•  

    W jaki sposób zarzadzacie czasem by zrobić projekty długoterminowe kilkumiesięczne, zależne od innych rzeczy, albo których części - są zależne od innych spraw i trzeba kombinować co w jakiej kolejności i priorytecie robić żeby ukończyć w wyznaczonym sobie tygodniu?
    Na ten moment używam po prostu kalendarza google, używa mi się go najszybciej, ale w nim nie da się tego oznaczać, albo nie wiem jak to robic.
    On jest dobry do tego żeby oznaczać pojedyncze wydarzenia.
    Próbowałem z aplikacjami Orgzly, Nirvana, Todobit czyli takimi streampipe'ami do zadań, (te z większej ilości finalnie zostały), i jak na razie nie bardzo mi to wychodzi.

    Jak wy robicie to, że wyznaczanie sobie co tam chcecie zrobic, no i do tego potrzebne jest uzyskanie innych rzeczy, i to też trzeba podzielić, trzeba włożyć w kalendarz takie subtaski, i podarować itp. i robi się z tego miliard taskow. Jakbym chciał to ręcznie to kalendarza wpisywać to bym się zajechał, więc dobrze żeby taki organizer miał też opcje synca do niego, ale pewnie będzie miał własny kalendarz.
    Inna sprawa że pachnie perfekcjonizmem wiem.
    Jest jakiś dobry tag, określenie lepsze niz #produktywnosc do tego?
    taguje #programowanie #programista15k bo tu pewnie sporo ludzi pracuje na taśmach i musi ogarniać tak projekty, #internet #android i może jeszcze #pracbaza #studbaza #pytanie

    •  

      @caribbean komentarz taktyczny, też chciałbym to wiedzieć

    •  

      Temat jest rozwinięciem mojego posta sprzed 2 miesięcy, więc pomyślałem że zawołam te osoby które mi wtedy odpisały. Raz że chciałbym się dowiedzieć czy może dodadzą coś nowego, a dwa że znalazłem te 3 apki (a przekopałem się chyba przez cały sklep), i może same te osoby spróbują nich i im to pomoże lub wyrobią sobie zdanie na ich temat i się podzielą, czyli właśnie te Orgzly, Nirvana, Todobit
      Ogólnie rzeczywiście Trello (nigdy nie korzystałem) jest tak podobne do nich?
      @dwa_koty_kastrowane: @Lorenka: @Arveit: @Revival: @ryszarch: @dj_mysz: @Sachees: @zaba34: @xaro: @Krol_Dzielni: @totrek: @mateusz-em-16:

    •  

      @Trzpiot: można to w ogóle nazwać tak? Streampipe? Jako ciąg jakichś kolejnych wydarzeń? Nie wiem czy stosuje poprawne określenie, na pewno jest takie jakieś podobne, taskpipe? xd jakieś określenie task management framework

    •  

      @caribbean: Ja używałem kiedyś OpenProject ew. Agantty

      źródło: openproject.org

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @caribbean: jako świeżo upieczony devlead mam ten sam problem. Organizowanie zależnych od siebie zadań z podziałem na role to jakiś koszmar. Póki co zespół jest mały i korzystam z excela, ale czuję że się w zajeżdżam.

    •  

      @caribbean: @Trzpiot: @rorschach:
      używałem kiedyś Smartsheet. Jest na miesiąc za darmo edytowanie, wiec mozna sobie poplanować i potem poprostu uzywac. To taki arkusz z wbudowanym ganttem.
      Ustalamy co od czego jest zależne i nam samo wszystko wyjdzie. Eksportu do kalendarza chyba nie ma

    •  

      @caribbean: jeśli chodzi o ułożenie terminarza projektu i dzielenia go na zadania i kontroli czy wszystko jest ok to najczęściej robiłem to za pomocą wykresu ganta
      Jeśli chodzi o apki to na studiach w grupie projektowej używamy trello a w pracy używam Microsoft Teams.
      W trello mamy zakładki do każdego dużego zadania i w nich poszczególne małe zadania z przypisana osobą oraz terminem do kiedy należy to robić.
      W Teams każde duże zadanie jest oddzielna tablicą a tam już standardowo to do, doing, done I dużo malutkich zadań z terminami
      Oba mają powiadomienia, teams na pewno wysyła ki maile ze się zbliża termin oraz gdy zostanie przekroczony. Jeśli chodzi o trello to chyba też jest możliwość takiego ustawienia ale musiałbyś poszukać.

