      @GaiusBaltar: W jaki sposób kierowca TIR-a wymusił pierwszeństwo? Niestety twoja definicja wymuszenia jest i błędna i głupia i nie potwierdzona przez kodeks drogowy. Przykład - wyprzedzam sznur TIR-ów z prędkością 140 km/h - za mną 500 metrów jedzie dzban 240 km/h. Jeśli on musi zahamować, to według Ciebie wymusiłem pierwszeństwo. Polecam zatem zmienić szybko definicję wymuszenia, albo oddać prawo jazdy.

    •  

      @tuf_wedrowiec: ale Ty wiesz, co to manewr i że jazda po pasie, to nie jest manewr?

    •  

      @Nie_znany: Uściślę zatem - rozpoczynam manewr wyprzedzania, gdy 500 metrów za mną ktoś jedzie 240 km/h.

    •  

      @tuf_wedrowiec: Jeśli widzę kogoś jadącego dwie paki na lewym pasie w odległości 500m, to wjazd tam jak najbardziej będzie wymuszeniem, i nie wyjadę na taki pas. Poczekam aż on przejedzie. 10 lat jeżdżę, i mam zero stłuczek w ruchu (na parkingach mnie parę razy obtarli) i praktycznie zero sytuacji niebezpiecznych. Śmiem twierdzić, że moja definicja się sprawdza.

      To, że inny użytkownik drogi łamie przepisy, wcale nie uprawnia mnie do ignorowania jego obecności i łamania przepisów w stosunku do niego. Inny przykład - nielegalnie jedzie obok mnie buspasem osobówka, ja chcę skręcić w prawo, przez buspas. Nie wjadę w nią, bo cały czas to ja bym wymusił pierwszeństwo.

    •  

      Wbijcie sobie do tępych łbów, że droga publiczna to nie jest, kurwa, ostatnie okrążenie w wyścigu LeMans. Korona wam z głowy nie spadnie, jeśli chwilę pojedziecie wolniej

      @tuf_wedrowiec: to skoro to nie jest wyścig, to po huj one się wyprzedzają przez dwie minuty, bo jeden jedzie 0,5 kilometra szybciej. Skoro to nie wyścig, to czemu drugi nie wyłączy na chwilę tempomatu? A poza tym, skoro to nie wyścig, to czemu nie jadą z dopuszczalną maksymalną prędkością dla pojazdów tego typu na autostradzie, czyli 80 km/h?

    •  

      W prawie nie ma pojęcia wymuszenia. Jest pojęcie ustąpienia pierwszeństwa i z logiki nieustąpienie które jest zaprzeczeniem pierwszego, ale wymuszenia nie ma. Ciężarówka mogła co najwyżej nie ustąpić pierwszeństwa co też nie jest oczywiste bo nie wiadomo jak szybko jechało to BMW (w definicji - zmuszenie do znacznej(!) zmiany prędkości) ani jak daleko było. Bo mógł się kwalifikować do zasady ograniczonego zaufania czyli przyjęcia że jedzie zgodnie z przepisami - nie szybciej niż 140 km/godzinę.

      Więc nie pierdolić że ciężarówka zrobiła coś złego. Pojeb zmuszający do hamowania jest pojebem zmuszającym do hamowania. Ale można się pocieszyć bo jest spora szansa że pierdolnie w jakieś drzewo i tylko z naszych podatków pójdzie zasiłek pogrzebowy. Oby tylko na niego.

    •  

      @tuf_wedrowiec: Co taki zdziwiony? W Polsce jest przyzwolenie społeczne na takie zachowania.

    •  

      @tuf_wedrowiec: Na filmie widać że bmw pojawia się za ciężarówką w 3s po jej zmianie pasa, chcesz mi powiedzieć że kierowca tira nie widział zbliżającej się osobówki?

    •  

      @tuf_wedrowiec powinno się jebać absolutnie każdego wyprzedzającego tirowca. Po manewrze wyprzedzenia zatrzymanie i napierdalanie go jakims batem czy innym fajnym urządzeniem. Nie ma nic gorszego niż zjeby w tirach blokujący ruch czy to na autostradzie czy zwężeniu drogi.

    •  

      @Agemaker: Twoje erotyczne fantazje z tirowcami, batem i zabawkami proponuję realizować wyłącznie w wyobraźni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      poprawny

      @tuf_wedrowiec: oo widze kierowca tira zawitał w nasze skromne progi xD
      jako kierowcy zawodowemu, zalecam doczytanie co jest wymuszeniem pierwszeństwa na drodze
      xDDDDDDDDDDDDD

    •  

      @TwojStaryToKorniszon: Niestety w życiu nie było mi dane jeździć za pieniądze, ale ciekaw jestem Twojej definicji wymuszenia.

