•  

      @Da_R_ecky: co to za auto bo nie mogę rozczytać blach i samemu sobie sprawdzić
      jakaś wołga czy ki chuj

    •  

      @Da_R_ecky: #bekazpodludzi

      pokaż spoiler Oczywiście, że poprawi, jeden podczłowiek z drugim pomyślą, że skoro na parkingu dali radę wyrobić na nieistniejącym zakręcie to w ruchu drogowym z innymi uczestnikami też dadzą xD

    •  

      @Megawonsz_dziewienc: pamiętam tutaj film jakiegoś rajdowca, który rozprawiał się z tym, że lepsze opony na przód, bo on przecież skoryguje i jedzie :}. Wszystko fajnie, tylko właśnie w ruchu drogowym lepiej UNIKAĆ poślizgu (opony lepsze na tył), niż narażać się na coś takeigo (lepsze na przód), a potem wyprowadzać xD.

    •  

      @Da_R_ecky: kurde, ładne to nawet

    •  

      @Pangia: projekt86 upalał ten model, fajna fajna ale już ciężka do ogarnięcia

      +: kaipe
    •  

      @Student_AWAS Co do unikania poslizgu się zgodzę. Natomiast zawsze będę twierdził, że poślizg nadsterowny jest prostszy do ogarnięcia niż podsterowny.

    •  

      pamiętam tutaj film jakiegoś rajdowca, który rozprawiał się z tym, że lepsze opony na przód, bo on przecież skoryguje i jedzie :}. Wszystko fajnie, tylko właśnie w ruchu drogowym lepiej UNIKAĆ poślizgu (opony lepsze na tył), niż narażać się na coś takeigo (lepsze na przód), a potem wyprowadzać xD.

      @Student_AWAS: w jakim napędzie? FWD? Jeśli tak, to dobrze prawił. Tłumaczyłem to tysiące razy "dlaczemu" i nie rozumiem co w tym nielogicznego.

      W FWD:
      "Cała" masa znajduje się na przodzie
      Przednie hamulce hamują znacznie mocniej od tylnych
      Przednie koła są odpowiedzialne za skręt

      Oczywiście, że lepiej unikać poślizgu - podobnie jak awaryjnego hamowania, stłuczki czy łosia na drodze.
      Niestety tak się czasem może zdarzyć, że ten poślizg już wystąpi i o wiele bardziej prawdopodobne jest, że wystąpi na osi przedniej (patrz wyżej). W dodatku FWD uślizg tyłu wyciągniesz "zawsze" gazem, a jak przód odpłynie to jedynie możesz zwolnić, przesunąć balans masy na przód (byle nie za mocno) i modlić się, że to wystarczy by złapać przyczepność.

    •  

      @Megawonsz_dziewienc: @Student_AWAS: to mówicie, że beka z ludzi co wykupują kursy doszkalające na płycie poślizgowej? Bo jeszcze będą myśleć, że ogarniają samochód na śliskiej nawierzchni.

    •  

      @mlodyteam: tego nie pamiętam. Ja jednak bardziej wierzę filmom z internetu z żółtymi napisami ;]

      źródło: youtube.com

      +: mieciej
    •  

      tego nie pamiętam. Ja jednak bardziej wierzę filmom z internetu z żółtymi napisami ;]

      @Student_AWAS: ja zamiast ślepo wierzyć (komukolwiek), to wolę samemu sprawdzić, o ile tylko mam taką możliwość.

    •  

      @mlodyteam: a ja wolę nie ryzykować ;] ogólnie na razie, odpukać, nie miałem jakiejś sytuacji, gdzie serce podchodziło do gardła ;].

    •  

      a ja wolę nie ryzykować ;] ogólnie na razie, odpukać, nie miałem jakiejś sytuacji, gdzie serce podchodziło do gardła ;].

      @Student_AWAS: polecam wybrać się na szkolenie albo po prostu trening otwarty na najbliższym torze i wyćwiczyć tak, żeby bez względu na okoliczności za kółkiem serce nie podchodziło do gardła.

