Wpis z mikrobloga

Z cyklu "nikogo nie interesujące statystyki" - najlepiej sprzedające się samochody osobowe i dostawcze w Rumunii w 1997. Jeśli myślicie, że u nas było biednie z Polonezami, Maluchami i Tico, to był kraj, który znał tylko jeden model samochodu, i to taki komunistyczny, znany i lubiany także u nas. Przynajmniej krajowy przemysł nie był zagrożony bankructwem(Daewoo też miało fabrykę w Rumunii) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1.Dacia 1310 - 75 634 sprzedanych egzemplarzy.
2.Dacia 1310 pickup - 15 762
3.Dacia Nova - 6100
4.Daewoo Nexia - 3944
5.ARO 24 - 1352
6.Daewoo Tico - 1256
7.Daewoo Espero - 1159
8.ARO 32 - 1041
9.VW Vento - 1008 (podejrzewam, że jakiś zakup dla floty rządowej, albo coś w tym stylu).
10.Daewoo Damas - 399
11.Rocar TV15/TV35 - 395
12.Skoda Felicia - 382 (elitę 400 najbogatszych Rumunów stać było na taki oto najlepiej sprzedający się wśród osób prywatnych samochód osobowy z importu.)
13.ARO 10 - 193
14.Fiat Ducato - 174
15.Fiat Fiorino - 171
16.Ford Escort - 163
17.Fiat Uno - 149(z Bielska Białej, w Włoszech już nie produkowali)
18.Ford Mondeo - 132
19.VW Polo - 129
20.Iveco Daily - 127
#samochody #motoryzacja #rumunia #ciekawostki
Pobierz Ikarus_260 - Z cyklu "nikogo nie interesujące statystyki" - najlepiej sprzedające się...
źródło: comment_1604222816OZiJPHErjZz9hEghAJChWI.jpg
  • 15
@Ikarus_260: zastanawiam się jakim cudem znajdowali się kupujący dacie 1310, skoro to już było guano niemożebne pokroju fso 125p albo innego oltcita - psu bym nawet tego nie kupił w roli budy dla niego, bo bałbym się że biedak by zatrzasnął się i zdechł tam straszna śmierć w rumuńskim gównie
@SonyKrokiet: Dacia oraz Renault 12 zadebiutowały równocześnie późnym 1969 r. (de facto był to więc samochód z lat 70-tych). 125p, którego produkcję rozpoczęto w 1967 r. z włoskiego Fiata 125 miał jedynie budę, a technicznie był to Fiat 1300/1500 (premiera w 1961 r.). Był to więc samochód niemal o dekadę starszy, a w tamtych czasach postęp w motoryzacji następował błyskawicznie.
Dacia miała przyjaźniejszy dla przeciętnego zjadacza chleba napęd na przednie koła,
@SonyKrokiet: Łączny udział w rynku Dacii 1310(sedan+pickup+kombi) wynosił 81,3 %. Tylko 1 nowe auto na 5 nie było Dacią 1310, ale nawet jeśli nie było, to zwykle było Dacią Nova, terenówką ARO, albo Daewoo Nexią.
Łączny udział rodzimych marek w rynku(Dacia+ARO+Rocar) wyniósł 89,4%, a udział marek produkowanych w kraju(czyli razem z Daewoo) 95,4 %.
Normalnie raj dla tych, co teraz mówią, że "nie mamy już własnej motoryzacji", w Rumunii lat 90