Wpis z mikrobloga

Pracuje teraz zdalnie i sobie siedze za granica. Za jakies 2 miesiace, bede musial poleciec poza europe na 4 miesiace. Po powrocie planuje zamieszkac w UK, lecz wtedy juz bedzie to utrudnione. Jestem programista i na 99% nie bedzie problemu z otrzymaniem wizy, ale wole miec przewage nad hindusami xD

Tutaj pojawia sie moje pytanie, czy jak polece teraz do UK, wezme airbnb na miesiac w londynie i zaaplikuje o pre-settled to czy go dostane, czy jeszcze jakies warunki musze spelnic, zeby zwiekszyc szanse?XD

#uk #emigracja
  • 5
Jestem programista i na 99% nie bedzie problemu z otrzymaniem wizy


@marcel1337: Ale na jakiej konkretnej podstawie nie będzie problemu? Stały pracodawca w UK bądź własna firma na miejscu? Bo w innym wypadku albo faktycznie teraz musisz się przenieść na trochę albo od nowego roku musisz aplikować o pracę i co do zasady być niezastąpionym przez nikogo lokalnego.
@Saeglopur: tak, poszukał bym sponsora i wjechał na wizie skilled worker do jakiegoś korpo typu microsoft, gdzie już zresztą przerwałem rekrutacje z mojej woli z osobistych powodów. Wiem jak to działa, byłem już relokowany do innych krajów :P

Nie mam problemu pojechac tam teraz na miesiac lub 2 bo lubie ten kraj, ale ale odwiedzic rodzicow w PL przed wyjazdem, wiec dopytuje czy jest w ogole sens.
@marcel1337: To z tego wynika Miras że nie masz co sie przejmować tymi aktualnymi ograniczeniami które są na horyzoncie od nowego roku :) Niczego ci to niezmienni w takim razie jeśli teraz miałbyś tam koczować 1-2 miesiące tylko aby już się rejestrować na siłe.
BTW jestem ciekaw czy to serio uderzy w "zwykłych" pracowników w stylu produkcja, magazyny itp. Bo Norwegia wprowadziła to samo już dłuższy czas temu a i tak
@motoinzyniere: Dlatego chce zwiększyć swoje szanse, teraz rynek jest duży i dostaje ofert b dużo, ale pewnie to się szybko zmieni i będę musiał się srogo postarać, a wtedy to chyba wole pojechać do Australii :)