Wpis z mikrobloga

Filozofią zajmuję się od 15 lat. Najpierw jako licealista, który w promieniu 50 kilometrów nie miał nikogo, kto byłby zawodowym filozofem. Potem jako student i doktorant, a teraz jako pracownik naukowy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ponieważ jest to moja największa pasja, dzielę się nią na swoim kanale na YT. A tam - niemal pod każdym filmem - pojawia się zawsze jedno fundamentalne pytanie: chciałbym zacząć czytać filozofię, ale nie wiem jak.

Odpowiedź na to pytanie dręczyła mnie dwa lata. Polecić książkę? Ale jaką? A dlaczego akurat tę, a nie inną? Za każdym razem wyobrażałem sobie piętnastoletniego siebie po drugiej stronie ekranu i paraliżowały mnie wątpliwości. Dlatego wielu godzinach przemysleń i półtorej dekady praktyki przygotowałem film, zatytułowany Od czego zacząć przygodę z filozofią. Nie mówię w nim tylko, co czytać, ale przede wszystkim jakie gatunki książek filozoficznych są dostępne, aby każdy mógł wybrać sobie pozycję względem swojego charakteru, umiejętności czy wolnego czasu. Poniżej pierwsza część. Druga - kontynuacja tej, jak również trzecia - o tym nie co czytać, ale jak czytać, pojawią się na kanale w przyszłą sobotę i za dwa tygodnie.

Jeżeli macie jakieś pytania, to bardzo proszę kierujcie je pod filmem na YT, bo niedługo robię #usunkonto (po jedenastu latach w serwisie) i nie gwarantuję ciągłości korespondencji. To co? Pofilozofujemy? :P

#filozofia #nauka #youtube #tworczoscwlasna #gruparatowaniapoziomu no i mocno #pokazmorde
J.....0 - Filozofią zajmuję się od 15 lat. Najpierw jako licealista, który w promieni...
  • 40
@JackTheDevil90: Przeczytałam, pierwsza moja myśl ''hmmm, to filozofii da się nauczyć? Myślałam, że trzeba mieć w sobie to coś z filozofa'' Tj. odpowiednie podejście do życia, otwarty umysł, czy inne sprzyjające temu cechy. Potem odpaliłam filmik z tą myślą, a tam:

''żeby wejść w świat filozofii, trzeba posiadać już dość dużą wiedzę filozoficzną, taki paradoks"

No cóż ( ͡° ͜ʖ ͡°)