Wpis z mikrobloga

Kupiłem sobie w tym roku mikrobandita 400. Trochę poganiałem nim po małych torach i miałem wymienić na coś o zbliżonej pojemności i bardziej sportowego, ale jakoś nikt nie chciał go kupić i tak został... No i teraz przerabiam sobie miękkie, nieregulowane przednie zawieszenie na twarde, takie pół-regulowane ( ͡° ͜ʖ ͡°) Emulatory do zawieszenia z ustawianym compression, twardsze sprężyny (0.55 vs 1.00 N/mm), korki lag z regulacją napięcia sprężyny i bardziej gęsty olej. Tył wkrótce też będę robił. Ciekaw jestem, czy i jaka będzie różnica podczas jazdy.

#motocykle
Pobierz knoor - Kupiłem sobie w tym roku mikrobandita 400. Trochę poganiałem nim po małych to...
źródło: comment_1603366509S2T5OAP7Z1TC3GA7HdShD0.jpg
  • 16
@s3kawka: Montaż progresywnych sprężyn i dokładanie regulacji napięcia wstępnego trochę mogą ze sobą nie grać, montowałem progresy w FZS-ie i w sumie regulacja tylko tyle, że była, po zmianie na liniowe dobrane pod moją wagę, regulacja może nie za duży, ale jednak efekt dawała.
Generalnie, robiąc moto pod siebie, chyba najlepszą opcją jest po prostu dobranie sprężyn konkretnie pod jeźdźca.
@knoor: nie wiem czy gra jest warta świeczki. czy to nie jest tak, że do regulacji siły dobicia musisz rozebrać amor ergo nie będzie ci się chciało tego już zmieniać po złożeniu? no i co ci po regulacji dobicia jak i tak nie możesz regulowac odbicia? ze sprezynami tak jak pisali, jesteś pewien że są dobrze dobrane pod twoją masę? bo regulacja wstępnego napięcia służy tylko do nazwijmy to końcowej regulacji
@knoor: Już Ci wszyscy napisali że ogólnie bez sensu :-)
Po mojemu progresy to dobre rozwiązanie choć oczywiście lepiej proste pod wagę niż progresy do wagi piórkowej.

Rób, rób, będziesz bardziej profesjonalnie kosił trawę po przepałowaniu winkla :-)

Gx
@MirekWyznajeAnonimowo: @Man_of_Gx: A zapomniałem w sumie - jakieś niezidentyfikowane progresy tam aktualnie siedzą (te 0.55N były fabryczne), ale i tak za miękkie toto na 110 kg chopa;0 Regulacja tak jak pisałem - będzie połowiczna, można sobie regulować rozkręcając lagi albo zmieniając olej czyli w praktyce wcale;) Ale regulacją napięcia sprężyny akurat nie pogardzę, bo bez niej musiałem docinać tuleje dystansowe i ustawiać SAG metodą prób i błędów - tak przynajmniej
@knoor: Jak wyjdzie z tego zawias z dobrym feedbackiem czyli zwrotnym info kiedy guma zaczyna iść po limitach to spokojnie kartingowe i odtj-y Twoje, w Pucharze Polski classic też możesz zawalczyć tylko tam to już nie ma miętkiej gry.

Gx
PS Niestety nie ma też nagrody dla najgrubszego :-)
PS2 Sorry musiałem, ale wiesz, zimny wychów kształtuje najlepszych
@mpetrumnigrum: Drama, bo okazało się że korki lag od gladiusa z regulacją które kupiłem mają gwint 37x1mm a ja potrzebuje 38x1 mm ;0 No więc teraz czekam na korki z ali we właściwym rozmiarze żeby następnie zmierzyć i dociąć tuleje dystansowe. Jakoś w połowie listopada może dojdą graty. Jak chcesz, mogę dać Ci znać po montażu w moto jak całość się sprawuje.
@mpetrumnigrum: Złożyłem na razie przód w całość, pobujałem nim trochę w garażu. Jest twardo, a do tego nie odbija jak odbijało wcześniej, jestem na razie zadowolony, czekam na wiosnę i testy na torze:) Za to tył jeszcze jest fabryczny, więc buja jak okręt na morzu:)