Wpis z mikrobloga

Elo. Już tu na tagu ostatnio pytałem i mocno byłem zainteresowany C5 3.0 HDI ale trochę zmieniłem zainteresowanie. Mocno zastanawiam się nad Peugeot 508 2.2 HDI GT Line. Całe życie #vag i średnio siedzę w klimatach francuskich. Naczytałem się trochę marudzeń na skrzynię. Jest się czego bać? No i co z tym FAP, faktycznie maks 150k km i wymiana bo wypalanie już nie ogarnia?

#motoryzacja #samochody #peugeot
  • 9
@RobaxX: Mam C5 w HDI. Co do skrzyni się nie wypowiem, ale FAP jest u mnie bezproblemowy. Auto kupione przy 150tys przebiegu, w tym momencie ma 220tys i zero problemów z FAPEM. A z tego co się orientuję to jest on dużo mniej problematyczny niż suchy filtr DPF chociażby w grupie VAG.
@RobaxX fap to raczej zależnie od stylu jazdy. W naszych berlingo padają już po 80k , ale jak auto użytkowane na długich trasach to pewnie więcej pojeździ. Skrzynie wyrabiają się prowadnice i faktycznie czasem wbicie biegu sprawia trudności. Ale ja mam auta eksploatowane ostro i nikt specjalnie nie dba. Dwumasy też szybko lecą.
@RobaxX: FAPA wymontujesz i wypłuczesz zwykła wodą z węża. On nie zapycha się sadzą tylko takimi kryształkami wytrącającymi się z dodatku Eolys. Wymontowanie tego, wyczyszczenie i ponowny montaż zajęło mi 4 godziny. Do zrobienia samemu, jedyny wymóg to kanał.
@RobaxX: Ale pewnie słyszałeś jak ten silnik brzmi, prawda? Ja do dzisiaj za każdym #!$%@?..ym razem, jak sąsiad podjeżdża pod dom, to daje się nabrać, że to albo traktor albo jakaś ciężarówka.