Wpis z mikrobloga

witam, odkręciłem kolektor w mojej dt125 i zajrzałem od dołu pod cylinder i ujrzałem tłok w takim oto stanie xD moto pali na raz czy zimny czy cieply, kompresja niska bo nieco ponad 6 bar ale jeździ, pytanie czy waszym zdaniem jest to w miare bezpiecznie żeby tak jeździć az się go wykończy? druga sprawa gdybym podjął się remontu to wystarczy założyć nowy tłok, dać cylinder do szlifu i skręcić na nowym komplecie uszczelek? czy żeby to miało sens to trzeba również dać głowice i cylinder do planowania, wycentorować wał, zmienić wszystkie łożyska, uszczelniacze itd? pytam bo nie jestem w tym zbytnio zorientowany nigdy nie robiłem remontu, jeśli macie info jakie to byłyby koszta to też dajcie znać, pozdrawiam #motoryzacja #motocykle #motomirko #motocykle125 #motorsport #mechanika #moto
Pobierz gooway - witam, odkręciłem kolektor w mojej dt125 i zajrzałem od dołu pod cylinder i ...
źródło: comment_1590407858nwHsd2RZdiBYEdoAkF2lHC.jpg
  • 14
@gooway: może być tylko tłok przypieczony, trzeba będzie sprawdzić cylinder, owal. Dozownika używasz? Działa na pewno tak jak powinien?

Jak robisz dla siebie to warto zrobić kompletny remont i jak już masz silnik na wierzchu to uszczelniacze + łożyska też by się przydało.
Będzie dobrze ( ͡ ͜ʖ ͡)
@gooway: Góra do zdjęcia, luzy na wale do obmacania, cylinder do pomiaru I obejrzenia ale samego tłoka to już tu nie ma - komprecha na poziomie WSK-I Na pewno do sprawdzenia a najlepiej w ogóle pominięcia pompa oleju, one jednak padają po latach.
Jak wał zdrowy to opłaca się robić górę,

Gx
@gooway: Nawet go nie odpalaj, bo pęknie pierścień i narobi kłopotu, luz duży i haczy o okno wydechowe. Na tym etapie zmieścisz się w około 500 ze szlifem bo w DT jest tuleja (przy założeniu że korba dobra), miałem podobny przypadek z tym że było już za późno i zniszczyło nicasil w TDR
@zyxgl myślisz że warto na własną rękę spróbować zrobić taki remont? podobno trzeba dokręccic cylinder na 28 Nm, jaki klucz umożliwi ustaiwneie takiej dokładnej siły? jak stwierdzić czy głowica i cylinder wymagają planowania?
@Man_of_Gx a jak wał nie będzie zdrowy? co wtedy? cały silnik do rozebrania? nie wiem czy ktoś się tego podejmie w okolicy jakie wtedy koszta? może się nie opłacać?
@gooway: W moim po 40tkm nie trzeba było nic ruszać. Tylko że to TDR i inny charakter jazdy więc mniej motogodzin. Jeśli nic nie stukało, brzęczało wcześniej a silnik nie doznał nagłej usterki tłoka typu urwanie, zatarcie to wątpie żeby nagle doznał luzu i trzeba będzie cokolwiek robić dodatkowego. Robota jest prosta, na forum DT jest dużo informacji łącznie z tym aby zadbać którą stroną wkłada się tłok oraz jak brzmi