•  

    Rzadko zachwalam lub dissuje jakiekolwiek firmy, ale Innogy Go, a w zasadzie dostępne u nich BMW i3 to po prostu PRZEKOT!
    Wcześniej wiele razy korzystałem z Panka i zachwycalem się jedynie możliwością wynajmu fury przez apke bo ich Yariski to padają. Ledwo to jeździło, ale jednak hybryda. No witamy w przyszłości po prostu.
    Dzisiaj pierwszy raz wsiadlem do tego wózka na zakupy, do tej temperówki elektrycznej, auta powstałego w wyniku pijąc kiego seksu BMW M3 i Multipli.
    Okazuje się, że ta "temperówka" ma napęd atomowy, który w połączeniu z bezstopniowym automatem to pierdolony sztos, który całkowicie zmienił moje postrzeganie aut elektrycznych.
    7s. do setki, ale moment obrotowy zawsze MAX.
    Prywatnie jeżdżę starym Mercem-okularem z silnikiem 4,3 i powiem tylko, że nie dałbym rady tej "zabaweczce".
    Szok i niedowierzanie.
    Żeby nie było tak kolorowo trzeba przyznać, że usługa jest dość droga. Droższa zdecydowanie od własnego auta (nawet mojego palącego 15 w mieście), droższa od innych podobnych firm, tańsza od taksówek, a z uberem porównywalna.
    W życiu nie dałbym za ten samochód 190k (nowy z salonu, 2019r), ale za około 100 ziko bawiłem się dzisiaj pół dnia i ciągle mi mało!
    #motoryzacja #ciekawostki #bmw #carsharing #innogygo #chwalesie #mozgrozjebany #samochody #logikaniebieskichpaskow

    źródło: IMG_20191108_173433.jpg

    •  

      @SlodzeGorzkieZale: Co z tego że przyspiesza, jak nie skręca ani trochę, a esp robi jakieś niestworzone rzeczy stwarzając niebezpieczeństwo

    •  

      @Ulica: Nie żebym tak bronił tego jeździdełka, ale nie wiem o czym mówisz. Autko jest wąskie i dość wysokie, pewnie dlatego w ostrych zakrętach wzbudza strach przed wywrotką. Wyjaśnij proszę co masz na myśli bo mi się ESP dzisiaj raz przydało gdy przesadziłem lekko na zjeździe z wiaduktu.

    •  

      @SlodzeGorzkieZale: poczekaj aż ci odblokują dostęp do i3s, usportowionej wersji ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Tylko nie zapomnij włączyć trybu sportowego ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      @SlodzeGorzkieZale: jezdzilem i3s w wakacje, wrzucasz tryb sport i bezglosnie niszczysz marzenia sebixow.
      @kropek00

    •  

      @kropek00: a to nie wiedziałem, że trzeba na to zasłużyć tylko, że wystarczy go znaleźć na mieście. Mam tylko cichą nadzieję, że styl jazdy zwykłą i3 nie ma na to wpływu bo dzisiaj cisnąłem to maleństwo jakby nie było jutra.

    •  

      @SlodzeGorzkieZale: Wąskie i dość wysokie, a przede wszystkim ma opony jak rower(w celu zwiększenia zasięgu) i dlatego nie trzyma się w zakrętach. Przyspiesza jak hothatch, a skręca jak matiz-to mnie najbardziej denerwuje.
      ESP jest strasznie agresywne, w żadnym samochodzie jego obecność tak mi nie przeszkadzała. Raz dodając gazu w zakręcie byłem gotów na lekką podsterowność( sunięcie po trochę wiekszym łuku), a samochód tak dohamował że przez chwilę nie wiedziałem co się dzieje i prawie skończyłem na przeciwnym pasie ruchu.

      Gdyby trzymało się lepiej i nie miało ESP(mam nadzieję że w prywatnych egzemplarzach można chociaż ograniczyć jego działanie) to bardzo fajny samochód :). Brak tunelu daje zaskakująco dużo miejsca na nogi, w środku jest całkiem cicho a przyspieszenie do 120 jest w zupełności wystarczające w mieście.

    •  

      @cybulion: Dzisiaj byłem takim cichym zabójcą. Byłem tym cichym, niewyględnym, kochającym kompy klasowym geekiem, którego nikt nie bierze na poważnie, a który to zaczepiony przez szkolnego osiłka spuszcza mu pozbawiony emocji wpierdol. Jak pozbawiony empatii psychopata, który zabija kolejne osoby mając nadzieję, że przy kolejnej coś poczuje. Jednak każda kolejna ofiara podsyca jedynie chęć zabijania...
      No kocham ten wóz po prostu.
      Change my mind if U can. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Ulica: Jasne, że ma koła jak rower, ale mam wrażenie, że temperowka ma jakieś inteligentne zawieszenie. Na mieście nie czulem zbytnio dziur, a w zakrętach jakby kontrowal nachylenie, ale może mi się wydawało. Jednak omijając dzisiaj korek skrótem przez las i doły był dramat. Jak wóz drabiniasty choć żaden, nigdy tak szybko przez las nie jechał. Tylko wysoki prześwit go ratuje.

