Wpadłem na świetną serię kolegi @Vezz, który ciekawie opisuje trudy zmagań z hardkorowym modem Returning do Gothica. Polecam. Vezz też poruszył wcześniej interesujący temat fanów tej serii, to znaczy opisał sytuację, w której moderzy robią na siłę długiego i ''trudnego'' moda, żeby tylko hardkorowi gracze byli zadowoleni.
No i przypominają mi się dawne czasy, kiedy siedziałem czasem na forum themodders.org (mody do gothica itp), np. w temacie modyfikacji do G1 - Edycja Rozszerzona. No i co? Starałem się przekonać twórcę/ów, żeby rozbudować zadania, umożliwić ich skończenie innymi sposobami, dodawać rzeczy, które ogólnie pasują do gry i jej mechaniki, do jej świata. No i które nie sprawią, że mod będzie zabugowany i niegrywalny. Pisałem: zróbcie tak, żeby zwyczajny gracz też miał ochotę w to zagrać.
A co pisała większość fanów? ''Dodaj 10 razy więcej bosów! Zwiększ poziom trudności! Dodaj obóz łowców pradawnych demonów i możliwość zostania nekromantą'' - no coś w tym stylu.
I dlatego tak mało jest dobrych modów do Gothica. Returning i Mroczne Tajemnice to syf. Można za to podziękować wszystkim ''hardkorowym'' graczom czy tam weteranom Gothica xD
@Sagez: Mroczne tajemnice to spoko modzik był jak się miało 8 lat, ale już nawet wtedy ten dubbing z pralki mnie #!$%@?ł, podobnie jak zbroje z painta. Inna sprawa że wiele osób przygody z modami do gothiców zaczynało właśnie od MT, więc pewnie dlatego taki kult wokół tego potworka panuje. Sam osobiście uważałem MT za peak gothicowego moddingu (XD), ale potem zagrałem w ER oraz Świat Skazańców, co zmieniło moje zdanie
@Miczubezi: To prawda. Mroczne Tajemnice są takie... urocze w swojej nieporadności. Próbowałeś grać w Czas Zapłaty? To był dobry mod do momentu, kiedy oczywiście się zbugował - przedtem miał kilka fajnych mechanik.
@Sagez: Oprócz modów, które wymieniłem powyżej oraz kawałka Przeznaczenia (widząc piętrzące się zjevanie odpuściłem), nie grałem w nic innego ( ͡°ʖ̯͡°)
@Sagez: To wynika z tego, że dla wielu osób, Gothic, nawet Noc Kruka jest za łatwy. Wystarczy przejrzeć ten tag na wykopie i widać ludzi co optymalizują grę co do najmniejszego punktu doświadczenia. Podczas pierwszej wizyty w górniczej dolinie orkowie uciekają przed napakowanym bohaterem, że aż się kurzy, podczas drugiej smoki mają podkulony ogon.
Ja nie jestem taki hardkorowy i dla mnie ta gra jest trudna. Ledwie jestem w stanie wysupłać
@haxx: to prawda, tylko że właśnie my - przeciętni gracze - na tym cierpimy, bo ktoś sobie ego pompuje tym, że grę przechodzi już na pamięć. Jeśli chodzi o Stalkera to grałem w raczej lajtowe mody, choć i te trudne pewnie da się przejść nawet na zwykłych kałachu, jak dobrze celujemy. W Gothicu to jednak trzeba się tym mieczem namachać.
@haxx: @Sagez: Z tego co mówicie, to po prostu nie potraficie grać w tę grę. W sensie sami się ograniczacie. Większość ludzi, grających w Gothica nigdy nie używa magii, nie mówiąc już o przemianach.
