Wpis z mikrobloga

@zgreddo: W sumie regeneracja nie jest jakaś super droga (1,5k) ale mało kto chce to robić i już nie jeden saab sie uziemił przez to. W 2004 roku filtr powinien być jeszcze pod maską więc dostęp dobry.
Co do 9-5 i 2.3 to on ma panewki z plasteliny więc to takie wybieranie między kiłą a rzeżączką xD w 9-3 polecane są benzyny 2.0 i 1.9 diesel
@zgreddo: ja na 2.2TiD w 9-5 z 2005 nie narzekam, dynamiki brak ale średnie spalanie wychodzi w okolicach 7L (9-5 swoje waży, do tego automat).
Dobrze jest sprawdzić jak odpala po dłuższym postoju (problemy ze szczelnością układu) i jak odpala na zimnym silniku.
U mnie nigdy nie odpali za pierwszym razem (ale za 2gim zawsze). Trzeba go oszukiwać odcinając czujnik temp. cieczy przy rozruchu (są do tego gotowe moduły), wtedy problem
@zgreddo: 2.2 to najgorszy silnik w 93. Z diesli jest tam bardzo fajny 1.9 bo to zapożyczony z Fiata JTD

Benzyny 2.0t też są w porządku, szczególnie do gazu

@zgreddo: benzyny w 95 to inna historia, silniki starsze o generację, B235 ma swoje problemy olejowe

Najbezpieczniej brać 93 z B207 lub dieslem 1.9