Aktywne Wpisy
Jestem wykopkiem i jak kazdy wykopek duzo czasu spedzam na wykopie. Komentarze na temat polityki w duzej mierze czytam tutaj. Z tego powodu odnosilem wrazenie, ze wiekszosc Polakow lubi ukrainców. Jest zadowolona z tego ze sa w Polsce i nie maja z nimi wiekszych problemow. Oczywiscie zdarzaja sie nazywane tutaj onuce ktore maja inne zdanie i sa krotko - przeciwni. Ale czasem, choc nieczesto porusze ten grzaski temat wsrod rodziny lub znajomych
Napisz komentarz a odpowiem Ci pasywno-agresywnym komplementem
#zabawa #gra #bawsiezwykopem #poniedzialek
#zabawa #gra #bawsiezwykopem #poniedzialek
Chciałem napisać w Javie (i przymierzam do czegoś nowszego niż 8, którą używam w pracy) i raczej dropwizard do sieci (nie wiem czy potrzebuję Springa).
Nie orientuje się w grafice i architekturach webowych w związku z czym mam parę pytań
1) Jaki technologi użyć by tworzyć UI na webie i desktopie?
Liznąłem angulara, ale tam raczej za dużo z grafiką nie pomajstruję (może nie potrzebuje?). Nie mam pomysłu, może Vaadin? Na wersję desktop rozważam JavaFX.
Lub nie zaprzegać całej biblioteki? Może podejść "niskopoziomowo" i rysować w AWT (i np. w Canvas HTML).
2) Komunikacja klient - serwer.
Myślałem o serwerze, który ma db z rankingami itd, waliduje ruchy. Oraz klient (przeglądarka/desktop) gdzie się wybiera grę i gra. Jest obecnie dużo architektur aplikacji sieciowych i nie wiem co wybrać (a przeglądałem trochę). Wydaje mi się, że api restowe wystawione przez serwer by zadziałało, ale czy potrzebuję co ruch protokołem http przekazywać dane?
Chyba potrzebuję czegoś szybszego a moja uboga wiedza podpowiada mi użycie socketów i prostego tcp z jakimś własnym układem danych. Jak z infrastrukturą - prościej bedzie postawić mi AWS EC2 na serwer i testowo localhosta żeby sprawdzić czy to zatrybi czy raczej odpalić przez netty?
tldr pomóżcie wybrać
- technologię do UI na web + desktop
- wybór serwera + protokołu + infrastrukturę (chmura?) na ten projekt
#java #naukaprogramowania #programowanie
https://lichess.org/source
@Lewo: Do gry to najlepiej czystego javascripta, html i css oraz canvas API do samej grafiki, do desktopu electron.js.
Jak rozumiem piszę klienta desktopowego w JavaScript i potem taki program muszę uruchomić na czymś co rozumie JavaScript (przeglądarka / serwer nodeJS)? Czy nodeJS ma "środowisko wykonywawcze" które bez odpalania serwera jest w stanie przetwarzać kod JS?
A co myślisz o Angularze? Za duży framework do tego zadania?
Z tego co widze, to chyba używają RESTa do wykonywania ruchów (chyba, że ich wersja webowa nie używa ich RESTa i w jakiś wydajniejszy sposób komunikuje się z serwerem)
https://lichess.org/api#operation/boardGameMove
@Lewo: Ja nie jestem fanem Angulara więc nie jestem dobrą osobą do tego. Ale angular jest raczej frameworkiem do dużych aplikacji enterprise. Do niedużej gry js wydaje mi się odpowiedni.
Jakiś java-owiec podpowie, co warto użyć do serwerka szachowego? Nie wiem czy wykorzystam NIO z Netty, raczej tylko, to że mogę TCP customizowac.
jeżeli nie chcesz się bawić z netty (bo jest dość niskopoziomowe i będziesz musiał się skupić na przesyłaniu danych zamiast na logice - chociaż, netty jest super, także i tak warto się tego frameworka nauczyć), to możesz użyc https://vertx.io/ - tutaj możesz zaprzęgnąć i HTTP i TCP