Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,
Sprawa wygląda tak, że muszę kupić laptopa dla mojej narzeczonej. Cały szkopuł polega na tym, że jestem totalną zielonką w kwestiach technicznych - sam używam MacBooka co mówi wszystko na temat.
Laptop ma służyć do programowania - cokolwiek to znaczy - jakichś grafik w photoshopie i innych rzeczy o których pewnie wiecie więcej ode mnie.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Jaki będzie odpowiedni do tego typu zadań?
Bardzo dziękuje za podpowiedź :)
#programowanie #komputery #informatyka
  • 20
@Crazy_summer: na pewno byłoby to rozsądniejsze, chciałem jej zrobić po prostu prezent. Kwestia ocenienia sił na zamiary, jeżeli nie uda mi się odpowiednio dowiedzieć na jakie parametry zwrócić uwagę to na pewno zrobię tak jak mówisz
@polskicassidy to musisz znać dużo więcej szczegółów. Może dla niej mieć znaczenie prędkość zapisu na dysk albo do RAM, albo karta graficzna która ma specyficzne wymagania bo pisze sterowniki dla niej, albo wielkość ekranu, może lubi/nie lubi podświetlanej klawiatury, woli ciszę czy wie że pisze programy które kręcą procka do 100% i potrzebne jest dobre chłodzenie? Parametrów są tysiące. Niech sama wybierze.
Laptop ma służyć do programowania - cokolwiek to znaczy - jakichś grafik w photoshopie i innych rzeczy o których pewnie wiecie więcej ode mnie.


@polskicassidy: macbooka pro jakiegoś kup
@polskicassidy: to wszystko zależy w czym programuje, co robi. Jak jakieś WPF/ UWP/ WinForms/ Unity(moim zdaniem lepiej działa na win) to ma znaczenie, jak web/java/frontend/ backend w python bądź w .net core/aplikacje na telefony to macbook dobrze sobie poradzi ( ja się w maju przeniosłem z windowsa na macbooka i nie narzekam)
https://www.youtube.com/watch?v=Ap25PTn-Oo4&t=8s tutaj np. możesz zaobserwować że gościu pracuje na MacOs.
Jak byś mi opisał co robi w tym programowaniu