Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuję porady dotyczącej podłączenia lamp LED. Na elektrodzie dostałbym z miejsca bana bo nie mam żadnego doświadczenia w temacie (jedynie za dzieciaka majsterkowałem z akumulatorami) dlatego pytam tutaj więc proszę o wyrozumiałość ;)

Potrzebuję zrobić na działce na tarasie oświetlenie i chciałbym podłączyć 3 lampy LED. Na działce jest domek holenderski, który posłuży za źródło prądu ale chciałbym uniknąć ingerencji w domek dlatego planuję podłączyć się wtyczką do gniazdka. Jest to stary domek, w dodatku przywieziony z Anglii dlatego w kontaktach są przejściówki - nie ma w nich 'bolca' dlatego pomijam przewód ochronny i zamierzam wykonać instalację na przewodach 2 x 1,5mm^2. Lampy będą rozmieszczone w różnych częściach tarasu i odległość między wtyczką a najbardziej oddaloną lampą wyniesie jakieś 25 metrów. Stopień ochronny lamp i łącznika to IP65 - taras jest zadaszony.

Załączam schemat, który rozrysowałem. Prośba o poradę czy wszystko jest poprawnie i bezpiecznie. Zdaję sobie sprawę, że instalacja powinna zawierać przewód ochronny ale nie przeskoczę tego.

#elektryka #elektronika #elektroda
Pobierz Gibbon - Mirki, potrzebuję porady dotyczącej podłączenia lamp LED. Na elektrodzie dos...
źródło: comment_1593214273Kr6GNJLYEjNyu1WGb2WaTq.jpg
  • 17
jest to stary domek, w dodatku przywieziony z Anglii dlatego w kontaktach są przejściówki - nie ma w nich 'bolca' dlatego pomijam przewód ochronny i zamierzam wykonać instalację na przewodach 2 x 1,5mm^2

Skąd masz zasilanie? Jaki układ sieci?
@elektryczny_mariusz: Dzięki

@KWSOI: Zasilanie jest ze wsi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na działce jest mała rozdzielnia z bezpiecznikami i kontaktami i to z niej jest podłączony domek - w środku normalnie jest światło, podłączone są sprzęty typu TV czy czajnik a na zewnątrz pompa basenowa. Niestety nie wiem kto to podłączał więc ciężko mi podać szczegóły. Pytania o układ sieci nie rozumiem.