Wpis z mikrobloga

Sztanga turbiny nie rusza się w ogóle przy odpalaniu, dodawaniu i odejmowaniu gazu. Na obrotach do 2500obr/min auto słabo strasznie jedzie.
Jak sprawdzić czy N75 działa? Zaznaczyłem go kolorem czerwonym. Słyszałem, że mozna go ominąć podpinając wężyki podciśnienia do gruszki turbiny (kolor niebieski) ale który dokładnie wąż? Ten od pompy vacum? 2.0 dti astra g
#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
kris27 - Sztanga turbiny nie rusza się w ogóle przy odpalaniu, dodawaniu i odejmowani...

źródło: comment_1587898639XqEkYfPLZXvXyxW7Iwe99V.jpg

Pobierz
  • 23
@kris27: ja przy turbo w swoim gruzie dawno robiłem, ale na pewno powinno przy odpaleniu zaciągnąć gruszkę - zaworek puszcza pełne podciśnienie. Faktycznie spróbuj odpiąć wężyk od zaworka i sprawdzić czy on dostaje podciśnienie. Jeśli tak, to odetnij z gruchy i zobacz, czy tam ciągnie.
Trzeba wyłapać miejsce w którym coś jest nie halo.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kris27: jeżeli gruszka pracuje to wina tylko po stronie zaworu lub dalsza czyli braku podciśnienia na nim. Tak jak koledzy wyżej pisali - odepnij od zaworka wężyk zasilający go w podciśnienie i sprawdź czy zasysa skórę na palcu. Jeżeli nie - to idź dalej i szukaj nieszczelności. Poza tym diagnostyka komputerowa dużo potrafi powiedzieć o wszystkim.
@GIBbeer: @BurritoHuxley: @Bombel757: poruszałem trochę cięgnem i coś się ruszył przy odpaleniu sporo nawet. Mogę ten obszar spisikac WD40? Opór ma dość duże to cięgno.
Sprawdziłem podciśnienie odpinając waż przy gruszce i ciągnie. Wiec jest ok tylko może zapieczona jest trochę turbina

PS. Mogę podpiąć dla testu waż od pompy vac do gruszki bezpośrednio zamiast do n75 ?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kris27: sztanga ma za zadanie sterowanie łopatkami turbiny ze zmienną geometrią. Jeżeli ciężko chodzi to mogą być zapieczone łopatki i turbo do regeneracji.
@Bombel757: @kris27: Wtedy to faktycznie mogą być zapieczone łopatki. Spróbuj jeszcze jeśli masz w miarę przyzwoity dostęp odpiąć gruchę od turbo i poruszać tym wihajstrem sterującym. Możesz też odkręcić mocowanie gruchy i poruszać całą gruchą. Łopatki powinny chodzić swobodnie, jeśli są opory to faktycznie turbina do rozbiórki.
Dla fanatyków amatorów rzecz do zrobienia na podjeździe, trzeba się zaopatrzyć w uszczelki do turbiny i trochę cierpliwości. Należy liczyć się z 2-3
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kris27: zbyt szybkie gaszenie po ostrej jeździe wpływa na to, że odcina się dopływ oleju chłodzącego i smarującego ułożyskowanie rdzenia wirnika kiedy wirniki jeszcze się kręcą, co wpływa na trwałość tych elementów. Zapieczone łopatki (kierownice powietrza) to bardziej problem w pracy układu wydechowego i układu smarowania (czyli generalnie silnika).
@kris27: Jak to sterowanie podciśnieniowe to może jest opcja włączenia testu przez OBD, wtedy by się zobaczyło pracę sztangi. Albo możesz na odpalonym silniku podawać zasilanie z akumulatora na ten zawór sterujący i sprawdzać czy sztanga się będzie ruszać.
A zmienna geometria to zwykle zapieka się od emeryckiej jazdy.