Aktywne Wpisy
masz_fajne_donice +271
Zakupiłem właśnie obciągator za 1200 pln.
Ktoś jest ciekaw recenzji za dwa dni?
Byli ciekawi więc piszę. Jestem zaraz po testach więc nie mam entuzjazmu na nic - a więc efekt tożsamy z waleniem gruchy.
♥ Solidny w porównaniu do tańszego sprzętu jaki posiadam.
♥ Podłączany pod 220V więc nie trzeba się #!$%@?ć z ładowaniem a kabelek długi i cienki nie czuć go - od razu po wizycie #!$%@? można zabrać się
Metylo +86
Firmy nie mają znaczenia.
Tylko jak złożysz go do kupy, to zastanów się czy wpisujesz go do książki środków trwałych, raczej powinieneś. Nikt tego nie sprawdzi a jak będziesz sprzedawał rupcia za kilka lat, to albo będziesz musiał wystawić fakturę, albo jak go nie było w książce śr.tr. to nie ... do końca ;)
@kuncfot dzięki :)
Gwoli ścisłości, co masz wpisane w PKD?
Po co mialby to wpisywac w srodki trwale? Komputer razem powyzej 10k?
Tylko dodatkowy problem i potem wieksze zamieszanie przy sprzedazy.
Nie prawilnie też napisałem co może, nie wiem po co mnie pytasz ;p
Ewidencje środków trwałych jak nazwa wskazuje prowadzi sie w celu pilnowania ich stanu, rozliczania ich amortyzacji, notowania ulepszen (to tez sie rozlicza osobno) i sprzedazy.
@VeryApe: odradzam Ci wpisywanie kompa ponizej 10k do srodkow trwalych bo bedziesz mial duzo #!$%@? i 0 pozytku z tego faktu. Plus nie bedziesz go mogl sprzedac jako osoba
Nie stanowi ani wyposażenia ani środka trwałego.
Nie podlega to żadnej inwentaryzacji, wiec nie ma zadnego obowiazku tlumaczenia co sie z takim mieniem stalo.
I co, puścisz bokiem za cenę netto jako osoba prywatna, a do US po zwrocik VAT? Czysty zarobek, szkoda, że nikt na to nie wpadł.
Nie musi być środkiem trwałym, żeby być na wyposażeniu.
@LubieSzaszylkiZLublina: widoczine ludzie sa zbyt zajeci zeby rozkrecac karuzele vatowskie na towarach ponizej 10k... Poza tym ile mozna miec komputerow firmowych? 1-2 rocznie na osobe jeszcze ma sens.
1) Zakup jednego czy dwoch komputerow rocznie na osobe jest uzasadnionym kosztem prowadzenia dzialalnosci
2) Skoro sprzet nie jest ewidencjonowany to nie musisz sie tlumaczyc US co z nim zrobiles
Nie widze tu wielkiego pola do naudzyc.
Pole do nadużyć byłoby dość spore.
https://www.rp.pl/Rachunkowosc/312019988-Jak-rozliczyc-sprzedaz-wyposazenia-i-srodkow-trwalych.html
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wyposazenie-likwidacja-i-wycofanie-z-dzialalnosci
Sprawdź definicje wyposażenia, sprawdź definicje środka trwałego, których dotyczą Twoje linki,
To co robi OP nie należy do żadnego z tych przedziałów
Jednocześnie taki zakup jest kosztem prowadzenia działalności (1).
@LubieSzaszylkiZLublina: pkt pierwszy (1) poprzedniego posta - widzisz co tutaj nie pasuje?
BTW komputer jak najbardziej zalicza się do wyposażenia według definicji, bo inaczej nie możesz go odliczyć jako koszt. Chyba, że kupisz go za poniżej 1500 netto.
Nie zmienia to faktu, że sprzedaż czegokolwiek, co było kosztem firmy, rodzi obowiązek podatkowy.
Formalnie oczywiście masz racje, a to o czym mowie to pewnego rodzaju luka.
Nie masz żadnego obowiązku tłumaczenia sie z tego co zrobiłeś z takim sprzętem. Nie masz go zinwentaryzowanego, nie musisz wykazywać jego statusu ani likwidacji / zniszczenia.
@VeryApe: ale jezeli tak jak OP pogonisz go kiedys w ramach umowy ustnej na olx to nikt tego nigdy nie dojdzie
W tym wypadku leasing ma sens tylko jeśli nie stać mnie na zakup jednorazowo? (pssst stać mnie)