Wpis z mikrobloga

Mireczki szybkie pytanie - czy jak zakuje nowy łańcuch na motocyklu to mogę potem bez problemu ściągać i założyć nowe zębatki? Chodzi o to że nie mam zakuwarki, jakiegoś dziadostwa nie chce kupić, a gadałem z mechanikiem to mówi że jakby cały komplet wymienić to musiałbym mu zostawić motocykl, ale jak coś to łańcuch może mi rozkuć i zakuć z powrotem, na miejscu. Niestety nie zapytałem o te zębatki :/ to jak według was? Można, nie można czy zależy?

#mechanikamotocyklowa #motocykle #motomirko
  • 17
@localh0st: Oki no to super, w takim razie zębatki wymienię sobie w domu. Myślałem żeby kupić zakuwarkę, i łańcuch też samemu zakuć ale rozmawiając z konsultantem w sklepie bardzo odradzał mi zakup tych zakuwarek do 200zł złotych, ze względu na słabej jakości stal.
@dambens gosciu, moze wlasnie na tym polega research? Przeciez wymiana napedu nie wymaga specjalnych umiejetnosci

@pepepanpatryk jak chcesz wymienic calosc, to kup lancuch z wlasciwa liczba ogniw od razu i zapinke. Podjdziesz do mechaniora, to przelozysz zapinke na zakuwke i zrobione
@RupturaPerinei: dokładnie o to mi chodziło! :) Nie chce również zostawiać mechanikowi motocykla bo jeżeli zostawię mu w sobotę to najwcześniej odbiorę za dwa tygodnie bo dopiero wtedy będę w miejscu gdzie stoi mój motocykl. Jeżeli nie ma problemu z założeniem zębatek później to ja nie widzę problemu żeby gość mi normalnie zakuł, a resztę zrobię sam w domu. @dambens: swoją drogą nie wiem co tutaj jest nie "jak bozia
czy jak zakuje nowy łańcuch na motocyklu to mogę potem bez problemu ściągać i założyć nowe zębatki?


@pepepanpatryk: To zależy od tego jak dużo masz jeszcze naciągu łańcucha. Jeśli cały zakres to do naciągnięcia to nie założysz zębatek. Musisz także zwrócić uwagę jak blisko przedniej zębatki masz elementy ramy silnika które blokują z boku łańcuch. A nowy gruby łańcuch się bardzo mało odgina na boki.

Odpowiedź brzmi:
NAJPRAWDOPODOBNIEJ nie.
o zależy od tego jak dużo masz jeszcze naciągu łańcucha. Jeśli cały zakres to do naciągnięcia to nie założysz zębatek. Musisz także zwrócić uwagę jak blisko przedniej zębatki masz elementy ramy silnika które blokują z boku łańcuch. A nowy gruby łańcuch się bardzo mało odgina na boki.


Odpowiedź brzmi:

NAJPRAWDOPODOBNIEJ nie.


@mpetrumnigrum: cuo? to pierwsze to przeciez absolutna bzdura. jak kupujesz lancuch na tyle ogniw ile ma byc do danego modelu,
to pierwsze to przeciez absolutna bzdura. jak kupujesz lancuch na tyle ogniw ile ma byc do danego modelu, to czemu mialoby nie stykac regulacji


@MirekWyznajeAnonimowo: Rozchodziło mi się o to że:
jeśli łańcuch jest super krótki na na 1 w 100 stopniowej skali naciągu to nie dasz radę go z powrotem wsadzić na zębatki.
Natomiast jeśli łańcuch będzie np. na 20 ze 100 to wtedy masz pewien luz i dasz radę
no ale jak ma byc lancuch super krotki, jak kupujesz tyle ogniw, ile jest potrzebne do danego moto?


@MirekWyznajeAnonimowo: Kolego ile zębatek i łańcuchów w swoim życiu wymieniłeś?
Ja już kilka zestawów.
Zazwyczaj kupując łańcuch z zalecaną liczbą ogniw przez producenta po założeniu musisz już naciągnąć tą 1/4 do końca "skali" ALE NIE ZAWSZE TAK JEST.
Raz kupiłem łańcuch (wszystko DID) gdzie był w Połowie skali a raz taki że był
@mpetrumnigrum: tak, zesrala sie bida i placze. ja tez kilka zestawow. nigdy nie bylo problemu.

to jeszcze wyjasnij jak to jest z ta zebatka zdawcza o ktorej pisales i w jakim motocyklu nie mogles jej wymienic bez rozkuwania lancucha ( ͡º ͜ʖ͡º)