Wpis z mikrobloga

Siema Mirki, mama ma problem z Modusem 1.5dCi 2005. Szybko rozładowuje się na postoju (2-3 dni), w losowych momentach wyrzuca błąd poduszki pasażera i od czasu do czasu świeci się immobilizer.
- Aku ma kilka miesięcy. Napięcie w instalacji 12.7V, w trakcie pracy 14.5V, więc ładować ładuje. Na postoju pobiera 0.3A. Jak był kilka dni u mechanika pod amperomierzem to podobno 0.12A pokazywał. Mechanik powiedział, że wszystko git. Jeździć, obserwować ¯\_(ツ)_/¯
- Może to przypadek, ale jak aktywował się immobilizer, a wyłączyłem poduszkę pasażera to po ponownym włączeniu zapłonu blokady nie było. Potem włączyłem poduchę i błąd na jakiś czas znikał, Modusik normalnie odpalał. Czasami na włączonej poduszce wystarczyło kilka razy wyciągnąć i włożyć kluczyk, blokada również znikała.

No i chciałem Was zapytać co byście obstawiali w takiej sytuacji? Bo już dwóch mechaników powiedziało, że jest wszystko git, a aku dziś znów padło :D

[ #motoryzacja | #mechanikasamochodowa | #naprawiajzwykopem | #elektronika ? ]
  • 17
Na postoju pobiera 0.3A


@ostry_wodorosty: dosyć sporo, ale rozumiem, że ten pobór zanotowałeś po zamknięciu auta i odczekaniu chwili aż wszystkie moduły się "uśpią", tak? Przy takim poborze to w pełni naładowany akumulator np. 60 Ah będzie wykończony po 200 godzinach postoju (teoretycznie), a praktyce to nawet w znacznie krótszym czasie.

Masz jakieś niefabryczne wyposażenie w tym aucie (np. radio, transmiter FM, ładowarka do telefonu)? Sprawdź czy w aucie gasną wszystkie
@strusmig: Tak, auto było zamknięte. Ja sprawdzałem pobór przez niecałe 2 godziny, mechanik robił to niby 4 dni. Klema plusowa była zaśniedziała to przetarłem papierem w miejscu styku. Na przewód masowy alternatora jeszcze nie zaglądałem, sprawdzę w wolnej chwili. Z wyposażenia to pełna seria, wszystko gaśnie, zostaje jedynie migający alarm. W bezpieczniki muszę się pobawić jeszcze raz, bo wcześniej to sam robiłem i zdarzyło mi się kilka razy przerwać obwód.

Zauważyłem
@ostry_wodorosty: Sprawdź czy nie masz włączonej funkcji tp ta albo rds w radiu. To są komunikaty radiowe. Radio może się właczać co jakiś, aby je aktualizować i być może to żre prąd.
0.3a nie powinno uwalić akku w dwa dni. W moim aucie też jest coś około 0.3. Błąd poduszki może być nie zależny.
@cysiekw: sprawdziłem dostęp do tego sterownika i mi się odechciało, zostawię to sobie na koniec :P

@SpokojnyPan: przy takim poborze to aku 74Ah powinno chociaż z 5 dni potrzymać, a tu wczoraj było dwie godziny jeżdżone i dziś już dętka ¯\_(ツ)_/¯

@Analityk: właśnie idę to radio sprawdzić

@cacyyy: zaraz sprawdzę przy okazji, idę właśnie radio odpiąć i pomierzyć
@ostry_wodorosty: Jak jest już wilgoć itd to może równie dobrze załączać się alarm (pewnie po cichu) i mogą pomigać światła itd i to drenuje aku a nie doczekasz się na to. Miałem tak w starej Octavi. Gratem trzeba codziennie jeździć.
@Analityk: radio nic nie dało, ale ujawnił się wiatrak chłodnicy. Po zamknięciu zaczynał kręcić i skakało do 7.5A. Wyciągnąłem bezpiecznik i teraz 0.17A trzyma. Skoro już mam winowajcę, muszę się zastanowić co zrobić dalej :P
Skoro już mam winowajcę, muszę się zastanowić co zrobić dalej :P


@ostry_wodorosty: Obawiam się, że to czubek góry lodowej. Pojedź do specjalisty bo może trzeba wymienić wiązki albo czujniki. Nie wiem czy gra jest warta wkładu finansowego. To już musisz sam policzyć.
Dla wyszukujących podobne usterki. Woda w skrzynce modułu UCH, uszczelka była zagięta i woda zbierała się w środku. Majster przeczyścił zaśniedziałe styki od spodu modułu i wywiercił dziurkę w rogu obudowy, żeby woda miała gdzie uciec. Działa już 2 miesiące i nic nie świruje.