witam, odkręciłem kolektor w mojej dt125 i zajrzałem od dołu pod cylinder i ujrzałem tłok w takim oto stanie xD moto pali na raz czy zimny czy cieply, kompresja niska bo nieco ponad 6 bar ale jeździ, pytanie czy waszym zdaniem jest to w miare bezpiecznie żeby tak jeździć az się go wykończy? druga sprawa gdybym podjął się remontu to wystarczy założyć nowy tłok, dać cylinder do szlifu i skręcić na nowym komplecie uszczelek? czy żeby to miało sens to trzeba również dać głowice i cylinder do planowania, wycentorować wał, zmienić wszystkie łożyska, uszczelniacze itd? pytam bo nie jestem w tym zbytnio zorientowany nigdy nie robiłem remontu, jeśli macie info jakie to byłyby koszta to też dajcie znać, pozdrawiam #motoryzacja #motocykle #motomirko #motocykle125 #motorsport #mechanika #moto
@gooway: Wyjdzie, ile wyjdzie. Jedź z tym do mechanika, póki naprawa jest jeszcze opłacalna. Najwyżej zapłacisz za samo zdjęcie głowicy i wycenę remontu. Tylko co dalej?
@gooway: może być tylko tłok przypieczony, trzeba będzie sprawdzić cylinder, owal. Dozownika używasz? Działa na pewno tak jak powinien?
Jak robisz dla siebie to warto zrobić kompletny remont i jak już masz silnik na wierzchu to uszczelniacze + łożyska też by się przydało. Będzie dobrze (⌐͡■͜ʖ͡■)
@PanSprzedawca a jeśli będzie luz na wale? i co z planowaniem głowicy i cylindra? nie wiem nawet kto u mnie w okolicy się tym zajmuje dlatego pytam czy to konieczne
@gooway: Zobacz czy cyla już też nie zmasakrowało. Bo jak jest jeszcze bez rys to szkoda go psuć dalszą jazdą. Tak to pewnie sam tłok pierścienie i jeszcze by pośmigał.
@gooway: Góra do zdjęcia, luzy na wale do obmacania, cylinder do pomiaru I obejrzenia ale samego tłoka to już tu nie ma - komprecha na poziomie WSK-I Na pewno do sprawdzenia a najlepiej w ogóle pominięcia pompa oleju, one jednak padają po latach. Jak wał zdrowy to opłaca się robić górę,
@gooway: Nawet go nie odpalaj, bo pęknie pierścień i narobi kłopotu, luz duży i haczy o okno wydechowe. Na tym etapie zmieścisz się w około 500 ze szlifem bo w DT jest tuleja (przy założeniu że korba dobra), miałem podobny przypadek z tym że było już za późno i zniszczyło nicasil w TDR
@zyxgl myślisz że warto na własną rękę spróbować zrobić taki remont? podobno trzeba dokręccic cylinder na 28 Nm, jaki klucz umożliwi ustaiwneie takiej dokładnej siły? jak stwierdzić czy głowica i cylinder wymagają planowania?
@Man_of_Gx a jak wał nie będzie zdrowy? co wtedy? cały silnik do rozebrania? nie wiem czy ktoś się tego podejmie w okolicy jakie wtedy koszta? może się nie opłacać?
@gooway: W moim po 40tkm nie trzeba było nic ruszać. Tylko że to TDR i inny charakter jazdy więc mniej motogodzin. Jeśli nic nie stukało, brzęczało wcześniej a silnik nie doznał nagłej usterki tłoka typu urwanie, zatarcie to wątpie żeby nagle doznał luzu i trzeba będzie cokolwiek robić dodatkowego. Robota jest prosta, na forum DT jest dużo informacji łącznie z tym aby zadbać którą stroną wkłada się tłok oraz jak brzmi
@gooway: To będzie chory :-) Też się powinno opłacać jak reszta grata zdrowa ale o ceny to pytaj magików w okolicy. Przepołowienie japskiego singla to nie są cuda na kiju.
Najwyżej zapłacisz za samo zdjęcie głowicy i wycenę remontu. Tylko co dalej?
Jak robisz dla siebie to warto zrobić kompletny remont i jak już masz silnik na wierzchu to uszczelniacze + łożyska też by się przydało.
Będzie dobrze (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Jak wał zdrowy to opłaca się robić górę,
Gx
Też się powinno opłacać jak reszta grata zdrowa ale o ceny to pytaj magików w okolicy. Przepołowienie japskiego singla to nie są cuda na kiju.
Gx