Wpis z mikrobloga

Wiele razy słyszeliście zapewne, że przekop Mierzei Wiślanej jakoś radykalnie skróci czas dostawy towaru lub jego koszty.
Wielu z Was pewno śmiało się nad argumentem, że z Radomia bliżej do Grecji czy Egiptu.
Na tym tle nie widzę za to beki z przekopu, nadal z wielu z Was uważa, że to radykalne skrócenie czasu i kosztów? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No to policzmy i popatrzmy.
Wersja europejska, czyli trasy ok 1500 km oraz wersja "transport z Chin".
Skrócenia drogi z Gdańsk-Elbląg nawet nie będę komentował, bo to żenujące.
Pamiętajcie też, że przeprawa przez przekop i potem rzeką będzie trwała i trwałą, do tego dojdą koszty utrzymania sztucznego tworu. Nie ma więc mowy o żadnych zyskach czasowych i obniżce kosztów!
#polska #polityka #przekop #inwestycje #morze #ciekawostki #mapy #mapa
text - Wiele razy słyszeliście zapewne, że przekop Mierzei Wiślanej jakoś radykalnie ...

źródło: comment_1592209302JCTSAdOiJc4xFvv2sjbOlg.jpg

Pobierz
  • 15
I co w związku z tym? Od kiedy Rosja postawiła zbrojną blokadę na tej cieśninie?

@rebel101:
Pewnie mu chodzi o koszty przeprawy .... co z tego, że w prawdopdodbnie przekop i jego utrzymanie nie zwróci się nigdy.
I jeśli już chcemy się zesrać, by mieć kolejny port, to są tańsze alternatywy
https://www.portalmorski.pl/zegluga/38642-opinia-nowy-port-elblag-nad-zatoka-gdanska
text - > I co w związku z tym? Od kiedy Rosja postawiła zbrojną blokadę na tej cieśni...

źródło: comment_1592210593h2yvA07jTWuxJkcLG9zbru.jpg

Pobierz
i jest zależna od Rosji której trzeba płacić

@hphp123:
Nawet gdyby Rosja w 100% zablokowała ruch jednostek, to mamy lepsze porty i #!$%@? nam zrobią.
Port w Elblągu to nasza fanaberia. Tam nie są planowane duże jednostki, więc #!$%@?, że to jakoś ruszy region jest KOMICZNE.
" Konieczność spełnienia szeregu wymagań dotyczących utrzymania walorów przyrodniczych Zalewu spowodowała wzrost szacunkowych kosztów inwestycji z 40 mln dolarów (150–180 mln złotych zgodnie z kursem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@text: tak tylko głośno myślę - oprocz portu (ktory uwazam za śmieszny) w Elblągu byl kiedyś potezby przemysł stalowy (zaklady schichaua, potem zamech, alstom, siemens, teraz jest GE), sa mini pochylnie stoczniowe - mozna sie pokusić o prefabrykacje w Elblagu duzych elementow do statkow i innych gabarytów i dostarczanie ich do trojmiejskich stoczni czy nawet gdzieś dalej - Norwegia, Niemcy
Obecnie zalew Wiślany jest za płytki, wejście do Portu w Elblagu także. Barka z Torfem czekała parę miesiącu żeby wyplynac w droge do Kaliningradu bo było za płytko