Wpis z mikrobloga

Na jednej ręce jest olej z silnika diesla po przejechaniu 25k km a na drugiej po 15k km. Ten brązowy ma konsystencję oleju, jest bardzo śliski i zaciśnięte palce same wręcz przelatują na boki po powierzchni rekawiczki. Ta szara smoła z prawej ma konsystencję podobna do suchego alkoholu z popiołem, zaciśnięte palce stawiają opór na rękawiczce, ciągnąc za sobą materiał. Gdyby w silniku z lewej rękawiczki, zmienić olej przy 10k tak jak się powinno robić, to olej miałby kolor dużo bardziej słomkowy, w tej chwili jest przy górnej granicy eksploatacji i zaczyna zostawiać nagar na elementach silnika i turbosprężarki. Tak będzie następnym razem, silnik z prawej dostanie płukankę przy wymianie oleju za 1k km aby wyłapać ogrom sadzy która zebrała się na ściankach komory olejowej oraz aby odwrócić proces poważnej degradacji oleju. Za 1k km wrzucę zdjęcie tego spuszczonego oleju. Publikuje ten post bo wiele osób uważa, że można jeździć dużo na oleju i to nie ważne, kiedy się go zmienia i czy jest go wystarczająco w samochodzie. #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #carboners #ciekawostki #pokaolej
Pobierz rennaissance - Na jednej ręce jest olej z silnika diesla po przejechaniu 25k km a na ...
źródło: comment_D7vDDIYNB4NeXbXuulGoejHjs7QsDCXk.jpg
  • 99
@Xaveri myślę że powinieneś kierować się cena, rozpiętość olei za przysłowiowe 5L to od 80zl do 350zl za bańkę, te najtańsze to faktycznie budżetówki i widać to nawet po parametrach acea API etc. Generalnie celuj w 120-200zl za 5L. Wyżej przy codziennym aucie raczej przepłacisz za marketing. Najprościej żeby nie zagmatwać się za bardzo sprawdź jaką masz normę producenta swojego auta np MB 226.51 VW 504 etc. Jeśli jestes bardziej kumaty to
@nochybaniebardzo proszę, nie mów do mnie więcej w ten sposób. Na obu dłoniach jest olej spuszczony z silnika diesla bo go spuszczałem osobiście. Olej w silniku diesla nie musi być czarny. Wszystko zależy od częstotliwosci wymiany, jakości silnika i jego kondycji. Raz w życiu widziałem diesla Lancii w którym właściciel zmieniał olej od nowości co 8 tys km, olej był jasno słomkowy przy wymianie. Przy regularnej wymianie co 10 tysięcy, w niezajechanym
@nochybaniebardzo: ja wymieniam w swoim dieselu olej co 10 tyś. km dodatkowo po każdej wymianie robię płukankę i może olej nie jest słomkowy ale jak się go trochę weźmie na rękę to widać że wyglada podobnie jak u kolegi @rennaissance. Jeżeli silnik diesela jest odpowiednio eksploatowany jak to już zostało wspomniane to olej po wymianie wcale nie musi być czarny jak smoła:)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rennaissance: @Xaveri: trochę o olejach czytałem przed niedawną wymianą i polecę oleje Lotos, są dobrze opisane, jest rozdzielenie jakie posiada aprobaty, a jakie zalecenia oraz nietrudno znaleźć właściwości fizykochemiczne - a producent, który to ukrywa raczej ma powody.
@MisiuMisiu to taka górna granica jeżeli dbasz o samochód, generalnie po tym przebiegu olej nie mieści w sobie więcej sadzy, zaczyna się ona osądzać na ściankach silnika i znacznie pogarsza się gwałtownie jakość oleju jeśli chodzi o smarowanie, lepkość, etc. Jak masz DPF to słabiej zbierany olej z tulei cylindra zostaje spalany k trafia do DPF co zwiększa częstotliwość dopalania DPF. Powyżej 15km widać też często że zaczynają cieknać uszczelniacze silnika. Na