•  

    Ale największa beka z tych, którzy pod każdym newsem motoryzacyjnym typu:

    Nowy Hyundai i10 wyceniany jest od 42 000 zł brutto

    Piszą coś w stylu:

    KWII? 42 tysiące za coś takiego? Nową Octavię kupowałem za tyle w 2007!!!

    Tylko weź sobie gambeciarzu jeden z drugim przypomnij ile wynosiła średnia i minimalna krajowa, ile kosztował metr mieszkania w Gdańsku, albo ile mogłeś kupić za 5 zł xD.

    Tyle się niby gada o zjawisku inflacji, że powinien to ogarniać każdy człowiek który zdał gimnazjum, tudzież 8 klas podstawówki. Ludzie jednak nadal reprezentują myślenie życzeniowe i mimo, że zarabiają 2x tyle co 10 lat temu wymagają od życia absolutnego constans cenowego xD. Już pomijając, że budowa auta z nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa, który spełnia najnowsze normy emisji to też ciągle drożejąca zabawa.

    #motoryzacja #bekazpodludzi #inflacja #pieniadze

    •  

      @Iskaryota większość ludzi z którymi pracuje nie ogarnia zjawiska inflacji, trochę to smutne że ludzie z wyższym wykształceniem ewentualnie po technikum są tak nieświadomi świata w którym się obracają.

    •  

      @Iskaryota: inflancja inflacją, ale ceny aut i tak są popierdolone. Dzisiaj trzeba zaplacic ponad 150k za skode lub passata. Do tego wcale nie w najlepszej wersji. 42k za autko miejskie to jak dla mnie kupa szmalu tak czy siak, tym bardziej, ze cena dopiero od 42k sie zaczyna, wiec mozna go nawet skonfigurowac tak, ze bedzie kosztoal z 50 dych. Jak on kupil w 2007 roku nową octavie za 40k to powodzenia, bo za tą kwotę pewnie połowy tego auta by nie kupił.

    •  

      @wxx71: Tylko porównaj sobie wyposażenie takiego Paska z 2020 z królem polskich szos czyli B5/B6. Przecież to jak porównywać młotek z Castoramy do młotowiertarki Makity. Silniki, zawieszenie, systemy inforozrywki, to wszystko dojrzało przez te lata w tym modelu. Podobnie zresztą jak Octavia te modele bardzo wydoroślały i są wyposażone w wiele bajerów zarezerwowanych do niedawna tylko dla marek premium. Wiadomo, auta drożeją i teraz bez 50k nie podchodź nawet do segmentu B, ale z drugiej zaś strony zobacz sobie co w standardzie ma taki Swift czy Clio i porównaj sobie to do modelu sprzed 15 lat. Nikogo już nie cieszą golasy bez klimy i korbkami z przodu. Zresztą i wtedy wersje doposażone potrafiły kosztować 2x tyle co wersja bazowa. Chcesz ascetyzmu? To jest jeszcze (na szczęście) takia Dacia (pomijając Dustera w wersji "premium" xD).

    •  

      @Iskaryota: No tak, tyle, że za podstawową wersje zaplacisz ze 120 tysiecy i masz kierownice, radio i 4 koła. Myslisz, ze w podstawie jest dobre wyposazenie? To sie mylisz. Nie w autach od VWAG. Wyposazenie staniało, bo stało sie powszechne, wiec takie dzisiejsze clio ma standard lepszy niz passat sprzed 20 lat, to normalna kolej rzeczy. Dla mnie nienormalne jest to, ze za auto, które jakos super "premium" nie jest, trzeba wyrzucic kupę kasy. No ale nie oszukujmy sie, kto dzis kupuje auto z salonu za gotówkę (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      @wxx71: 8 głośników z bluetooth i USB-C, 150 konny silnik, tarcze na wszystkich kołach, wszysktie lampy w LED, podgrzewane lusterka, tempomat, kierownica w skórze itp itd to dla ciebie nic? Przecież to brzmi jak wyposażenie jakiegoś Highline sprzed 10 lat. Nie oszukuj się, jest drożej, ale coś za coś.

    •  

      tarcze na wszystkich kołach

      @Iskaryota: xd

      wszysktie lampy w LED

      @Iskaryota: ledy nie są standardem, tylko halogeny

      kierownica w skórze

      @Iskaryota: xd

      8 głośników

      @Iskaryota: gdzie? passat ma w standardzie 2 midy w przednich drzwiach oraz tweetery i 2 midy w tylnych drzwiach, ktore notabene graja gorzej, niz 4 glosniki w starym twingo mojego znajomego, tak ma chyba kazde auto od 20 lat

      No pewnie, ze wyposazenia sa lepsze, ale bieda wersja to nadal bieda wersja. PS. wiesz, ze takiego passata mozna kupic nawet bez malowanych klamek, jak chcesz przycebulić 500 zł? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @wxx71: Sprawdziłem przed chwilą na stronie VW, możesz sobie sam sprawdzić. Mówię tutaj o nowym Passacie (polifcie), który dopiero co wyszedł.

      Plus nie iksdekuj mi tutaj bo jeszcze 10 lat temu wielu rzeczy było tylko opcją, albo wręcz w strefie marzeń (full ledy).
      A że istnieją wersje "flotowe" gdzie jest totalna bida i brak malowania klamek to akurat inna sprawa.

    •  

      @Iskaryota: co to te usb-c, w sensie szybka ładowarka?

    •  

      @Iskaryota: tarcze hamulcowe np. nie są opcją, tylko dyrektywą, że auta ktore tam przekraczaja stosunek mocy - waga musza miec hamulce tarczowe wszedzie zeby ta mase wyhamowac. Co do calej reszty, 10 lat temu juz bylo praktycznie wszystko to, co jest teraz, tylko teraz jest to udoskonalone ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @wxx71: swego czasu rozmyślałem o Clio ale chciałem skórzaną kierownicę a samochód co był do kupienia w salonie jej nie miał ale powiedzieli, że to żaden problem bo po prostu dają je do obszycia za 300 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      tempomat w Renault też dokładali na miejscu jak ktoś chciał,

      a co to za silnik 150 KM w i20?

    •  

      paczam na stronę i nie widzę, maksymalnie ma 100 KM,
      150 KM to by przecież był potwór :D przy tej masie i gabarytach

    •  

      Silniki, zawieszenie, systemy inforozrywki, to wszystko dojrzało

      @Iskaryota: hmmm pozwól że się nie zgodzę, dzisiejsze silniki a może to nieodpowiednie słowo - dajmy na to silniczki już nie dają rady bez protezy w postaci turbiny , zasilania wysokim ciśnieniem i pierdyliarda "ulepszeń" co to mają kosztować fortunę w serwisie , wózki projektuje się pod kretynów , tak nie bójmy się tego słowa KRETYNÓW co to muszą mieć asystentów do poruszania się po ulicach i nie obchodzi ich trwałość zespołu napędowego ani koszty serwisowania bo przecież tata weźmie w leasing na firmę i zapłaci za serwis itp
      tak można by się wymieniać na argumenty tylko ciężko się nie zgodzić z faktami