•  

    @DemagogPL: Ile sztuk broni palnej przypada na 100 mieszkańców w Polsce?

    W sprawie tej wypowiedział się Michał Urbaniak z Konfederacji.

    ❌#Fałsz

    Pełna analiza wypowiedzi dostępna na naszej stronie
    ➡️ https://demagog.org.pl/wypowiedzi/ile-sztuk-broni-palnej-przypada-na-100-mieszkancow-w-polsce/

    #factcheck #neuropa #4konserwy #polityka #konfederacja #bron #dostepdobroni #bronpalna

    źródło: 78705063_2310717719033941_7521694977588461568_o.png

    +: W........G, Heibonna +6 innych
    •  

      @DemagogPL: czyli na sto osób broń ma jeden zdrowy i jeden kadłubek. Skąd w Polsce tylu uzbrojonych kadłubków? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @DemagogPL: o, czyli jest nawet większa różnica. Dziękuję Panie DemagogPL

    •  

      @DemagogPL: no fakt, walnął się, nie 1,5 a 2,5.

      Co prawda to błąd, ale myśl, którą chciał przekazać, czyli "w Polsce jest bardzo mało broni" jest absolutnie prawdziwa...

    •  

      @bazylczuk: Tego nie należy odczytywać w ten sposób. Jeśli ktoś interesuje się bronią i wyrobił sobie pozwolenie, to nie po to, aby mieć tylko jedną.
      Z ciekawości sprawdziłem: według statystyk policji na grudzień 2018 roku 215602 obywateli miało pozwolenie na broń, w zalinkowanym artykule jest napisane, że w Polsce jest 968000 sztuk broni czyli wychodzi na to, że polski posiadacz pozwolenia na broń posiada średnio 4,5 sztuk broni w arsenale ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Dlatego lepiej zamiast podawać ile sztuk broni przypada na 100 obywateli lepiej podać ilu posiadaczy broni przypada na 100 obywateli.

    •  

      @Pantokrator Oni są pro pisowscy. W innym wpisie wytknąłem im błąd, ale to jak gadać z pisowskim sympatykiem.

      https://www.wykop.pl/wpis/44528957

    •  

      @Volki: bycie propisowskim to jedna z gorszych zniewag, jakie istnieją i piszę to całkiem poważnie.
      Czytam tamtą dyskusję i faktycznie widać rozpaczliwą obronę partyjnych kłamstw, przy jednoczesnym doklejaniem łatki "fałszu" do całkowicie uzasadnionych zarzutów.
      Przynajmniej mogłem ci dać parę plusów :)

    •  

      @DemagogPL: przecież to delikatne rozbieżności. Politifact oceniłby jako "mostly true".

    •  

      @NijuGMD: wejdź na link od Volkiego, nasz kolega @demagogpl ma bardzo trafny nick jednak :)
      A poza tym - kto to jest Niju?
      A może jednak nie chcę wiedzieć :P

    •  

      @NijuGMD: a nie masz czasem czegoś wspólnego z JP2? (ಠ‸ಠ)

    •  

      @Pantokrator: chyba tylko to, że lubię memy z nim związane xD
      Wszedłem w ten link, faktycznie za ciekawie to nie wygląda ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @Aerin: zepsułeś mi mit kadłubków

    •  

      @Volki: Dzisiaj propisowscy, jutro proPO, pojutrze prolewica, tak już mamy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @DemagogPL: tak już macie, że manipulujecie. Jeśli nie da się jasno określić, czy coś jest prawdą, czy fałszem, to można też po prostu nie oceniać. Świat i język nie jest 0/1. Wy pokazaliście, że jesteście albo mało bystrzy, albo zwyczajnie stronniczy i sam nie wiem, co gorsze.
      Ogólnie polecam być pro-prawda. Na zdrowie wam wyjdzie.

    •  

      @DemagogPL: A skąd wiecie czy poseł nie powoływał się na jakieś inne badania albo że nie brał danych z lat wcześniejszych?

    •  

      @DemagogPL: Co to znaczy pełna analiza? Chyba nie to co na stronie. Więliście pod uwagę, że ta mała różnica to i tak może być broń historyczna?

    •  

      prawdziwa

      @Pantokrator: Ale to faszysta i ruski agent z Konfederacji, więc trzeba po nim pojechać.

      pokaż spoiler Konfederacja zła bo zabrała mandaty POPiS-owi

    •  

      @DemagogPL: Przestańcie szkalować Konfederację.

      Według statystyk GUS i Policji za 2018, 505429 sztuk broni wśród 38422 tysięcy obywateli daje... 1,31546770079642%

      Na podstawie tych samych danych, liczba pozwoleń wynosi 0,561142054031544%

      Nawet po doliczeniu teoretycznych 200k czarnoprochowców, procent broni skacze do... 1,83600281088959%

      Słabo wam idzie ta demagogia.