    •  

      @Ulica: A, i ESP można wyłączyć z poziomu pokrętła przy podłokietniku, ale nie czytałem regulaminu i wolałem nie ryzykować nieobjęcia ubezpieczeniem i odpowiedzialności za szkody w razie samodzielnego wyłączenia. A mam wiele lepszych pomysłów na wydanie 200k.

    •  

      @SlodzeGorzkieZale najlepsza recenzja BMW i3 jaka czytałem. Pozdrawiam

    •  

      @Ulica A jak ma skręcać na oponach z roweru xD

    •  

      @SlodzeGorzkieZale: Wystarczy wyjeździć bodajże 120 zł i się odblokowuje

    •  

      @kropek00: Serio!? Tylko dzisiaj wyjezdzilem prawie 100 i chyba wiem jak spędzę rozpoczynający się weekendzik...( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @SlodzeGorzkieZale: https://innogygo.pl/files/2019-06/zasady-korzystania-z-samochodow-bmw-i3s-w-ramach-uslugi-innogy-go.pdf?512398e1a1

      Aktualizują bazę raz w tygodniu więc pewnie będziesz musiał poczekać ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      Jestem pan Maruda, niszczyciel dziecięcych uśmiechów

    •  

      @kropek00: Już są widoczne na mapie. └[⚆ᴥ⚆]┘
      Obawiam się tylko mojego peszka do Panów Bagiet bo prawko, zabrane za prędkość 2 raz w ciągu 12mies. odzyskałem... We wtorek.
      Dobrze, że najbliższe i3s jest ponad 10km od domu.

    •  

      zabrane za prędkość 2 raz w ciągu 12mies

      @SlodzeGorzkieZale: ty lepiej tramwajami jeździj ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @kropek00 Jeżdżę i nawet sobie chwalę bo na małolatki można popatrzeć. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
      A prawko mam od 2004r. i przez 5 lat pracowałem jako kierowca po Polsce i Europie więc chyba nie jest tak źle.
      Poza tym za pierwszym razem straciłem bo mi psy na dupie siedziały, a Merc może stary, ale jak dostanie kopa w pedał to w lusterku widzę tylko szok i niedowierzanie. Oni też byli zaskoczeni, ale nowym M5 długo mnie gonić nie musieli.
      Drugi raz to typowy, polski teren zabudowany bez żadnych domów, gdzieś na trasie, po środku niczego. Jedynym zabudowaniem była wiata przystanku, a za nią ONI.
      6 rano, droga pusta, pogoda idealna, na yanosiku czysto... Zaskoczyli mnie jak hiszpańska inkwizycja.

    •  

      @SlodzeGorzkieZale generalnie zależy jaki silnik w mercu, czy stary wolnossacy czy nie. Ogólnie na pewno mogę powiedzieć że 435xi po mapie robi ze startu i3 bez najmniejszego problemu jak chce ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @osdpl Silnik w Mercu mam ciekawy bo 4,3 bez podtlenku gazotu. Nowy miał chyba z 270 kucy, ale po 20 latach, stadko z pod mojej maski mocno się przerzedziło, a na pewno cześć koni kuleje. Poza tym skrzynia. Działa lepiej niż kilkuletni automat Opla, którym chwilę jeździłem.
      Problemem jest czas redukcji o dwa biegi. Tzw. Kickdown (po wciśnięciu gazu w podłogę). Trwa to czasem nawet około 2, 3 sek. zanim ten srebrny kaszkiet w kombi skuma, że ten baran za kółkiem znowu chcę utrzeć komuś nosa. ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Jednak gdy już zrzuci... Ehhh. Pamiętam jak pierwszy raz go przycisnałem mając już ponad 10 lat doświadczenia jako kierowca... Po raz pierwszy to mi zabrakło odwagi, a nie autu mocy czy drogi.
      Poza tym takie auto skrzywia na resztę życia. Faktyczną frajdę dadzą tylko podobne lub większe mocą jednostki.
      To jak z dobrym winem. Takim za 1000 ziko. Raz spróbujesz i zwykła "górna półka" win to różne odmiany podobnego szczocha. Nie wiem czy pogodzę się z koniecznością powrotu do silnika poniżej 2 litrów...
      Mówię głośne i zdecydowane raczej nie.

Gorące dyskusje ostatnie 12h