Wpis z mikrobloga

@radziol88: Oczywiście racja, że debil to napisał, powinno być napisane nie do krawędzi pasa tylko "do krawędzi jezdni, a jeżeli miejsca jest zbyt mało to poza jej krawędź łącznie z przekroczeniem linii ciągłych i najeżdżaniem na obszary wyłączone z ruchu". Czy jakoś tak. W praktyce nikt nie napisze mandatu za stanie jak wyżej no ale jakby ludzie zaczęli się stosować literalnie do tego co w ustawie to straż i karetka może
@vertical nieprawda, zobacz w warunkach technicznych jakiej szerokości są pasy na takich. Jawnie się czepiam, ale stojąc od linii do linii spokojnie środkiem będzie min 3m, przy szerokości ciężarówki 2,55m plus lustra.
@wezsepigulke Może i na autostradzie będzie z 2,5 metra między ciężarówkami bo 2 pasy mają 7,5 metra ale na mieście na pewno będzie mniej bo 2 pasy maja 6 metrów i nie ma mowy żeby na mieście weszło między ciężarówki cokolwiek szerszego niż motocykl.
Ale też w mieście na światłach nie robi się korytarza życia, tylko właśnie na takich drogach jak na zdjęciu.


@wezsepigulke: To ciekawe, bo ustawa wcale nie potwierdza że się nie robi :) Moim zdaniem utworzenie korytarza w sposób opisany w ustawie czyli bez najeżdżania na linie nie pozwala na swobodny przejazd samochodu ciężarowego straży pożarnej, może na autostradzie tak ale to naprawdę na styk. To takie moje szukanie problemu tam gdzie
wszyscy mandat za przekroczenie ciągłej

@radziol88:

a jeżeli miejsca jest zbyt mało to poza jej krawędź łącznie z przekroczeniem linii ciągłych i najeżdżaniem na obszary wyłączone z ruchu".

@vertical:

A co w końcu z wprowadzeniem tego zapisu? Wprowadzili to czy nie?

3. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 2, kierujący pojazdem poruszający się skrajnym pasem ruchu może wjechać na pobocze lub pas rozdzielający.
@PepeXD Nic mi o takim zapisie nie wiadomo ale jakby wprowadzili to powiedzmy że trochę poprawia to ten bubel ale nadal przy 4 pasach w jedną stronę nie jest napisane że kierujący może wjechać częściowo lub całkowicie na sąsiedni pas, przykładowo z 2 od lewej na 3 od lewej :) Zapis "do i poza krawędz jezdni" rozwiązuje te problemy (które i tak są drobne jak pisałem).
@PepeXD: O, dzięki za te linki, wychodzi na to, że wykreślili ten punkt z projektu, ja znam tylko treść ustawy i tam go nie ma: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190002202/O/D20192202.pdf Pewnie zczaili się że jest sprzeczność z bezwzględnym zakazem najeżdżania na linie ciągłe, a że po wykreśleniu tego dojechanie do krawędzi pasów bez przekraczania ich krawędzi jest słabe to nikt nie zauważył. Śmieszne że nawet na wikipedii jest projekt ustawy a nie sama ustawa, widocznie