    •  

      @tuf_wedrowiec:

      Wbijcie sobie do tępych łbów,
      Jedynym tępym łbem tutaj jest Twoja pocieszna niedouczona łepetynka. TIRy powinien obowiązywać zakaz wyprzedzania. Kropka.

      I tak się dzieje w wielu legislacjach. Z korzyścią dla płynności ruchu i bezpieczeństwa. Twoje januszowanki znad żwirka są zbędne.

      Raport PE:
      http://publications.europa.eu/resource/cellar/ea078a7b-9b1f-4b7f-a219-5004c7454790.0007.02/DOC_1

      Conclusions and recomendations
      Overall the conclusion from this study is that HGV overtaking bans have been applied successfully in many European countries with dynamic bans having the greatest acceptance. Further rollout of schemes is likely to bring benefits especially on sections of road with uphill gradients and with junctions spaced at least 3 km apart.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @Dutch: Widzisz, zadałem sobie własne trud przeczytania opracowania, które wrzuciłeś. Niestety, nie umiesz czytać ze zrozumieniem. To co napisałeś, oznacza, iż zakaz najwięcej daje na drogach "pod górę".
      Natomiast ogólnie:

      No scheme reported a change in accident rate. (...) Simulation runs from a traffic model confirm the general increase in HGV journey times and reduction for car journey times in most situations. Overall, the model showed benefits on uphill gradients (+2%), but on level sections and downhill gradients there were many situations with overall disbenefits for both light and heavy traffic.

      Czyli, NIE jest zasadne wprowadzanie zakazu na drogach o charakterestyce poziomej, lub zjazdach w dół. Najbardziej sprawdził się w Europie dynamiczny zakaz wyprzedzania na odcinkach "pod górkę", zależny od wielu czynników. Opisane są też zagrożenia płynące z zakazu wyprzedzania się przez TIR-y i przypadki wycofywania zakazu. Ale lepiej być tym wujkiem na imeninach, który pierdoli, że TIR-y powinny mieć wszędzie zakaz i chuj, bo ja jadę.

      P.S. Nigdy w życiu nie byłem za kierownicą TIR-a.
      P.P.S. Aaa, no i zero wpływu ma zakaz wyprzedzania TIR-ów na bezpieczeństwo, a o tym tutaj mowa.

    •  

      @GaiusBaltar:

      Jeśli widzę kogoś jadącego dwie paki na lewym pasie w odległości 500m, to wjazd tam jak najbardziej będzie wymuszeniem, i nie wyjadę na taki pas

      Powiedz proszę gdzie mogę kupić lornetkę do lusterka wstecznego, aby wypatrywać aut z 500 metrów? Ty widzę takową posiadasz.

    •  

      @tuf_wedrowiec: mmmm, dziękuję za wyróżnienie, cieszę się że zabolało, możemy się umówić, że pojadę za Tobą z kamerą i będziesz wyprzedzał powyżej dopuszczalnej prędkości jednocześnie też nagrywając manewr, a potem zgłosimy się na pierwszy najbliższy komisariat z prośbą o ocenę :) (oczywiście dvr z gpsem i predkoscia)

      Jednocześnie widzę, że kolega nie za bardzo zna przepisy, bo nie znam takiego który by pozwalał na wyprzedzanie będąc wyprzedzanym :)

      Jednocześnie chciałbym zauważyć, że nie odniosłem się wcale do kierowcy w filmie, tylko wylałem swoje żale odnośnie tirów.

      Robienie jakiegokolwiek nagłego manewru przed pojazdami wielkotonażowymi, obojętnie, czy hamowanie jest zgodne, czy niezgodnie z przepisami - nie jest zbyt mądre, żeby nie powiedzieć, że świadczy o braku myślenia. O wyprzedzaniu pasem wyłączeniowym nie wspomnę. W tym konkretnym przypadku roadrage do zgłoszenia.

      Na części i paliwo mnie stać, martwi mnie natomiast, że tacy debile marnują dobry tlen na swoją egzystencję, tfu. (i tirowcy i beciarze)

      Jeśli chodzi o Twoją opinię: nielogiczne wnioskowanie, braki w wiedzy i myśleniu, wystawiam solidne 3/10, pozdrawiam.

    •  

      @GaiusBaltar Konieczność użycia hamulca to wymuszenie ?
      xD xD XD XD XD