Wpis z mikrobloga

Jak to jest że na "dużych" konsolach nie chce mi się grać bo 30 klatek albo że obraz czasami nieostry, a od Switcha mimo że wszystko wyglada i działa na nim jeszcze gorzej nie mogę sie czasami oderwać? #nintendoswitch
  • 15
@Miracle_Lemming: im wyższa rozdzielczość i większy ekran tym niski framerate jest bardziej odczuwalny ;)
taki astral chain na przykład chodzi w 30fps a w trybie handheld w ogóle tego nie czuć

wszystko wyglada i działa na nim jeszcze gorzej


@Miracle_Lemming: tu trochę mijasz się z prawdą ;)
owszem, sa gry, które wyglądają i chodza gorzej (głównie porty duzych gier) ale to jest raczej ułamek wszystkich dostępnych gier
im wyższa rozdzielczość i większy ekran tym niski framerate jest bardziej odczuwalny ;)


@epi: W jaki niby sposób? 15-20 fps na DS-ie w Raymanie DS jest dalej tak samo albo nawet jeszcze bardziej upierdliwie niż 15-20 fps w raymanie na pc.

taki astral chain na przykład chodzi w 30fps a w trybie handheld w ogóle tego nie czuć


To nie kwestia rozdzielczości i wielkości ekranu. Po prostu masz stabilne 30 fps,
W jaki niby sposób?


@Kryspin013: odpal sobie starego quake'a w 320x240 i 30fps
a potem odpal go sobie w 1024x768 i 30fps
łatwo zauwazysz, że w pierwszym przypadku płynność jest wystarczająca a w drugim już niekoniecznie ;)
kwestia ludzkiej percepcji i tego, że w wyższej rozdzielczosci potrzebujesz miec wiecej klatek posrednich by zachowac dobrą płynność animacji w tej samej jednostce czasu ;)

Twoj przyklad jest troche nietrafiony, bo 15-20 fps to
odpal sobie starego quake'a w 320x240 i 30fps

a potem odpal go sobie w 1024x768 i 30fps

łatwo zauwazysz, że w pierwszym przypadku płynność jest wystarczająca a w drugim już niekoniecznie ;)


@epi: Raczej w pierwszym przypadku wszystko i tak wygląda jak kupa, więc na klatkaż przestajesz już zwracac uwage ;)
A na poważnie to 30fps dla większości graczy raczej nie jest problemem - szczególnie tych casualowych, których na Switchu jest
Raczej w pierwszym przypadku wszystko i tak wygląda jak kupa, więc na klatkaż przestajesz już zwracac uwage ;)


@Tesseract: to juz jest bardzo subiektywna kwestia
młodsi gracze pewnie tak mają
ale starsi, którzy się na tym wychowali (w tym ja), raczej są odporni na niską rozdzielczość ;)
akurat w quake'u i innych starych grach poziomy i modele nie miały zbyt wielu polygonów ani detali, wiec niska rozdzielczość nie przeszkadzała, wręcz ukrywała
kwestia ludzkiej percepcji i tego, że w wyższej rozdzielczosci potrzebujesz miec wiecej klatek posrednich by zachowac dobrą płynność animacji w tej samej jednostce czasu ;)


@epi: A tak jest niby bo? Według twojej logiki filmy 4K w 24 nie miały by racji bytu a w 240p były by super.

bo 15-20 fps to juz jest odczuwalnie niska wartosc wszedzie ;)


@epi: Japońskie animacje potrafią mieć po 10-15 klatek a wyglądają
ale starsi, którzy się na tym wychowali (w tym ja), raczej są odporni na niską rozdzielczość ;)


@epi: Oglądało się też filmy na VHS i było dobrze. Tylko, że oglądało się je na TV 21", a nie 60".
Kiedys jak weszło DVD, to byłem w szoku jaka to och ach jakość. Teraz w dobie 4K, nawet 720p zaczyna drażnić.
A tak jest niby bo? Według twojej logiki filmy 4K w 24 nie miały by racji bytu a w 240p były by super.

Japońskie animacje potrafią mieć po 10-15 klatek a wyglądają dobrze.


@Kryspin013: jedne i drugie (aczkolwiek filmy bardziej) wykorzystują motion blur podczas ruchu do zamaskowania niskiego framerate'u, zrób sobie pauzę czasem podczas dynamicznej akcji i zobaczysz o co mi chodzi ;)

No tak, reszta to turowe anime klepane na
zapomniales o mnóstwie kiepskich indyków i portach z androida :P


@epi: Nie zapomniałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

bez konkretnych liczb i tytułów to jest tylko opinia ;)


@epi: Opinia ale jednak czymś podparta. Oglądasz recenzje porównawcze między innymi platformami. Switch zawsze wypada najgorzej z wiadomego powodu - czerpie wszystkie wady i zalety handheldóœ. Jeżeli jakaś gra działa tak samo na różnych platformach i zapewnia taką samą
Opinia ale jednak czymś podparta.


@Kryspin013: wszystko co napisałeś to prawda i tego nie neguję
chodzi mi tylko o to, że nadal to nie oznacza, że "wszystko wyglada i działa na nim jeszcze gorzej" jak to napisał op

jesli tylko istnieje 1 gra, która tego warunku nie spełnia, to powyższe zdanie jest nieprawdziwe


ot prosta logika i nie lubię, gdy ludzie robią z niej damę lekkich obyczajów ;)

jesli tylko istnieje 1 gra, która tego warunku nie spełnia, to powyższe zdanie jest nieprawdziwe


@epi: To nie jest dyskusja akademicka o działaniu kwantyfikatorów. Weź zluzuj.