Wpis z mikrobloga

e elektryki na baterie to ciekawostka i nisza. Tak było, jest


@bidzej: też tak myślałem, ale po tym co wczoraj zobaczyłem i doświadczyłem....
Na ten moment w zupełności to wystarcza do podróżowania w mieście oraz na dystansach nie przekraczających 400 km.
Przy możliwości naładowania tego auta od 0-100% w 22 minuty uważam, gdy sieć ładowarek zostanie rozbudowana spokojnie da się tym podróżować po Europie. Z resztą po Europie się już da.
Przy możliwości naładowania tego auta od 0-100% w 22 minuty uważam, gdy sieć ładowarek zostanie rozbudowana spokojnie da się tym podróżować po Europie. Z resztą po Europie się już da.


@saweko: i to jest główny problem. Rozbudowa systemu TAKICH ładowarek do stanu, w którym każdy będzie mógł sobie naładować samochód kiedy tylko będzie tego potrzebował jest praktycznie niewykonalna.

To jest naprawde ekstra wykończone, spójne itd.


zachwycasz się Porsche, cena jednak do
@bidzej:
oczywiście ze jest wykonalna, dlaczego uważasz ze nie?

Zobacz jakimi problemami jest obłożona budowa stacji benzynowych vs stacji elektrycznej.
Do stacji elektrycznej potrzebujesz tylko łącze energetyczne odpowiedniej przepustowości. Żadnych zbiorników, w zasadzie na ulicach je stawiają obok parkingów. W Warszawie jest tego całkiem dużo. W 40 tysięcznym miasteczku, z którego pochodzę jest już jedna, nie jakaś mega szybka, ale w zupełności wystarczy. Przy S'ce która do niego biegnie są stacje
Do stacji elektrycznej potrzebujesz tylko łącze energetyczne odpowiedniej przepustowości.


@saweko: no o na tym się kończy. Cała infrastruktura energetyczna do gruntownej przebudowy, w wielu miejscach w ogóle do stworzenia.

Jakość wykonania Skody nadal jest wyższa niż takiej Tesli, więc jest to zły przykład.


chyba z konia spadłeś...
@bidzej:
Twoj argument jest w stylu: mamy rok 1900 gdzie mówisz do gościa, patrz tu jest samochód, ale najbliższa stacja jest powiedzmy 50km od Ciebie a koń zje trawy i żyta obok domu i pojedzie. Panie po co komu taki samochód.
Jest tylko kwestią czasu, aż sieć ładowarek zostanie rozbudowana.
Jest tylko kwestią czasu, aż sieć ładowarek zostanie rozbudowana.


@saweko: ok, Ty mówisz tak, a ja inaczej. Dla Ciebie prucie infrastruktury energetycznej jaką mamy i znamy dzisiaj to nie problem, dla mnie jednak tak.
Zrób screena, odezwij się za 10 lat, zobaczymy kto miał rację.
chyba z konia spadłeś...


chyba ty spadłeś i się #!$%@?ąłeś w łeb, widziałeś spasowanie blach we wczesnych modelach 3? #!$%@? szpary z jednej strony murzyński członek z drugiej strony 3 milimetry. To jest jakość?
widziałeś, że potrafią się trafić panele we wnętrzu o różnych odcieniach? to jest jakość? To jest gówno nie jakość. I to porównujesz do np. .Skody Octavii - modelu w tej samej klasie średnio 3 razy tańszego?

Teslą to
Dla Ciebie prucie infrastruktury energetycznej jaką mamy i znamy dzisiaj to nie problem, dla mnie jednak tak.


@bidzej: nie upieram się po żadnej stronie bo nie wiem jak będzie, ale jeden mirek chyba w zeszłym roku pokusił się o całkiem sensowną analizę "a co gdyby teraz połowa samochodów była na prąd". Na ogólnie dostępnych danych, z sensownymi założeniami. Dla mnie było to dużym zaskoczeniem, ale okazało się że zapotrzebowanie energetyczne nie
#!$%@?ąłeś w łeb

#!$%@? szpary

murzyński członek

#!$%@? takie bzdury


@saweko: weź sobie coś na uspokojenie. A screena zrób teraz, żeby było bardziej konkretnie: przyszłość to elektryki na wodór. Ale dopiero za jakiś czas.

jest to nieosiągalne w PL

to jest nieosiągalne na świecie, nie w PL. Są na tej planecie gigantyczne obszary rozwinięte dużo gorzej niż Polska, gdzie infrastruktury energetycznej nie ma wcale - a paliwo wystarczy im przywieźć, postawić
@bidzej:

weź sobie coś na uspokojenie

nie sugeruj, że spadłem z konia, to nie będę się zniżał do podobnego poziomu dyskusji.

przyszłość to elektryki na wodór


Tak elektryki masz teraz, a auta na wodór to może 30 lat, może 50. Wszystko zależy jak dużo problemów rozwiążą auta elektryczne a jak dużo ich stworzą. Nikt nie będzie inwestował w research aut wodorowych jak nie będzie takiej potrzeby.

Auta na wodór mają wszystkie
Nikt nie będzie inwestował w research aut wodorowych jak nie będzie takiej potrzeby


@saweko: właśnie dlatego np. Niemcy zaprezentowali ostatnio ogólnokrajowy projekt sieci dystrybucji wodoru i dogadują się z Ukrainą w sprawie wytwarzania i dostaw wodoru istniejącymi gazociągami ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
I dlatego VAG (producent wspomnianego Taycana) sam przymierza się do samochodów wodorowych.

- mały zasięg

500km to zasięg średni i
. Piórko to to nie jest, ale waga zbiorników na wodór jest kompensowana mniejszymi bateriami.


a bo to hybryda? to nie wiedziałem czyli nadal jest problem akumulatorów, mniejszych ale mimo to.

rzecz w tym, że wodór można produkować w miejscu tankowania, z wody, wiatru i słońca.


a to masz tydzień na naładowanie swojego samochodu? Jeżeli jesteś wystarczająco szybko wytworzyć H2 równie dobrze możesz w ten sam sposób naładować auto.

Nie jest to