Aktywne Wpisy
Virsky +491
Ojezu, jakie to piękne uczucie :D
Dziewczyna z którą się spotykam od paru miesięcy, a w której prawie od razu się zakochałem, dzisiaj w końcu powiedziała że też mnie kocha <3
Poznać kogoś takiego jak ona, według mojego gustu czy preferencji tak bliskiego ideału jak tylko można, to sytuacja jaka nie zdarza się często. A gdy do tego okazuje się, że taka osoba odwzajemnia moje uczucia, to mniej więcej jakby wygrać w
Dziewczyna z którą się spotykam od paru miesięcy, a w której prawie od razu się zakochałem, dzisiaj w końcu powiedziała że też mnie kocha <3
Poznać kogoś takiego jak ona, według mojego gustu czy preferencji tak bliskiego ideału jak tylko można, to sytuacja jaka nie zdarza się często. A gdy do tego okazuje się, że taka osoba odwzajemnia moje uczucia, to mniej więcej jakby wygrać w
Adamfabiarz +213
Jestem trochę przerażony tym wypadkiem na A1 spowodowanym przez BMW właściciela jednej z łódzkich firm podczas którego zginęła trójka niewinnych ludzi. Równie dobrze mogło trafić na mnie.
80% tras jakich robię to na polskich i innych europejskich drogach szybkiego ruchu (pozostałe 10-12% miasta i 8-10% pozostałe drogi krajowe, wojewódzkie). O tym że nabijam kilometry niech świadczy fakt, że do teraz w 15 miesięcy po wyjeździe z salonu przejechałem 49 tys. km.
Jednocześnie
80% tras jakich robię to na polskich i innych europejskich drogach szybkiego ruchu (pozostałe 10-12% miasta i 8-10% pozostałe drogi krajowe, wojewódzkie). O tym że nabijam kilometry niech świadczy fakt, że do teraz w 15 miesięcy po wyjeździe z salonu przejechałem 49 tys. km.
Jednocześnie
http://pie.net.pl/wp-content/uploads/2018/07/PIE_Belt-and-Road.pdf
Jak będe miał wolną chwilę może coś napisze w tej sprawie, jak coś będe wołał
Plusy:
+ Dodatkowa infrastruktura
+ Potencjalny hub
+ Impuls do rozwoju infrastruktury pomocniczej (linie kolejowe/autostrady/terminale przeładunkowe)
+ cło unijne może zostawać w Polsce
Minusy:
- Za duży projekt może okazać się nierentowny i trwale obciążać budżet swoją megalomanią
- Centralizacja całego ruchu w centrum Polski jest nieopłacalna i stworzy zatory wokół terminala (autostrada A2 Warszawa-Łódź) już i bez tego się zatyka oraz długi czas dojazdu z terenów krańcowych (Suwałki/Rzeszów/Szczecin), zdecentralizowana
Oczywiście założenie jest takie, że CPK wyjdzie co wcale nie jest takie oczywiste.
1) Kolej w UE odpowiada za jakieś 20% całego transportu, w Polsce za jakieś 10% - nie spodziewałbym się gigantycznych zmian w natężeniu ruchu nawet gdybyśmy doprowadzili infrę kolejową do ich poziomu.
2) No właśnie, jako hub generuje duży ruch tranzytowy który już teraz w tym rejonie jest gigantyczny a będzie jeszcze większy (viaBaltica skierowana na Warszawę, plus A2 dociągnięte do granicy z Białorusią). Już dzisiaj np. ciężarówki mają zakaz
Minusy
- Dużo bardziej pilną inwestycją jest odejście od węgla i budowa elektrowni atomowych.
- Wirus spowodował trwały spadek popytu podróży lotniczych, obecnie nowe lotniska nie mają sensu ekonomicznego.