Tak naprawdę całe Khorinis można wyczyścić zamieniając się w zębacza, albo jakiegoś ognistego jaszczura. Całą GD można przejść zamieniając się w ścierwojada i przechodząc obok orków jak gdyby nigdy nic. 3/4 orków spod zamku można #!$%@?ć
@multikonto69: Ale to tak samo jak z wykorzystywaniem bugów czy ogólnie otoczenia - no można, ale nie każdy chce. Co to za radość z grania? Nie każdy tak chce, no i tyle. Gothic byłby jeszcze lepszą grą, gdyby zadania dało się rozwiązywać na więcej sposobów, gdyby nasze wybory jeszcze więcej znaczyły, itp, itd. A fani chcą trudności i więcej bossów ( ͡°͜ʖ͡°) G2NK ma zrypany
Masz coś na poparcie tezy, że fani Gothica nie znają jedynki? To możliwe, ale nie sądzę.
@Sagez: Lwia część fanów Gothica ma jebla na punkcie #!$%@? słabej i niedorobionej dwójki. Przecież oni sami o tym mówią. To też widać po tym, jak społeczność odnosi się do Gothica.
Większa część modderów #!$%@? mody na silniku dwójki, który jest strasznie ubogi w porównaniu do silnika jedynki. W jedynce masz od #!$%@? niewykorzystanych autorskich
@multikonto69: czyli w sumie wychodzi na to, że jest kolejny powód do atakowania fanbazy Gothica :) Ale zwykły fan przecież patrzy na to, że gra jest większa, dłuższa, ma ładniejszą grafikę itp. Też wolę jedynkę, ale że dwójka jest #!$%@? słaba to bym nie powiedział.
Vezz też poruszył wcześniej interesujący temat fanów tej serii, to znaczy opisał sytuację, w której moderzy robią na siłę długiego i ''trudnego'' moda, żeby tylko hardkorowi gracze byli zadowoleni.
No i przypominają mi się dawne czasy, kiedy siedziałem czasem na forum themodders.org (mody do gothica itp), np. w temacie modyfikacji do G1 - Edycja Rozszerzona. No i co? Starałem się przekonać twórcę/ów, żeby rozbudować zadania, umożliwić ich skończenie innymi sposobami, dodawać rzeczy, które ogólnie pasują do gry i jej mechaniki, do jej świata. No i które nie sprawią, że mod będzie zabugowany i niegrywalny. Pisałem: zróbcie tak, żeby zwyczajny gracz też miał ochotę w to zagrać.
A co pisała większość fanów? ''Dodaj 10 razy więcej bosów! Zwiększ poziom trudności! Dodaj obóz łowców pradawnych demonów i możliwość zostania nekromantą'' - no coś w tym stylu.
I dlatego tak mało jest dobrych modów do Gothica. Returning i Mroczne Tajemnice to syf. Można za to podziękować wszystkim ''hardkorowym'' graczom czy tam weteranom Gothica xD
#gothic #returning #crpg #gry
Ja nie jestem taki hardkorowy i dla mnie ta gra jest trudna. Ledwie jestem w stanie wysupłać
Tak naprawdę całe Khorinis można wyczyścić zamieniając się w zębacza, albo jakiegoś ognistego jaszczura. Całą GD można przejść zamieniając się w ścierwojada i przechodząc obok orków jak gdyby nigdy nic. 3/4 orków spod zamku można #!$%@?ć
@multikonto69: jak jesteś czeladnikiem u harada może? zresztą ile tych prętów można mieć bez oszukiwania?
Poza tym one są gówno warte. Sam loot to gigantyczne pieniądze. Nawet jak się jest gównoczeladnikiem u Constatine'a.
Gothic byłby jeszcze lepszą grą, gdyby zadania dało się rozwiązywać na więcej sposobów, gdyby nasze wybory jeszcze więcej znaczyły, itp, itd. A fani chcą trudności i więcej bossów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
G2NK ma zrypany
@Sagez: Lwia część fanów Gothica ma jebla na punkcie #!$%@? słabej i niedorobionej dwójki. Przecież oni sami o tym mówią. To też widać po tym, jak społeczność odnosi się do Gothica.
Większa część modderów #!$%@? mody na silniku dwójki, który jest strasznie ubogi w porównaniu do silnika jedynki. W jedynce masz od #!$%@? niewykorzystanych autorskich