    •  

      Osobiście do pracy używam JIRA, do swoich projektów - Trello.
      Kluczem jest to, żeby nie planować zbyt dokładnie w dalekim horyzoncie, tzn. nie ma sensu planować poszczególnych zadań na za miesiąc bo to zdąży się zdezaktualizować.
      Ja robię tak: najpierw ustalam co chcę osiągnąć w przeciągu dwóch tygodni (indywidualna sprawa, dla Ciebie może będzie lepszy tydzień a może miesiąc): robię listę dużych feature, które potrzebuję skończyć. W Trello odpowiednikiem będzie kolumna, w JIRA np. 'Feature' albo 'Epic'. Każdy feature dzielisz na mniejsze zadania, tak, żeby wykonanie jednego nie zajmowało więcej niż jeden dzień. W ten sposób masz ogarnięte planowanie krótkoterminowe.
      Potem planujesz sobie kolejne release i feature, które chcesz w nich dostarczyć, ale tego nie dzielisz na małe zadania. Dzięki temu masz mniej więcej obraz, czego Ci jeszcze brakuje, a co już dostarczyłeś.
      No i wychodzi z tego taki Agile ;-)

    •  

      @Urojony_programista: a czemu już nie używasz/co używasz dzisiaj?.po screenie wygląda jak mniej więcej to czego potrzebuje na pewno objadam dzięki!
      @rorschach: też próbowałem układać takie coś w excel.ale nie ma sensu to xd za dużo trzeba by robić ten cały system arkusza. Chociaż niektórzy lubią rzeźbić np. człowiek od aspire budget xD
      @zibizz1: bardzo się staram unikać takich supercool korpo programików które się okazuje że można o kant dupy potłuc. Mnóstwo gówna na stronie mają o wszystkim tylko nie o tym żeby zrozumieć jak program działa. No ale dobra z YT już widzę że starsznie dużo miejsca jest zajmowane na ekranie przez małą ilość informacji. I planowanie jest takie ogólne, nie widać subtaskow na pierwszy rzut oka. Widzę fajne możliwości mierzenia co na pewno jest na plus. Obadam ten miesiąc za free dzięki
      @totrek: thx ale chodzi o niekoniecznie korpo albo studbaza zastosowanie z innymi ludźmi..praktycznie tylko ja, prywatne sprawy. ;)Teams odpada mam to gówno w pracy xD Trello zajebiście wygląda z tymi kolumnami projektowymi kilka obok siebie gdzie się odznacza kolejne taski, spróbuje.
      @specjalista_wysokiej_klasy: czyli do swoich rzeczy Trello? Dobra, idźmy dalej. Masz jakieś repozytorium wiedzy do Trello zeby nauczyc sie go poprawie ogarniać z wszystkimi jego funkcjami i jak go skonfigurować pod siebie? Korzystałeś z czegoś takiego czy metodą nauki prób i błędów?
      JIRA wygląda źle. Nienawidze takiego interfejsu kaflowego, nic na tym nie widać ;d Jak ci się na tym pracuje? Może przyzwyczaiłeś po prostu się juz i nie przeszkadza? ;d
      Chociaż na tym filmie nie wygląda źle. Hmm czyli nie używasz tego w prywatnych celach, dlaczego? W jakich rzeczach Trello wygrywa?

      Planowanie projektów.
      No dobra a co robic jak projekt trwac ma ten rok? Czyli robię listę dużych ficzerow, i dzielę na mniejsze i to wydaje się intuicyjne, mam tak NIE robić? ;d
      Wiadomo nie wszystko jest wiadome od razu, jak się sytuacja rozwinie i jakie będą opcje i idzie się w większości rzeczy na ślepo do jakiegoś celu (mówię o prywatnych rzeczach które się sobie wymyśla, nie pracy - chociaż pewnie większej różnicy nie ma), więc tak do jakiegoś horyzontu będę mógł taski tylko rozpisać, a muszę mieć zasięg wzroku na mniej więcej cały kierunek tego co chce otrzymać w rezultacie działań. No to chyba dobrze do tego podchodze? ;d
      Czyli jeżeli jakieś zadanie zajmuje dwa dni np. totalnie randomowy przykład przejechanie trasy zajmującej dwa dni, to nie wpisywać tego jako jedno zadanie trwające dwa dni, tylko tak "księgowo" wpisać dwa zadania po połowie trasy?
      Dobra powiedzmy że będę wracał do tego posta a jak coś nie wiedział.to pytał ok? ;D Muszę się w tym jakoś odnaleźć

    •  

      @caribbean:

      a czemu już nie używasz/co używasz dzisiaj?.po screenie wygląda jak mniej więcej to czego potrzebuje na pewno objadam dzięki!

      Bo moje projekty są zbyt małe na tak szerokie opisywanie funkcji i planów