Wpis z mikrobloga

Pierwsza praca po technikum obróbka skrawaniem. Tokarz CNC 2700 neto bez nieobecności mam dojazdu 50km w jedna strone na paliwo wydał bym jakieś 500zł/miesiac warto iść?
#pracbaza #cnc
  • 21
@HYPE_ _ Warto. Cnc jest naprawdę fajna praca. Podszkolisz się i za dwa trzy lata uciekaj do Skandynawii gdzie netto na start z niewielkim doświadczeniem bedziesz mieć około 10 tys pln po przeliczeniu
@Wojak90: Nie żyje jak robak i nie mieszkam na patolskich dzielnicach;) i nie jestem początkujący wiec nie zarabiam 10k pln.
Nie wiem ile się zarabia przy pakowaniu ciastek ale stawiam ze około 15 tys dkk brutto czyli pewnie 10-12 netto (czyli od 6do 7 tys pln). Iphone koszktuje tyle samo w PL co w skandynawii, tak samo jeden litr benzyny. Mozna się spierać o ceny żywności ale wydaje mi się ze
roberto07 - @Wojak90: Nie żyje jak robak i nie mieszkam na patolskich dzielnicach;) i...

źródło: comment_15942286145hNWVF42MIV3wZaG11HfaW.jpg

Pobierz
@roberto07 Przykład Iphona xDD Ja sie pytam ile zostanie kawalerowi po opłaceniu dwupokojowego mieszkania, jedzeniu normalnych produktów i nie odmawiania sobie wszystkiego za prace w cnc. I jak to sie ma do np pracownika na magazynie/pracownika marketu i innych niskoplatnych zawodów, czy to taka różnica jest duża.
@Wojak90: To zależy oczywiście od tego ile wydajesz, gdzie chcesz mieszkać itp. Ale początkujący operator to około 25 tys dkk brutto. Z doświadczeniem około 40 tys dkk. Podatki to 38% ponad kwote wolna. Jako kanaler ktory dopiero przyjechal mislbys pewnie 8000 wolnej miesięcznie, a od kwoty powyżej, czyli od około 17000 płacilibyś te 38%. Nie liczę tego teraz tylko podaje na oko ale powinieneś zarobić około 18 tys na reke. Przykład
@roberto07 Ty dalej nie rozumiesz. Wysmiewam tego iphone, bo nikt normalny nie przelicza opłacalności wyjazdu do innego kraju na ilość telefonów które mozna kupić xD.