    •  

      walnął się

      @Pantokrator: Nie, oni pewnie z tydzień spędzili, żeby znaleźć jakieś źródło, które by wyglądało legitymacyjnie i się różniło. Powyżej podliczyłem ile wychodzi wg statystyk GUS i milicji. Ale pewnie GUS nie umie liczyć ludzi a milicja wydanych pozwoleń...

    •  

      @maniak713: a to jeszcze weselej. Portal niby demaskujący demagogię i kłamstwa sam używa ich w najlepsze. O ironio.
      @demagogpl usuńcie łaskawie konto.

    •  

      @Drakii: Wypadałoby, aby poseł, w szczególności ten, który jest jednym z inicjatorów powołania parlamentarnego zespołu ds. kultury posiadania broni, powoływał się na dane najnowsze. Zawsze przytaczamy najnowsze dostępne dane według naszej metodologii.

    •  

      @djtartini1: Według naszej metodologii powołujemy się na najnowsze dostępne dane.

      27,6 a 24 to różnica ok. 13%, różnica między 2,5 a 1,5 to już 60%. Stosunek 1,5 do 24 to 6%, natomiast 2,5 do 27,6 to 9%, więc błąd wynosi 50%.

      Z tego proste obliczenia wynika, że błąd, choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, jest dosyć znaczący, a dane nie są zgodne z faktami. Proszę pamiętać, że oceniamy tylko dane przytoczone przez Pana Urbaniaka.

      +: koroluk
    •  

      @maniak713: Nikogo nie szkalujemy... ciekawe czemu nie zarzucacie nam "szkalowania" innych partii kiedy to ich politykom dajemy "fałsz" i "manipulacje". Drodzy sympatycy Konfederacji, musicie zrozumieć, że my nie jesteśmy po to, aby uderzać w Konfederację, naszym celem jest sprawdzanie faktów i jeżeli wypowiedzi polityków (NIE WAŻNE Z JAKIEJ BY NIE BYLI PARTII) są niezgodne z faktami, to my o tym napiszemy. Robimy to przede wszystkim po to, aby politycy brali odpowiedzialność za swoje słowa i po to, aby wywołać jak najszerszą WARTOŚCIOWĄ dyskusję na dany temat. Tym bardziej jeżeli polityk wypowiada się o broni, a jest jednym z inicjatorów powołania parlamentarnego zespołu ds. kultury posiadania broni. Zakładamy wtedy, że polityk wie, o czym mówi i odnosi się do najnowszych danych. Jeżeli się myli, to uprzejmie go poprawiamy. Nie zarzucamy nikomu kłamstwa, które z zasady jest intencjonalne, dlatego naszą kategorię określiliśmy jako FAŁSZ. |

      Panie Maniaku, odwołując się już konkretnie do Pana komentarza:

      Powołujemy się na statystyki, w których ujęta jest również broń niezarejestrowana, co daje szerszy kontekst, co więcej nie możemy porównywać Polski i Szwajcarii, odnosząc się do dwóch różnych źródeł, które mogą mieć dwie różne metodologie gromadzenia danych (Polska Policja nie gromadzi danych o Szwajcarii). Podstawą porównania danych z różnych krajów musi w tym przypadku być jedno źródło, gromadzące dane dla oby dwóch Państw w taki sam sposób.

      Dziękujemy jednak za sugestię, w naszej analizie dokonamy odpowiednich poprawek, dodając dane polskiej Policji z uzasadnieniem, dlaczego nie bierzemy ich pod uwagę.

      27,6 a 24 to różnica ok. 13%, różnica między 2,5 a 1,5 to już 60%. Stosunek 1,5 do 24 to 6%, natomiast 2,5 do 27,6 to 9%, więc błąd wynosi 50%.

      Z tego proste obliczenia wynika, że błąd, choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, jest dosyć znaczący, a dane nie są zgodne z faktami. Proszę pamiętać, że oceniamy tylko dane przytoczone przez Pana Urbaniaka.

    •  

      Zakładamy wtedy, że polityk wie, o czym mówi i odnosi się do najnowszych danych.

      @DemagogPL: Odnosi się do najnowszych danych rządowych, za rok 2018. Czyli zarzucacie mu gadanie bzdur, bo opiera się na oficjalnych danych statystycznych i to nawet aktualnych. A można go było dojechać za zawyżanie...

      w których ujęta jest również broń niezarejestrowana

      @DemagogPL: A jej ilość kto ocenia i jak? Bo wyglądałoby, że w Polsce jest tej nielegalnej kilkaset tysięcy, w co bardzo trudno uwierzyć. Ten raport wydaje się być cokolwiek odklejony od rzeczywistości.

      różnica między 2,5 a 1,5 to już 60%.
      Ciekawa interpretacja, dla mnie jest to różnica o 1 punkt procentowy. Nieznacząca w istotnej interpretacji istniejącej sytuacji.

      Stosunek 1,5 do 24 to 6%, natomiast 2,5 do 27,6 to 9%, więc błąd wynosi 50%.

      A 7 do 512 to 1,4% czyli żyrafy są niebieskie? Albo coś źle zrozumiałem z tego wyliczenia, które ma przedstawiać co właściwie?

      z uzasadnieniem, dlaczego nie bierzemy ich pod uwagę.

