Wpis z mikrobloga

Czy jakiś szpec od transportu może mi wyjaśnić dlaczego Czesi ciągną swoje pociągi podmiejskie lokomotywami a my poszliśmy w EZT?
To ma jakiś głębszy sens (jedno, lub drugie), czy to po prostu „tak wyszło”?

Swoją drogą te lokomotywy Skody są śliczne, a kolej w ogóle wyglada na nową. Nie mówiąc już o częstotliwości przejazdów, skomunikowaniu i wspólnym bilecie.

Kraj południowomorawski. Jeden bilet na wszystko - pociągi, tramwaje, autobusy - możesz mieć w nosie co i gdzie. Wsiadasz i jedziesz. Interesują cię ewentualnie strefy.

#zbiorkom #komunikacjamiejska #pociagi #pociagiboners #czechy #transport #kolej
Pobierz
źródło: comment_rdjz8di7uNHjF0tShBlXPSyoVli1oUxw.jpg
  • 3
@motaboy:

dlaczego Czesi ciągną swoje pociągi podmiejskie lokomotywami a my poszliśmy w EZT

możliwe że czesi mają wywalone na "oszczędność prundu"
albo powód jest znacznie prostszy, możliwe że dlatego że polska dostaje o cholery kasy z unii na modernizację kolei to składy muszą spełniać określone wymagania i spełniają je tylko "niezbyt dobrej jakości" ezt.

aha kogoś kto wymyślił wymóg tego beepera (w najnowszych składach) dla "niezależnych ślepych" to #!$%@?ć prądem każdego
@motaboy: czesi akurat też mają niemało składów zespolonych. Lokomotywa ze zdjęcia to wyrób lat 70-80, więc nowa to ona na pewno nie jest, jest zmodernizowana i tyle.

wymóg tego beepera (w najnowszych składach) dla "niezależnych ślepych"


@xan-kreigor: chodzi Ci o 3kHz buczek w drzwiach? to wymóg EN14752.
ciągną swoje pociągi podmiejskie lokomotywami


@motaboy: skład z lokomotywą ma duże zalety:
1) można tworzyć skład z dowolną ilością wagonów w zależności od zapotrzebowania
2) łatwość ewentualnego serwisu np. gdy uszkodzi się 1 wagon to go wypinasz. EZT musisz odstawić
3) skład z lokomotywą jest porównywalny jeśli chodzi o energochłonność od EZT-a
4) lokomotywę możesz zatrudnić także do innych pociągów np. towarowych np. na stacji Z kończysz bieg. Stoisz tam składem