Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
wrzucam info dla zainteresowanych Rustem - we Wrocławiu działa od jakiegoś czasu grupa skupiająca się na Ruscie i jutro mają kolejne spotkanie: https://www.meetup.com/Rust-Wroclaw/events/265813648/

byłem kilka razy i powiem że warto - cześć osób ma komercyjne doświadczenie w Ruscie.

dla osób totalnie zielonych to fajna okazja do tego by zacząć - zawsze można na żywo podyskutować z innymi, zapytać się o coś itp.

żałuję, że jutro mnie niestety nie będzie :-

strona z danymi kontaktowymi dla społeczności tej grupy - http://www.rust-wroclaw.pl/

#wroclaw #programowanie #rust
  • 17
@PsichiX
mnie najbardziej przekonuje:
- sposób zarządzania pamięcią - podoba mi się że nie ma GC jak w Go, podoba mi się że.to wszystko jest zero-cost abstraction. nie zgadzam się że to samo można uzyskać za pomocą statycznej analizy lodu w C++
- narzędzia (cargo), które jest w dodatku rozszerzalne. podoba mi się sposób pracy z parkietami (całe crates.io)
- sensowne i przyjazne błędy kompilatora (choć na początku była frustracja trochę do
@secret_passenger:
- borrow checker i lifetime'y
- domyslna niemutowalnosc
- generalnie data driven podejscie do architektury kodu
- W KONCU NIEZAWODNIE DZIALAJACA WIELOWATKOWOSC
- kompilator nie pozwoli Ci zrobic bledu, ktory powodowalby memleaki czy nieintencjonalne wypierniczanie calego programu, kazdy blad powinienes obsluzyc
- Rustowe enumy, ktore sa najlepszym designem typow wyliczalnych jaki spotkalem dotad <3
- dzialajacy manager zaleznosci, ktory jest nawet lepszy niz NPM (cos, czego cpp nigdy nie mialo,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@PsichiX:

wow, no to nieźle to wygląda. przeglądałem Twoje repozytoria i wygląda to naprawdę interesująco

tak z ciekawości - napisanie prostej gry (2d) do uruchomienia w przeglądarce - polecałbyś tutaj Rusta z WASM czy raczej jednak lepiej (wygodniej) zrobić to w JS.

koncept jest bardzo prosty, coś 2 rodzaju logicznej gry a'la "układanka" - więc nie potrzeba nawet specjalnie akceleracji bo w sumie to nie będzie czego tam akcelerować :-)
@secret_passenger Rust ma stabilny target do wasma i naprawde spoko bindingi do JSowych API wiec powiedzialbym ze w obu jezykach zdolalbys to zrobic - jesli chcesz po prostu zrobic gre na canvasie, to najszybciej w JSie, bo czas kompilacji wygrywa, jednak jesli przy okazji chcesz cwiczyc Rusta to idzie przezyc nieco dluzsza kompilacje. ja bym uzyl rust wasma imo :)