    •  

      @mlodyteam: nie no, jeźdżę raczej dobrze ;) jak warunki ciężkie, to staram się nie wychodzić na dwór w ogóle ;). W zimę też jeździłem trochę w górach, ogólnie jakoś tam daję rade - a co do ćwiczeń, to ćwiczyłem... w grach ;]]]], ale lepsze to niż nic;]. Do tego filmy + coś tam wiem o fizyce chyba ;].

      źródło: youtube.com

    •  

      nie no, jeźdżę raczej dobrze ;)

      @Student_AWAS: no jasne! Nie śmiem wątpić! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      ćwiczyłem... w grach ;]]]], ale lepsze to niż nic;]

      @Student_AWAS: ale wiesz, że samochód prowadzi się głównie "plecami", a sim (choćby najlepszy ogólnodostępny) daje namiastkę bodźców i przekazuje informacje za pomocą force feedback?

      Dobry gracz =/= dobry kierowca
      Dobry kierowca =/= dobry gracz

      Do tego filmy + coś tam wiem o fizyce chyba ;].

      @Student_AWAS: z samego oglądania boksu na YT i grania na konsoli w boks lepszy w ringu się nie staniesz - jeśli będzie jakaś różnica, to uwierz mi że nieznaczna, a strach w prawdziwym ringu przed dostaniem z prostego tak Cię sparaliżuje, że nawet sensownie gardy nie utrzymasz.

      Rozumiesz co chcę przekazać? Jak możesz wiedzieć gdzie leży barykada, jak "nigdy" się do granicy nie zbliżyłeś i jaja Ci do gardła podchodzą na samą myśl.

      + coś tam wiem o fizyce chyba ;].

      @Student_AWAS: gorzej jak zaczynasz przeceniać Swoją wiedzę i w dodatku zaczynają się wkradać błędy.

      Chcesz pogadać merytorycznie? Jestem otwarty i pisz co sądzisz i dlaczego - ale na miłość boską przestań mi wklejać pseudo szkolące filmiki z jułesej :D

      Zacznij w ogóle od tego, że możesz się mylić! Że kierowca rajdowy, który popiera swoją wiedzę na praktyce i coś tam o fizyce musi wiedzieć skoro popiernicza na limicie. Po prostu dopuść taką myśl, że to Ty jesteś w błędzie.

    •  

      @mlodyteam: nie przecdniam. Mam serio wielki respekt do maszyny i swojego zdrowia. Ja wiem, ze gry/symulacja to nie to samo, aczkolwiek potrafi to wyuczyc pewnych rzeczy, ze robi sie je odruchowo. Nie zmienia to faktu, ze chetnie pojezdzilbym bokiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) na jakiejsmikrej plycie. Nawet po to, by sprawdzic siebie.

    •  

      @mlodyteam: +, że trochę km autem robię, będzie tego z 30-40K/rok. Ogólnie patrzę na ofertę szkoły bezpiecznej jazdy Renault i jest całkiem fajnie :). Może się skuszę - sprawdzę się - jak coś, to pochwalę się certyfikatem ;].

    •  

      Oczywiście, że poprawi, jeden podczłowiek z drugim pomyślą, że skoro na parkingu dali radę wyrobić na nieistniejącym zakręcie to w ruchu drogowym z innymi uczestnikami też dadzą xD

      @Megawonsz_dziewienc: to karać za szaleństwa na ulicach.. już lepiej żeby coś poćwiczyli na placu niż mieli się uczyć kompletnie od zera na ulicy..

    •  

      @PeterFile: "Uczyli" tak samo jak mówią, że idą wymieniać się e-papierosami na kupno rzeżuchy czy innej marichuany (✌ ゚ ∀ ゚)☞
      Patusy nic nie ćwiczą, tylko się ślizgają po śliskim parkingu w zimę, nie ma to nic wspólnego z uczeniem.
      Jak chcą to cały rok mogą się szkolić w poślizgu wykupując kurs w przystosowanej do tego nawierzchni.
      Z resztą, wiele parkingów to zwykła strefa ruchu, czyli odpierdalanie takich akcji jest tak samo karane jak za robienie tego na skrzyżowaniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: mikii77
    •  

      @Da_R_ecky przypominamy, że katowanie astry na ręcznym to nie drift XD