Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Ok Astromirki. Chyba przyszedł czas na mnie jeśli chodzi o kupno sprzętu do obserwacji nieba.
Budżet na całość 600zl ze statywem.
Celuje w lornetkę, by zachować jednak mobilność. Gdyby była to duża lornetka nie będzie problemu ze stawianiem na statywie.
Najbardziej zależy mi na jasności, bym mógł pooglądać sobie taką Andromedę albo Mgławicę Oriona, bo to obiekty, które zawsze mnie kręciły.
Jaką lornetkę polecacie? Uda mi się kupić w tym przedziale cenowym jakąś 15x70, czy jednak zostać przy 10x50 ze względu na większą jasność?
Jakie marki lornetek polecacie?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze statywu? Tutaj jestem również zupełnie zielony.

Czy jednak rzucić pomysł lornetki do oglądania mgławic, innych gromad i lepiej wziąć teleskop za półtora koła( ͡° ͜ʖ ͡°)
#astronomia #lornetki #kiciochpyta
  • 6
@Antol:
Po pierwsze. Lornetka nie jest konkurencją dla teleskopu. Warto mieć i to, i to.
Po drugie, w tym budżecie kupisz sprzęt co najwyżej przeciętny.
W tej klasie cenowej polecany Ci będzie Celestron SkyMaster 15x70. Ja go nie polecę.
Co do statywu, to ważne będą: wysokość, głowica i stabilność.
Nie pytaj jakichś anonów na wykopie o takie rzeczy. Idź na jedno z forów astronomicznych. Tam znajdziesz już dużo podobnych tematów.


@Antol: @sorhu:

tak tak, idź na forum astronomiczne, gdzie jedyne co zyskasz, to jeszcze większy mętlik w głowie i podstawową radę: dopłać drugie tyle i kup coś porządnego xD.

Jesteś początkujący? Kupuj celestrona 15x70 (ze statywem zmieścisz się w 500 zł). Znaffcy będą wiecznie wybrzydzać, bo obserwowali niebo przez
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@BrockLanders: Dziękuję za odpowiedź. Właśnie takiej potrzebowałem jako zwykły szary amator, który z czasem może i zacznie kupować coraz to lepszy sprzęt w miarę większego apetytu do zaspokojenia.