      @DemagogPL: Jestem bardzo ciekaw tego uzasadnienia.

      W ogóle mam wrażenie, że ładujecie się w dyskusję, o której temacie nie macie pojęcia i sami stosujecie demagogiczne sztuczki.

    •  

      @maniak713: Jakie Demagogiczne sztuczki? Przecież podajemy wyraźne dane, jeżeli te fakty do Pana nie przemawiają, to chyba powinniśmy zakończyć dyskusję. Na koniec, jeszcze ostatni komentarz z naszej strony:

      Na samej broni być może się nie znamy, ale umiemy odczytywać dane, to nie takie trudne, sugerujemy raz jeszcze przyjrzeć się skali błędu, jaki próbowaliśmy zobrazować:

      27,6 a 24 to różnica ok. 13%,
      różnica między 2,5 a 1,5 to już 60%.
      STOSUNEK (bo o tym jest wypowiedź Pana Urbaniaka) 1,5 do 24 to 6%, natomiast 2,5 do 27,6 to 9%, więc błąd wynosi 50%.

      Uzasadnienie, dlaczego nie bierzemy danych PP pod uwagę, jest proste - nie możemy porównywać Polski i Szwajcarii, odnosząc się do dwóch różnych źródeł, które mogą mieć dwie różne metodologie gromadzenia danych (Polska Policja nie gromadzi danych o Szwajcarii). Podstawą porównania danych z różnych krajów musi w tym przypadku być jedno źródło, gromadzące dane dla oby dwóch Państw w taki sam sposób. Tylko przytoczony raport działa na tych samych danych.

    •  

      Tylko przytoczony raport działa na tych samych danych.

      @DemagogPL: To biorąc pod uwagę jego wątpliwą dokładność w kontekście Polski, również dane szwajcarskie są podejrzane. Serio uważacie, że 480 tysięcy lewych giwer by nie było zauważalne?

      różnica między 2,5 a 1,5 to już 60%.

      @DemagogPL: To jeden punkt procentowy. To co robicie, to manipulacja.

      STOSUNEK (bo o tym jest wypowiedź Pana Urbaniaka)

      @DemagogPL: Zacytowana wypowiedź nie zawiera żadnych stosunków. Chyba że ja mam coś z oczami. Zawiera porównanie dwóch wartości, bo liczenie z nich stosunku nie ma sensu. Kolejna manipulacja.
      W ogóle, skąd wam wyskoczyło liczenie "1,5 do 24 to 6%, natomiast 2,5 do 27,6 to 9%", chyba jedyny sens tego, to żeby dużo cyferek było to nikomu się nie będzie chciało sprawdzać i poważnie wygląda.

      27,6 a 24 to różnica ok. 13%,

      @DemagogPL: Znów, to różnica 3,6 punktu. Trzecia manipulacja.

      W ogóle, twierdzenie, że ktoś mija się z prawdą bo używa innego źródła, nie uznanego za fałszywe, jest słabe. Strasznie na siłę chcecie negatywnie ocenić Urbaniaka, może nie z nienawiści do Konfederacji a dlatego, że trzeba parę czerwonych pozycji na liście, a oskarżenie posła z mniej wpływowej partii jest bezpieczne, nie wiem.

      Natomiast to co widzę, w dziedzinie o której mam pojęcie, to próba manipulacji. Ciemny naród się może nabrać ale wypok was przejrzał.

    •  

      @maniak713: Ale wytykane przez Pana "manipulacje" nie mają nic wspólnego z faktami, nie widzę sensu dalszej dyskusji. Pozdrawiam.

      PS Nie uznaliśmy żadnego źródła za fałszywe... jeżeli ma Pan inne źródła proszę je podesłać, chętnie wtedy zaktualizujemy nasz factcheck. Nie chcemy nikogo na siłę negatywnie oceniać, jakoś zawsze się tak zdarza, że burza pod naszymi psotami powstaje tylko wtedy gdy fałsz lub manipulację dostanie polityk Konfederacji ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nikogo nie oskarżamy... kwestie bezpieczeństwa raczej też tutaj nie mają nic do rzeczy .¯\_(ツ)_/¯

      Nie wiem, jaka jest Pana wiedza na temat broni, winszuję jeżeli jest Pan specjalistą w tej dziedzinie, ale raczej nie jest to factcheck dot. stricte broni :). Ah jak dobrze, że jest wypok, który nas przejrzał, inaczej żylibyśmy w świecie kłamstwa i manipulacji...

    •  

      nie mają nic wspólnego z faktami

      @DemagogPL: W rzeczy samej, nie mają.

      Nie uznaliśmy żadnego źródła za fałszywe...

      @DemagogPL: I czytać też nie umiecie...

      nie jest to factcheck dot. stricte broni

      @DemagogPL: Nie? A czego dotyczący? Populacji motyli na Islandii?

      nie widzę sensu dalszej dyskusji.

      @DemagogPL: Z tym się muszę zgodzić. Również żegnam ozięble.